Toon posts:

VRT Max streamen op LG tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lauketib
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-02 21:34
Hallo,

omdat de VRT Max app niet bestaat voor de LG WebOs moeten we via SmartView streamen van onze tablet naar de TV. Tablet = Samsung Galaxy Tab S6 Lite.
Dat gaat redelijk goed, al is het beeld ietwat 'blokkig".

Mijn grootste probleem is dat als je zo een programma deelt op de TV via de tablet je de tablet zelf niet meer kan gebruiken voor iets anders.

Zijn er eventueel andere mogelijkheden om dit te doen? Streamen via een Chromecast lijkt me hetzelfde probleem. Via ingebouwde webbrowser op tv naar de vrt max site gaan helpt niet, programma's spelen dan niet.

Dus op zoek naar iets waarmee je de VRT MAX inhoud op LG TV kan bekijken zonder dat het toestel waarmee je streamt/deelt onbruikbaar wordt voor andere dingen.

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:49
Chromecast..

Ik stream zelf online tv naar een chromecast, en kan me telefoon gewoon gebruiken.

• ventourist
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-03 15:52
Google TV mét VRT MAX app, en dat werkt perfect samen met de Google TV en/of LG afstandsbediening.
Met de Kodi app kan je ook live TV kijken in 1 app (VRT, VTM, Regiozencers, behalve dan de Play kanalen want hier werkt eigenaar Telenet niet mee, uit schrik voor hun abo's?)

• Rhas
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-02 15:32
Ik heb een soortgelijk probleem, ttz ik laad de vrtmax app via de webbrowser van mijn LG tv. Dat werkte tot gisteren prima. Nu krijg ik foutcode 200 bij het laden van een programma. Iemand een oplossing?

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica

• Lauketib
Rhas schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:56:
Ik heb een soortgelijk probleem, ttz ik laad de vrtmax app via de webbrowser van mijn LG tv. Dat werkte tot gisteren prima. Nu krijg ik foutcode 200 bij het laden van een programma. Iemand een oplossing?
Identiek dezelfde foutcode hier. Ze waarschijnlijk iets geüpdatet...

• Lauketib
Antwoord van VRT ivm deze error 200:

(Quote)
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.

Webbrowsers op smart tv's worden niet actief ondersteund. Deze gebruiken onderliggend vaak een verouderde browser. Door (security) updates aan de website of de videospeler kunnen deze uit de boot vallen.

Momenteel bekijken we ook of een aparte TV-app voor LG mogelijk is. 

We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.

Met vriendelijke groeten

(Unquote)

• chrisjules
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-03 01:35
Beste,

Idd bij mij dezelfde problemen heel vervelend zoals u zich kunt voorstellen. Zelfde timing.

Met smart wachten we op de app van VRT MAX in de lg contente store.

Sommige programma’s zoals Winteruur, kan ik wel bekijken, de meeste niet, vreemd dat de reclames wel nog voorafgaand worden uitgezonden en bekeken kunnen worden en daarna start het programma niet, hoe frustrerend!

Mvg Chris van Beek

• fvdc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-02 17:06
Bij mij idem (LG smart tv), tot een goede week geleden werkte vrtmax goed in de tv browser.
Het zijn overigens alle programma's met DMR (lees encryptie) die niet meer werken.
Dat zijn er een pak. Haast alle films, series etc. En ook hun livestream is met DMR.
Zelfs het journaal kan je niet meer bekijken live of bijna live. Je moet uren wachten voor er een stream opstaat zonder DMR. Voor het journaal lijkt me dat zelfs een inbreuk op de beheersovereenkomst.

Maar soit, het is dus wachten op terug een wijziging bij de VRT aan die DMR of een LG update waarbij dat aangepast zou worden.

Een LG app verwacht ik niet snel. Sinds de uitschakeling van DVB-T werden er al smart-tv apps beloofd. Maar nu zoveel jaar later is er enkel 1 voor native android smarttv's.

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03 19:51
Is Tizen android? Deze hebben ook een vrt max app.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee