Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauketib
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

omdat de VRT Max app niet bestaat voor de LG WebOs moeten we via SmartView streamen van onze tablet naar de TV. Tablet = Samsung Galaxy Tab S6 Lite.
Dat gaat redelijk goed, al is het beeld ietwat 'blokkig".

Mijn grootste probleem is dat als je zo een programma deelt op de TV via de tablet je de tablet zelf niet meer kan gebruiken voor iets anders.

Zijn er eventueel andere mogelijkheden om dit te doen? Streamen via een Chromecast lijkt me hetzelfde probleem. Via ingebouwde webbrowser op tv naar de vrt max site gaan helpt niet, programma's spelen dan niet.

Dus op zoek naar iets waarmee je de VRT MAX inhoud op LG TV kan bekijken zonder dat het toestel waarmee je streamt/deelt onbruikbaar wordt voor andere dingen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 19:48
Chromecast..

Ik stream zelf online tv naar een chromecast, en kan me telefoon gewoon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ventourist
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-01-2024
Google TV mét VRT MAX app, en dat werkt perfect samen met de Google TV en/of LG afstandsbediening.
Met de Kodi app kan je ook live TV kijken in 1 app (VRT, VTM, Regiozencers, behalve dan de Play kanalen want hier werkt eigenaar Telenet niet mee, uit schrik voor hun abo's?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhas
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-02-2023
Ik heb een soortgelijk probleem, ttz ik laad de vrtmax app via de webbrowser van mijn LG tv. Dat werkte tot gisteren prima. Nu krijg ik foutcode 200 bij het laden van een programma. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauketib
Rhas schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:56:
Ik heb een soortgelijk probleem, ttz ik laad de vrtmax app via de webbrowser van mijn LG tv. Dat werkte tot gisteren prima. Nu krijg ik foutcode 200 bij het laden van een programma. Iemand een oplossing?
Identiek dezelfde foutcode hier. Ze waarschijnlijk iets geüpdatet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lauketib
Antwoord van VRT ivm deze error 200:

(Quote)
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.

Webbrowsers op smart tv's worden niet actief ondersteund. Deze gebruiken onderliggend vaak een verouderde browser. Door (security) updates aan de website of de videospeler kunnen deze uit de boot vallen.

Momenteel bekijken we ook of een aparte TV-app voor LG mogelijk is. 

We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.

Met vriendelijke groeten

(Unquote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisjules
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-07-2023
Beste,

Idd bij mij dezelfde problemen heel vervelend zoals u zich kunt voorstellen. Zelfde timing.

Met smart wachten we op de app van VRT MAX in de lg contente store.

Sommige programma’s zoals Winteruur, kan ik wel bekijken, de meeste niet, vreemd dat de reclames wel nog voorafgaand worden uitgezonden en bekeken kunnen worden en daarna start het programma niet, hoe frustrerend!

Mvg Chris van Beek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-01-2024
Bij mij idem (LG smart tv), tot een goede week geleden werkte vrtmax goed in de tv browser.
Het zijn overigens alle programma's met DMR (lees encryptie) die niet meer werken.
Dat zijn er een pak. Haast alle films, series etc. En ook hun livestream is met DMR.
Zelfs het journaal kan je niet meer bekijken live of bijna live. Je moet uren wachten voor er een stream opstaat zonder DMR. Voor het journaal lijkt me dat zelfs een inbreuk op de beheersovereenkomst.

Maar soit, het is dus wachten op terug een wijziging bij de VRT aan die DMR of een LG update waarbij dat aangepast zou worden.

Een LG app verwacht ik niet snel. Sinds de uitschakeling van DVB-T werden er al smart-tv apps beloofd. Maar nu zoveel jaar later is er enkel 1 voor native android smarttv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 00:54
Is Tizen android? Deze hebben ook een vrt max app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik stoor er mij persoonlijk ook aan. Ik weiger trouwens om iets extra aan te schaffen om via een omweg te streamen. Ik ben dan maar overgestapt naar VTM Go wat wel gewoon werkt als app op Web OS. Ik vermoed naarmate meer mensen dit gaan doen dat men wel zal wakker schieten, maar ja, vrt is een staatsbedrijf en bij de staat duurt alles altijd zeer lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-07 10:35
Lauketib schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:07:
Antwoord van VRT ivm deze error 200:

(Quote)

Webbrowsers op smart tv's worden niet actief ondersteund. Deze gebruiken onderliggend vaak een verouderde browser. Door (security) updates aan de website of de videospeler kunnen deze uit de boot vallen.

Momenteel bekijken we ook of een aparte TV-app voor LG mogelijk is. 

(Unquote)
Dan hoop ik dat ze deze app snel klaar hebben. Zet hier ook maar even een comment of iet of wat op de hoogte te blijven, dus moest er vordering in zitten hoop ik het hier te lezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauketib
heeft ondertussen maanden weer goed gewerkt via de webos browser op de TV. Maar sinds deze week weer ditzelfde probleem en foutmelding.
Nog maar eens nagevraagd bij VRT wanneer ze met hun LG app versie komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lauketib
antwoord VRT =
(quote)

We waarderen het wanneer kijkers, luisteraars en andere mediagebruikers hun mening en feedback met ons delen. Wij trachten hier vervolgens in de mate van het mogelijke rekening mee te houden.

Ook al hebben wij zeker begrip voor uw bericht, wordt LG zoals u reeds aangaf, nog niet officieel ondersteunt. Momenteel is de app enkel beschikbaar voor Android, Apple TV, en sinds zeer recent ook Samsung. Het zou kunnen dat de programma's af en toe wel werken in de browser van WebOS op LG, naargelang de verschillende updates die uitrollen, maar officiële ondersteuning is hier nog niet voor. U krijgt dan bijvoorbeeld foutcode 200 of een draaiende cirkel te zien. Deze ondersteuning komt er echter wel zo spoedig mogelijk aan. Helaas kunnen wij u nog geen concrete datum voor LG meegeven, al zijn wij er wel alles aan het doen om dit zo snel mogelijk te laten verlopen.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
(unquote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandho
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
Hier hetzelfde probleem met LG webOS browser en VRTmax. Het heeft maanden goed gewerkt en sinds woensdag 13 sept werkt het niet langer.
De TV die je bij Blokken op VRT kon winnen is nochtans een LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-01-2024
bij mij ging het in juni al om zeep, tss feb en juni was het o.k.
Ik heb me dan maar een apart bakje aangeschaft (nokia 8000).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jandho
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
Ondertussen werkt het streamen van VRT Max op LG weer vlekkeloos sinds de laatste 5 dagen. Live kijken zowel als reeksen streamen werkt telkens onmiddellijk.
Er is wel onlangs ook een WebOS update op LG gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door jandho op 20-10-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 12:25
Ik heb dan weer de omgekeerde ervaring: bij mij werkt het al een tijdje niet meer. LG tv is geupdated naar de laatste versie, zelfde geldt voor de VRT MAX app op mijn iPhone en iPad. Klik ik het cast icoontje aan krijg ik onmiddelijk de melding "Geen apparaten gevonden". Andere apps detecteren de tv wel gewoon. Iemand hier nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick W.
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-12-2023
* knip *
Voor eigen problemen zijn er eigen topics. Dus graag een nieuwe starten. Andermans topic overnemen is niet de bedoeling. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 22-12-2023 21:55 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 19:33
Sinds vandaag is er een app in de LG Store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Mayco schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:23:
Sinds vandaag is er een app in de LG Store!
Tnx, net geïnstalleerd. Werkt vrij soepel. Enkel het doorspoelen is nogal bruusk. Ineens 50seconden verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La taupe
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb de vrt max app op mijn lg tv gezet, maar nu moet ik een opstartcode ingeven of Qr code inscannen... ja ok... maar WAAR moet dat gebeuren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Onze smart TV (2013) is ruim 1 jaar geleden stuk gegaan en ondersteunde na ca 5 jaar zulke zaken al niet meer.

We hadden al een Chromecast die dit probleem oploste en we hebben geen smart TV meer gekocht maar een mooie 4K monitor met oa HDMI en audio aansluitingen en kunnen weer jaren vooruit. Mocht onze Chromecast een keer verouderd raken dan kopen we een nieuwere versie en dat is een aantal tientjes werk (nu ca 4 tientjes een Chromecast met Google TV en afstandsbediening).

In de range van 32 tot 104 inch zijn er in veel prijsklasse 4K monitoren te koop (check zelf hoe je de audio uitgang wilt hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 12:25
La taupe schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:36:
Ik heb de vrt max app op mijn lg tv gezet, maar nu moet ik een opstartcode ingeven of Qr code inscannen... ja ok... maar WAAR moet dat gebeuren ???
QR code scannen en inloggen in je mobiele browser op je VRT account. Werkte bij mij meteen.
Pagina: 1