• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 15:34
Ons kantoor is onlangs verbouwd en sinds afgelopen maandag in gebruik.
Een paar weken terug hebben we de Power Dynamics WCS80 plafondspeakers in laten bouwen.

Nu we hier op kantoor zitten blijkt het minimale volume te hoog.
De geluidsinstelling is niet traploos, dus het is UIT of standje 1 en dan is net wat te hard hier op kantoor.

Ik heb inmiddels 3 apps die allemaal op hetzelfde uitkomen, te weten Legacy Player, Wiim Home en 4Stream.

Wie heeft hier ervaring mee of een oplossing?

Game-PC: Fractal Define R6 || i5-9600k || Scythe Mugen 5 PCGH edition || MSI Z370 Tomahawk || MSI RTX2080 Gaming Trio || 16GB DDR4 Corair Vengeance || Corsair RM650x || LG UltraGear 27GL850 144hz 1440p

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:39
Hoezo standje 1?
je krijgt neem ik aan een schuifje die je heen en weer kan bewegen.
Mocht je je telefoon vergrendeld hebben, en dan aan de volume knop zit, gaat het in standen.

in het slechtste geval download je in de store een "mengpaneel" daar kun je dit vast mee fixen.

• joskuiper
@Eskimoo Bedankt, maar dat schuifje is dus niet traploos.
Dat is het hele probleem.
Wat voor mengpaneel zou invloed hebben op voorgenoemde apps dan?

Game-PC: Fractal Define R6 || i5-9600k || Scythe Mugen 5 PCGH edition || MSI Z370 Tomahawk || MSI RTX2080 Gaming Trio || 16GB DDR4 Corair Vengeance || Corsair RM650x || LG UltraGear 27GL850 144hz 1440p

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
- Comment verwijderd na verder onderzoek -

[Voor 159% gewijzigd door mcsluis op 02-02-2023 13:26]

• joskuiper
@mcsluis Via bovengenoemde apps. Ze hebben verbinding via Wifi.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die dingen ondersteune ook spotify. Ik neem aan dat als je via spotify aanstuurt, wel de volume controle hebt die je wilt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• joskuiper
@The Eagle Nee, ook dan niet. Ook dan is het niet traploos en is het dus of UIT of meteen een tandje te hard.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

OMD

Valar dohaeris

Dit hebben wij met onze bluetooth luidspreker ook. Wij hebben een hele lompe oplossing gevonden en wellicht werkt het bij jou ook. Wanneer ik een muziek player start (Apple Music, Spotify oid) dan is het volume balkje in de app nutteloos. Bij stand 1 (eerste positite dat er geluid weergegeven wordt) is het volume net te hoog.

Op mijn iPhone ga ik dan naar het beginscherm (gewoon lockscreen) en daar kan je ook vaak door middel van shortcuts de app bedienen. Gek genoeg gaat het volumebalkje daar in lagere trappen en is de eerste stand dat er geluid weergegeven wordt zelfs te zacht :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• joskuiper
@OMD Helaas kan ik ook dat niet werkbaar maken, blijft stil of te hard.
We balen er enorm van, kwalitatief goede speakers, blijkt het volume zo slecht instelbaar.
Had niet verwacht dat dit überhaupt een probleem kon zijn.

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wij hebben hier op kantoor ook speakers in het plafond zitten van Power Dynamics, maar wij hebben overal een Raspberry Pi er tussen zitten, met daarop Volumio.

Ik weet niet of je hierin (of je werk) extra wil investeren, maar dan kun je wel gewoon je volume fatsoenlijk aanpassen via Volumio.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• joskuiper
@Partypooper
Met enthousiasme lees ik je antwoord, klinkt als een eventuele oplossing!

Op zich is een extra investering niet meteen een probleem.
Maar welke moet ik dan hebben? Wil het niet duurder maken dan noodzakelijk is.
Zaak is wel dat we niets in zicht willen hebben en het dus boven het systeemplafond en met wifi moet werken.
Alleen stroom is daar aanwezig.

[Voor 11% gewijzigd door joskuiper op 03-02-2023 07:43]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je een Pi3B of 4 hebben (die hebben wifi). Ik zou zelf voor de 4 gaan dan, die kun je ook met een USB disk draaien namelijk. Vanaf SD kaart kan ook maar die hebben niet altijd het eeuwige leven.

Daarnaast: zo'n ding heeft wifi, dus zolang er bereik is kan het in principe overal in het pand staan.

Enige nadeel van de Pi is dat ze niet zo heel goed leverbaar zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• joskuiper
@The Eagle
Bedankt, dus dit is een goede mogelijkheid begrijp ik?
Maar hoe sluit ik daar dan de speakers op aan @Partypooper ?

[Voor 15% gewijzigd door joskuiper op 05-02-2023 23:15]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 16:43
en een 8 ohm 10W weerstand in serie met de driver?

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:23
Pfoh, exact hetzelfde probleem als TS met deze speakers. Zelf had ik het idee dat de adapter die bijgeleverd is nogal uhhm pruts is - netjes uitgedrukt. Met een andere ging het al iets beter. En inderdaad: het volume gaat ineens 'loeihard' met verdubbelingen in volume in stappen.

@joskuiper : Heb je de speakers nog, of heb je ze retour gedaan?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee