• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 00:07
In de zomer woon ik vaak een aantal weken/maanden op mijn boot. Ik maak reeds enkele jaren gebruik van het 4G voor thuis abbo om daar ook gewoon lekker door te kunnen werken/internetten.

Toen ik begon wat research gedaan en toen bij t-mobile uitgekomen waarbij ik hun standaard 4G modem erbij heb gekocht. Werkt allemaal prima. Nu zag ik onlangs echter dat in inmiddels ca. 40 euro per maand voor dit abbonnement betaal en dan ook jaarrond.

Ik gebruik het eigenlijk maar 1-2 maanden in de zomer dus dat begint wel een beetje zonde geld te worden voor 480 euro per jaar. Nu heb ik zojuist even naar alternatieven gezocht maar alternatieven voor een korte periode kan ik niet vinden. Ik zie wel veel maandelijks opzegbare sim-only's met onbeperkte data maar dat is met 06 nummer. Ik lees dat het niet toegestaan is om deze voor data-only in te zetten en meen me ook verhalen te herinneren van mensen die hier echt voor afgesloten zijn.

Is iemand van jullie bekend met gangbare alternatieven? Ik neig ernaar om toch maar een maandelijkse opzegbare sim te proberen deze zomer om te kijken of je echt wordt afgesloten maar tips zijn van harte welkom.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Hoeveel GB heb je nodig in die 2 maanden?
Ik heb onlangs een prepaid data-only SIM voor mijn tablet gekocht. Voor af en toe is dat wel betaalbaar met ca.€6 per GB, maar voor grootverbruik wordt dat een dure grap.

En welk 4G abo heb je bij T-Mobile? Heb je nog het oude abo met 'gratis' data 's nachts?
Dat had ik ook voor thuis, maar heb dat een jaar of zo geleden omgezet. Nu betaal ik €28 met een limiet van 150 GB/maand en max. snelheid 25 mbit.
Het kan wel zijn dat de tarieven verschillen per regio.

Soms ben ik bijna gelukkig

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Afhankelijk van je databehoeft : https://prepaidinternet.nl/simkaarten/alwaysconnected/
25gb voor 88 euro (80 voor de bundel + 8 euro voor simkaart). Data een jaar geldig.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:02
Vodafone prepaid unlimited 1 week-bundels ? Onbeperkt internet, 1 week voor 14 euro.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:06

mrc4nl

Procrastinatie expert

Niltag schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 00:19:

Is iemand van jullie bekend met gangbare alternatieven? Ik neig ernaar om toch maar een maandelijkse opzegbare sim te proberen deze zomer om te kijken of je echt wordt afgesloten maar tips zijn van harte welkom.
Ik gebruik zelf al jaren een 2e toestel met sim die ik als hotspot gebruik. Provider is tele2.

Om ervoor te zorgen dat mijn vaste apparaten zonder wifi ook toegang hebben heb ik een RUT230 gekocht. Werkt Prima.

uitvoering: Teltonika RUT230

[Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 02-02-2023 02:47]

ora et labora

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57
Sim bestellen voor een bepaalde periode, binnen die periode kan je nog weer verlengen, en indien niet meer nodig sim weggooien na afloop. Kan zelfs per week internet afnemen. Hoe langer de periode, hoe goedkoper het wordt. 3 maanden is €275,-

Het Unlimited staat in de praktijk op 1TB per maand, dan krijg je de vraag of je het iets rustiger aan kan doen.

https://internetondemand.nl/product/4g-sim-only/

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05
Je kan toch gewoon de hotspot functie van je eigen telefoon gebruiken? Dat kan je dan combineren met bijvoorbeeld T-mobile Unlimited, waarmee je 10GB per dag kan verstoken waarna je een smsje moet versturen of in de app even moet sliden om meer data te krijgen. Dus afhankelijk van hoeveel data je per dag gebruikt of het praktisch is. Maar voor 2 maanden lijkt het me een no-brainer in plaats van 480 euro betalen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 00:07
Top. Dank voor alle opties. We doen alles via internet in deze periode. Dus ook netflix, tv kijken etc. Binnen een week vaak wel door de 150GB heen die je per periode krijgt bijt t-mobile 4g voor thuis.

Als ik het zo bekijk lijkt de vodafone optie met per week 14 euro nu het meest flexibel. Is ook vrij makkelijk te testen dus dat ga ik even doen. Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee