vervangen houten vloer door beton/cement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botsie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-07-2024
Tijdens het weghalen van een tussenmuur kwam nog een stukje houten vloer te voorschijn. Deze ligt iets hoger dan de betonnenvloer die verder in de kamer ligt.

Ik wil de houten vloer (planken op balken) van 200 cm x 60 cm verwijderen en gaan vullen met beton/cement. De ruimte onder de vloer is zo'n 40 cm. Het gat wat zal ontstaan bevindt zich tussen twee betonnen vloeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81yr7UCthXNmfqENWRQbP4Q0v4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Odkz5349TJqQGWXwdyznaQD.jpg?f=fotoalbum_large

De gasleiding die er nu boven loopt, zal sowieso verplaatst worden (komt niet onder de grond).

Heeft iemand tips om dit aan te pakken?

[ Voor 5% gewijzigd door botsie op 01-02-2023 19:52 ]

Beste antwoord (via botsie op 06-02-2023 13:56)

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Je zou de balken er uit kunnen zagen (ik ga er vanuit dat de betonvloer daar niet op rust). Het gat opvullen met zand, EPS en vervolgens een betonvloer. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor 20 zand, 10 cm EPS en 10 cm betonvloer. Je kan ook voor meer EPS kunnen gaan voor meer isolatie en/of kunnen kiezen voor een dekvloer bovenop je betonvloer.

The stuff that dreams are made of

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is dat beton vrijdragend ( dus overspand het van muur naar muur) of ligt het op een zandbed.. dat maakt nogal uit in de uitvoering.

Dus mijn tip zou nu zijn, zorg dat je iemand belt die het snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je moet je afvragen of je dit wel wilt want dit is erg veel werk.
Waarom moet dit beton worden?

Een te storten betonvloer is zomaar 8cm dik. Dat kan niet bovenop de balken want dan kom je te hoog uit.
Dus dan moet je de balken aanpassen of vervangen door iets anders.

Je kunt ook een bekisting maken en vullen met schuimbeton dan ben je in 1x klaar. Schuimbeton wordt thuis in vloeibare vorm afgeleverd. Wordt dan wel relatief duur ivm de kleine hoeveelheid die je nodig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46
Wat voor een soort betonvloer is dat wat er nu in ligt? Ik zie daar bij die hamer een gat en een scheur.
Het ziet er uit als Egaline op een zwakke ondergrond.
Veel meer informatie is nodig of anders doe als @twain4me zegt.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Je zou de balken er uit kunnen zagen (ik ga er vanuit dat de betonvloer daar niet op rust). Het gat opvullen met zand, EPS en vervolgens een betonvloer. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen voor 20 zand, 10 cm EPS en 10 cm betonvloer. Je kan ook voor meer EPS kunnen gaan voor meer isolatie en/of kunnen kiezen voor een dekvloer bovenop je betonvloer.

The stuff that dreams are made of