Wie kan mij helpen?
Ik heb de laatste maand een paar keer dat de aardlek erdoor ging.
Vorig jaar ook 2 keer, maar dit jaar steeds vaker.
Nu heb ik een alamat in de meterkast van 30 mA.
Nu heb ik gelezen dat er vaak 300 mA geplaatst wordt.
Kan ik natuurlijk vervangen maar heb eerst SMA gebeld of dat wel moet.
Zij komen met het volgende antwoord:
Beste Michel,
Bedankt voor uw contact met SMA Serviceline Benelux.
Kleinere omvormers kunnen achter een 30MA beveiliging.
Alleen moet je dit wel intern in de omvormer doorgeven bij de apparaat parameters.
Bedieningshandleiding - SUNNY BOY 3.0 / 3.6 / 4.0 / 5.0 / 6.0 (sma.de)
Wanneer een aardlekbeveiliging met een nominale aardlekstroom van 30 mA wordt toegepast, moet u de nominale aardlekstroom op 30 mA instellen. Daardoor reduceert de omvormer de bedrijfsafhankelijke afleidstromen en voorkomt het foutief activeren van de aardlekbeveiliging (meer informatie zie technische informatie "Capacitieve afvoerstromen" onder www.SMASolar.com).
Het principe voor het wijzigen van bedrijfsparameters wordt in een ander hoofdstuk beschreven (zie hoofdstuk 8.12, pagina 71).
Werkwijze: • Selecteer de parameter RCD aanpassing en zet deze op 30 mA
Goed om intern in de omvormer in te loggen en te kijken of dit ook ingesteld is op uw omvormer.
wanneer dit nog niet is ingesteld zal u een Grid Guard code nodig hebben om deze parameter te wijzigen.
Een Grid Guard code is een persoonlijke code die aangevraagd kan worden via het online service center.
Dit heb ik gewijzigd zoals aangegeven.
Ik moet de landnorm ook aanpassen naar EU aangezien geplaatst na 2019.
Geen idee wat voor invloed het heeft.
Sindsdien gaat de opwek ineens voor een tijdje naar 0 wat ik nog nooit gehad heb.
Ingelogd op de omvormer geeft de volgende meldingen:
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Ik heb de laatste maand een paar keer dat de aardlek erdoor ging.
Vorig jaar ook 2 keer, maar dit jaar steeds vaker.
Nu heb ik een alamat in de meterkast van 30 mA.
Nu heb ik gelezen dat er vaak 300 mA geplaatst wordt.
Kan ik natuurlijk vervangen maar heb eerst SMA gebeld of dat wel moet.
Zij komen met het volgende antwoord:
Beste Michel,
Bedankt voor uw contact met SMA Serviceline Benelux.
Kleinere omvormers kunnen achter een 30MA beveiliging.
Alleen moet je dit wel intern in de omvormer doorgeven bij de apparaat parameters.
Bedieningshandleiding - SUNNY BOY 3.0 / 3.6 / 4.0 / 5.0 / 6.0 (sma.de)
Wanneer een aardlekbeveiliging met een nominale aardlekstroom van 30 mA wordt toegepast, moet u de nominale aardlekstroom op 30 mA instellen. Daardoor reduceert de omvormer de bedrijfsafhankelijke afleidstromen en voorkomt het foutief activeren van de aardlekbeveiliging (meer informatie zie technische informatie "Capacitieve afvoerstromen" onder www.SMASolar.com).
Het principe voor het wijzigen van bedrijfsparameters wordt in een ander hoofdstuk beschreven (zie hoofdstuk 8.12, pagina 71).
Werkwijze: • Selecteer de parameter RCD aanpassing en zet deze op 30 mA
Goed om intern in de omvormer in te loggen en te kijken of dit ook ingesteld is op uw omvormer.
wanneer dit nog niet is ingesteld zal u een Grid Guard code nodig hebben om deze parameter te wijzigen.
Een Grid Guard code is een persoonlijke code die aangevraagd kan worden via het online service center.
Dit heb ik gewijzigd zoals aangegeven.
Ik moet de landnorm ook aanpassen naar EU aangezien geplaatst na 2019.
Geen idee wat voor invloed het heeft.
Sindsdien gaat de opwek ineens voor een tijdje naar 0 wat ik nog nooit gehad heb.
Ingelogd op de omvormer geeft de volgende meldingen:
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?