Toon posts:

Online glasvezel verbinding met eigen router (IPv6)

Pagina: 1
Acties:

• bruleens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 11:34
Ik heb een vraag betreffende IPv6 config op het online.nl netwerk.

Heb sinds vandaag glasvezel op KPN netwerk via online.nl, dat was eerst youfone op het KPN glasvezel netwerk en ik maak daarbij gebruik van een ASUS router (RT-AC66U B1).

De config was simpel PPPoE (met account config) en VLAN Id: 6
IPv6 via Native configuratie in het IPv6 menu. En kreeg netjes IPv4 en IPv6 aan de gang.

Maar nu na omzetten van het VLAN id naar 1001 en PoE (Automatic IP) werkt internet met IPv4.
Ik krijg alleen IPv6 niet aan de gang.

Heeft iemand ervaring met de config op een ASUS router op het online.nl netwerk?

BVD

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik lees hier geen VLAN1001 maar VLAN4 met IPoE?

https://www.online.nl/kla...en-wifi/eigen-apparatuur/

I reject your reality and substitute my own

• bruleens
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 11:34
Het VLAN id op 4 werkt niet wel op 1001.
Maar bedankt voor je antwoord.

[Voor 19% gewijzigd door bruleens op 02-02-2023 13:08]

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-03 10:36
Ik heb ook online.nl glasvezel over het KPN netwerk. Ik heb er een Fritzbox 7530 tussen gezet en die geeft ook aan dat alleen IPv4 werkt. Ik denk dat online.nl het niet ondersteunt (net zoals T-mobile).

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-03 22:07

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

@bruleens Bedankt voor deze post! Ik had mn VLAN ook op 6 staan (van de PPPoE KPN verbinding die we hiervoor hadden). Mag ik vragen waar je die 1001 had gevonden? Hij werkt perfect nu maar ik vroeg me af of ik gewoon verkeerd had gekeken, ik vond m nu met terugwerkende kracht hier op Tweakers en andere fora, maar nergens in de online.nl.documentatie.

Overigens gebruik ik de Unify Dream Machine (UDM) SE van Ubiquiti (even wat zoekwoorden om anderen met dit probleem en deze router hier makkelijker naartoe te leiden), de instellingen heten daar net even anders. Online heeft het over "IPoE" maar dat zag ik nergens en met DHCPv4 werkte het gelijk (ik vermoet dat dit 't zelfde is als "Automatic IP" die jij bij ASUS had?).

Hier een screenshot van mijn instellingen (waar ik IPv6 dus vooralsnog heb uitstaan):

[Voor 5% gewijzigd door Mr_Kite op 13-03-2023 20:02]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee