Vraag

• chrisinbreda
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-02 15:40
Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een Synology DS220+ met 2 SSD’s van ieder 2TB waarbij ik twijfel tussen de Patriot P210 en de Crucial MX500. Beiden staan echter niet in de compatibiliteitslijst van Synology en via Google valt er ook weinig over te vinden. Heeft iemand wellicht ervaring met deze combinaties? (Het gaat me dus niet om of ik HDD”s of SSD”s zou moeten aanschaffen).
Bvd

[Voor 5% gewijzigd door chrisinbreda op 01-02-2023 16:01]

Beste antwoord (via chrisinbreda op 17-02-2023 15:27)

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Ik heb tijdelijk een P210 2TB in mijn DS220+ gehad puur voor download (*arr). Niet voor de snelheid wel voor stroom gebruik en geluid.

na een paar weken crasht de disk en wordt hij read only. Test gedraaid (geen corrupte data en alles blijft leesbaar) en weer op read/write gezet en je kunt weer 1-2 weken vooruit..... . Dan gebeurd weer hetzelfde.

Heb de disk vervangen voor een Crucial MX500 2TB. Deze geeft vooralsnog geen problemen. Kennis heeft identieke setup en daar draait ie al meer dan 6mnd 24/7

Heb de patriot in een pc aangesloten, leeg gemaakt en als drive toegevoegd in W10. Vervolgens geprobeerd om er een flinke hoeveeldheid data naar toe te schrijven 100+GB binnen 30 seconden zakt de snelheid zodanig in dat je nog 3-25MB (wisselend) overhoudt. Paar keer herhaalt ieder keer zelfde resultaat. ook in een USB3 ext. behuizing, snelheid kakt vlug in naar bedenkelijk nivo.
Oftewel= echt traag. Een externe 4TB 2,5" HDD via USB3 haalt met dezelfde data continu 85+MB/s

Testen met oa crystaldisk geven geen errors oftewel de disk zou goed zijn.......

Voor mij is het de miskoop van 2022 en ik raad hem af!!!!
(en al helemaal af icm een DS220+.)

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:08
Synology heeft nogal een instelling de laatste tijd van: alleen onze spullen zijn goed, de rest is "niet compatibel".
Gezien het hier gaat om generieke SATA SSDs, ga ik er vanuit dat die dingen gewoon werken.
Ik heb ze er zelf niet inzitten, maar ik gebruik een NAS met "niet compatibel" NVME SSDs voor cache en "niet compatibel" geheugenuitbreiding.
Toch werkt het allemaal zonder problemen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
De compatibiliteitslijst bevat vooral HDD/SSD's welke expliciet getest zijn. Apparaten welke er niet op staan zullen doorgaans prima werken.

Uit nieuwsgierigheid; vanwaar SSD's?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• chrisinbreda
Uit nieuwsgierigheid; vanwaar SSD's?
Ik wil zo min mogelijk geluid, bewegende delen en energieverbruik.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik heb nogal wat problemen gehad met de wat oudere crucial ssd's die ik als cache had toegevoegd.
Hij kan de smart data van die dingen niet goed lezen.

Voor zo min mogelijk geluid kun je ook de DS620slim vullen met 2.5" disks.

[Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 01-02-2023 16:10]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
chrisinbreda schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Ik wil zo min mogelijk geluid, bewegende delen en energieverbruik.
Prima redenen. d:)b

Je zou niet de 1e zijn geweest welke het vanwege de snelheid wou, die vlieger gaat niet echt op bij een 1Gb/s NAS. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• chrisinbreda
Voor zo min mogelijk geluid kun je ook de DS620slim vullen met 2.5" disks.
Met 4 storage bays meer en zo”n €170 duurder niet echt een vergelijkbaar alternatief…

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:20
chrisinbreda schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Met 4 storage bays meer en zo”n €170 duurder niet echt een vergelijkbaar alternatief…
#CategoryProductPrijsSubtotaal
2Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 149,50€ 299,-
1NetwerkopslagSynology DiskStation DS220+ (zonder harde schijven)€ 325,-€ 325,-
Totaal€ 624,-

#CategoryProductPrijsSubtotaal
4Interne harde schijvenSeagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 1TB€ 39,61€ 158,44
1NetwerkopslagSynology DiskStation DS620slim€ 483,50€ 483,50
Totaal€ 641,94

Met bv RAID10 is dit ook 2 TB, nog best snel, en erg stil. En dan heb je nog 2 bays over voor ssd cache als je applicaties wil gaan draaien.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
In mijn DS918+ heb ik 2 stuks uitvoering: WD Red SN700 500GB als caching ssd geplaatst. Staan ook niet op de lijst van Synology. Na installatie een waarschuwing hierover weg geklikt en ze werken probleemloos.

De hierboven genoemde uitvoering: Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 1TB had ik toevallig zelf ook op het oog (in de 4 of 5TB uitvoering) voor een servertje welke ik overweeg te bouwen. Ze zijn lekker zuinig in gebruik namelijk. Maar het zijn SMR schijven wat toch minder de voorkeur heeft. Ook bij de reviews schrijven diverse Tweakers dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn.

• Supercats
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 26-02 20:14
D vd V schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:24:
In mijn DS918+ heb ik 2 stuks uitvoering: WD Red SN700 500GB als caching ssd geplaatst. Staan ook niet op de lijst van Synology. Na installatie een waarschuwing hierover weg geklikt en ze werken probleemloos.

De hierboven genoemde uitvoering: Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 1TB had ik toevallig zelf ook op het oog (in de 4 of 5TB uitvoering) voor een servertje welke ik overweeg te bouwen. Ze zijn lekker zuinig in gebruik namelijk. Maar het zijn SMR schijven wat toch minder de voorkeur heeft. Ook bij de reviews schrijven diverse Tweakers dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn.
Zelf heb ik een 720+ gekocht en hierin mijn WD RED 2 TB HDD overgezet vanuit mijn vorige Synology. Met oa Surveillance Station hoor ik de het systeem continue draaien. Ik overweeg dus ook een WD RED SSD te plaatsen. Nu lees ik dat jij NVME SSD sloten hebt gebruikt, heeft dit nog voordelen bij het gebruik van de Synology als
- Surveillance Station
- Cloudstation voor familiegebruik
- Fotoopslag
- 1 Docker applicatie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Ik heb tijdelijk een P210 2TB in mijn DS220+ gehad puur voor download (*arr). Niet voor de snelheid wel voor stroom gebruik en geluid.

na een paar weken crasht de disk en wordt hij read only. Test gedraaid (geen corrupte data en alles blijft leesbaar) en weer op read/write gezet en je kunt weer 1-2 weken vooruit..... . Dan gebeurd weer hetzelfde.

Heb de disk vervangen voor een Crucial MX500 2TB. Deze geeft vooralsnog geen problemen. Kennis heeft identieke setup en daar draait ie al meer dan 6mnd 24/7

Heb de patriot in een pc aangesloten, leeg gemaakt en als drive toegevoegd in W10. Vervolgens geprobeerd om er een flinke hoeveeldheid data naar toe te schrijven 100+GB binnen 30 seconden zakt de snelheid zodanig in dat je nog 3-25MB (wisselend) overhoudt. Paar keer herhaalt ieder keer zelfde resultaat. ook in een USB3 ext. behuizing, snelheid kakt vlug in naar bedenkelijk nivo.
Oftewel= echt traag. Een externe 4TB 2,5" HDD via USB3 haalt met dezelfde data continu 85+MB/s

Testen met oa crystaldisk geven geen errors oftewel de disk zou goed zijn.......

Voor mij is het de miskoop van 2022 en ik raad hem af!!!!
(en al helemaal af icm een DS220+.)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee