Toon posts:

Notificaties en berichten popup duurt soms paar seconden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:03

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik merk sinds vandaag dat het soms een paar seconden duurt eer de notificaties of berichten in beeld komen als ik op het desbetreffende icoontje klik. Er komt dan een melding dat de notificaties of berichten geladen worden en dan na een paar seconden komen ze pas in beeld.

Ik ben gewend, al jaren, dat notificaties en berichten praktisch meteen in beeld komen als ik op het betreffende icoontje klik.

Is dit een bug of misschien ergens een overbelasting waardoor het wat langer duurt?

Ik heb dan wel toevallig mijn computer geherinstalleerd, maar ik gebruik Firefox (v109.0.1) met een backup van het Firefox-profiel van mijn vorige Windows installatie en voorheen had ik nooit problemen. Het lijkt me dan ook sterk dat het aan Firefox zou liggen (alhoewel ik vanzelfsprekend nooit iets uitsluit, in IT-land weet je maar nooit :P).

[Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 01-02-2023 08:57]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier geen last van. Misschien is het een specifieke notificatie; heb je er hier ook last van: https://tweakers.net/my.tnet/notifications/ ?

Intentionally left blank

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:47:
Ik heb hier geen last van. Misschien is het een specifieke notificatie; heb je er hier ook last van: https://tweakers.net/my.tnet/notifications/ ?
Het probleem is dat het niet continu optreedt.

Ik zal vandaag eens kijken naar een nieuw Firefox profiel en daar dan mee werken, kijken of het dan nog optreedt. Want ik zie niet in dat àls het aan mijn kant ligt, waar het dan anders nog aan zou liggen. Zelfde software, zelfde internetverbinding (zit nog op mijn Ziggo verbinding, KPN sluit ik vandaag aan), enige verschil is een schone Windows 11 installatie.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier geen meerdere seconden, maar wel een merkbare vertraging t.o.v. voorheen, de vertraging is lang genoeg om een melding te kunnen zien dat berichten/notificaties geladen worden. Andere browser (die nagenoeg nooit voor Tweakers wordt gebruikt) ook een korte (maar wel merkbare) vertraging bij die menu's, ook bij het tandwieltje overigens.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het tandwieltje doet een heel erg simpele ajax call. Ik zie bij mezelf respectievelijk 24ms, 99ms en 20ms voor de dm's-, notificaties- en settings- menupopups.

Ook als ik een van jullie impersoneer dan zie ik geen lange responsetimes voor de menuutjes. Kunnen jullie zien of het in de responsetijd zit, of in iets anders?

Intentionally left blank

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Serverside zie ik geen bijzonderheden, requests op xmlhttp/notifications die vanaf jouw (raven) adres komen duren aan de serverkant (dus puur apache/php) gemiddeld 9.6ms, met een minimum van 5ms en een max van 84ms over 300+ requests. Dus dan ligt het ergens verderop in de verbinding.

Als je F12/netwerktools open hebt terwijl je op zo'n knop drukt, geeft de 'timings' van de request dan nog gekke dingen aan?

[Voor 19% gewijzigd door Kees op 01-02-2023 12:17]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier in Win10 + Firefox 109 ook geen probleem.

Misschien een plugin (schakel ze als test uit) of virusscanner oid?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:19:
Hier in Win10 + Firefox 109 ook geen probleem.

Misschien een plugin (schakel ze als test uit) of virusscanner oid?
Het punt is nu juist dat mijn configuratie hetzelfde is als voorheen. Enige verschil is dat ik nu op een nieuwe Windows installatie zit, maar die heb ik hetzelfde ingericht zoals voorheen.

Nou ja, enige verschil. Ik besef me wel dat ik momenteel op Firefox 109.0.1 zit en voorafgaand aan de herinstallatie zat ik op 109.0. Maar het lijkt me sterk dat die kleine update van Firefox de oorzaak is.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bij een herinstallatie kunnen ook extensies geupdate zijn (filterlists van adblockers etc).

Ik heb net zelf de update naar 109.0.1 doorgevoerd, maar merk geen verschil (als in: alles is nog steeds snel bij mij).

Intentionally left blank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wildfire schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:41:
Het punt is nu juist dat mijn configuratie hetzelfde is als voorheen. Enige verschil is dat ik nu op een nieuwe Windows installatie zit, maar die heb ik hetzelfde ingericht zoals voorheen.
109.1 of .0 maakte hier idd ook niet uit.

De rest gelijk: nog los van bovenstaande (updates), even proberen lijkt me toch goed. Alles uit kan misschien quick&dirty via de private modem. Of tijdelijk alles uitvinken en als het dan wel snel gaat steeds de helft weer aan om te zien wat de boosdoener is. (Als het een add-on is dan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, vergeten te melden, hier getest in private window (Chrome en FF).

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee