sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Welke ISP (TV) heeft ondertiteling wel op orde?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-03 21:52
Bij het kijken naar lineaire tv (of opgenomen) had ik vroeger ziggo, dat beviel super als ik bij NL programma's ondertiteling nodig had, of het stond standaard aan of met 1 druk op de horizon afstandsbediening knop kon ik het aanzetten

pauzeren, heen en weer spoelen, allemaal geen probleem.

iets minder dan een jaar overgestapt naar KPN via glas vanwege de prijs en 2 forse storingen op het ziggo.

ondertiteling is daar echt een ramp

aanzetten: teletekst: pagina 888
goed dan werkt het goed

maar dan, spoelen, pauzeren?: 2x op de teletekst knop om TT uit te zetten, spoelen, pauzeren net wat nodig is, afspelen dan weer de TT knop, weer pagina 888, tot het volgende reclame blok (of als ik wat drinken ofzo wilde pakken) en dan weer hetzelfde. echt een groot drama en een schande en schoffering naar de 1.5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn in NL. KPN meerdere keren gevraagd ze kunnen geen oplossing bieden TT is de enige optie.

zijn er aanbieders op glas die dit wel goed aanbieden waar je wel ondertiteling hebt en gewoon kunt pauzeren etc zonder al dat gehannes? anders moet ik toch echt weer terug naar ziggo

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Alle reacties

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Tv+ van kpn werkt niet meer TT. heeft op andere manier ondertiteling hiermee lijkt beter te werken dan hoe het was. alleen nog te weinig ervaring omdat nieuw is om hier oordeel over te geven

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:37
Bij veel providers is dit een ramp omdat het totaal geen prioriteit lijkt te hebben. Teletekst is sowieso bijna overal afgeschaft, ook in andere landen. Technisch zouden ondertitels gewoon moeten kunnen maar het lijkt de meeste providers bijzonder weinig te interesseren. Het beste ga je toch af zijn met een normaal DVB signaal en dan wordt het al snel Ziggo of een enkele glasboer zoals Trined die coax biedt.

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Teletekst pagina 888 zal op (korte) termijn toch uitgefaseerd worden.
De commerciele zenders zijn er al mee gestopt, net als Defensie (https://www.defensie.nl/a...-na-22-jaar-met-teletekst)

In de Ziggo TV doosjes zit in het menu wel een optie -> https://www.ziggo.nl/klan...#/via-een-mediabox/ziggo/

Bij KPN hebben ze niet z'n optie, daat gaat nog via Teletekst 888 afaik.

📡 ADS-B / MLAT / ACARS feeder 📻 Diamond X7000N / Uniden 125XLT / Uniden BCT15X

• ETH0.1
Ruben279 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:43:
Teletekst pagina 888 zal op (korte) termijn toch uitgefaseerd worden.
De commerciele zenders zijn er al mee gestopt, net als Defensie (https://www.defensie.nl/a...-na-22-jaar-met-teletekst)

In de Ziggo TV doosjes zit in het menu wel een optie -> https://www.ziggo.nl/klan...#/via-een-mediabox/ziggo/

Bij KPN hebben ze niet z'n optie, daat gaat nog via Teletekst 888 afaik.
zijn zijn er mee gestopt, behalve voor ondertiteling, die draait nog wel op de commerciële zenders, het hele systeem zullen ze in stand moeten houden tot er een alternatief is voor de 'glas'kijkers die ondertiteling willen.

is er echt geen enkele provider op glas die gewoon goede ondertiteling bied ipv via teletekst?

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:14
Bij Caiway/Delta moet je het even per zender aanzetten, maar dan is het ook klaar en staat het altijd aan. Maar als je KPN glas hebt zal je wel geen Delta glasvezel hebben liggen.

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-02 14:25

hdpaddy

Born to Ride

ETH0.1 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:32:
Bij het kijken naar lineaire tv (of opgenomen) had ik vroeger ziggo, dat beviel super als ik bij NL programma's ondertiteling nodig had, of het stond standaard aan of met 1 druk op de horizon afstandsbediening knop kon ik het aanzetten

pauzeren, heen en weer spoelen, allemaal geen probleem.

iets minder dan een jaar overgestapt naar KPN via glas vanwege de prijs en 2 forse storingen op het ziggo.

ondertiteling is daar echt een ramp

aanzetten: teletekst: pagina 888
goed dan werkt het goed

maar dan, spoelen, pauzeren?: 2x op de teletekst knop om TT uit te zetten, spoelen, pauzeren net wat nodig is, afspelen dan weer de TT knop, weer pagina 888, tot het volgende reclame blok (of als ik wat drinken ofzo wilde pakken) en dan weer hetzelfde. echt een groot drama en een schande en schoffering naar de 1.5 miljoen mensen die doof of slechthorend zijn in NL. KPN meerdere keren gevraagd ze kunnen geen oplossing bieden TT is de enige optie.

zijn er aanbieders op glas die dit wel goed aanbieden waar je wel ondertiteling hebt en gewoon kunt pauzeren etc zonder al dat gehannes? anders moet ik toch echt weer terug naar ziggo

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Kan je niet helpen, zit met hetzelfde probleem hier.
Tevens lijkt het alsof de ondertiteling van de publieke omroepen is uitbesteed aan stagiaires of zo, komt steeds vaker voor dat het gewoon niet klopt, of stukken uit de zin.

Just frame, wheels and engine

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
".srt" bestanden zitten ingebakken bij films of DVD/BD, en een digitale TV stream kan dit in theorie ook.

Teletekst 888 zit niet in de stream en dat kan dus niet samenwerken (vooral als je een dag terug kijkt).

Wat zegt https://www.dovenschap.nl/ hierover?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• ETH0.1
DJMaze schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:12:

Teletekst 888 zit niet in de stream en dat kan dus niet samenwerken (vooral als je een dag terug kijkt).
dit klopt niet, met zowel opnemen als uitgesteld kijken kun je bij KPN TT888 bekijken en krijg je de ondertitels te zien die bij dat programma horen

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@ETH0.1 ah, dat wist ik niet.
Goed dat dat wel werkt dan.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• ETH0.1
toch maar weer voor ziggo gegaan ivm de ondertiteling, jammer weer dit

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
Er zit bij KPN ondertiteling iig op de vip5202 als het programma aan is. Verder zit er in de Android tv app ook ondertiteling.
Bij terugkijken werkt het in de app niet. Via de STB alleen via 888.

De betere kanalen (glasvezel, uhd) hebben geen ondertiteling, tenminste wat ik tot nu gezien heb.

Zo mooi als het via de kabel werkt hebben ze bij KPN niet voor elkaar.

Gelukkig krijg ik de NPO ook nog via de kabel binnen (alleen nl 1.2.3 en regionaal) en daar lopen ondertitelingen gewoon via de tv.

Voor mij is dit ook een reden om mogelijk toch terug te gaan naar Ziggo.

[Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 16-02-2023 17:28]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee