Excel: Functieargumenten ongelijk aan celuitkomst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendI
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-02-2023
Mijn vraag:

Ik heb een formule gemaakt in excel om data uit een tabel op te tellen (gebasseerd op een type).

Nu is de uitkomst van mijn formule 0 (zie afbeelding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qYE1ud1nZ69ZLXAWmzcw5ypFK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/quqeVI929c53gX2QnsDUUAOF.jpg?f=user_large

Terwijl de functiewaarde wel de juiste data laat zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCl-wx7YxsoAJTuzpBXMjSzt6IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZdJ1MjSXldKiyfFicglqMvNd.jpg?f=user_large

Het lijkt er nu op dat enkel de gegevens uit een bepaalde rij worden geteld in de cellen en niet de cumulatieven.

Heeft één van jullie een oplossing?

Beste antwoord (via BarendI op 02-02-2023 18:19)

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 11:12
Wellicht is het handig om de formule te delen? :)
Als je normaal gesproken iets wilt tellen obv van een voorwaarde gebruik je doorgaans SUMIF (SOM.ALS) in Excel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendI
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCl-wx7YxsoAJTuzpBXMjSzt6IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZdJ1MjSXldKiyfFicglqMvNd.jpg?f=user_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 11:12
Wellicht is het handig om de formule te delen? :)
Als je normaal gesproken iets wilt tellen obv van een voorwaarde gebruik je doorgaans SUMIF (SOM.ALS) in Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:07
De waarden uit Getal1 tonen precies de 6 cijfers uit je eerste screenshot, inclusief de eerste 0. Staat je formule wel in de cel die je rood omcirkeld hebt in dat eerste screenshot.

En de hele formule even delen helpt ook, als we niet zien wat je doet kunnen we moeilijk helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendI
met de formule aangepast naar som.als is het gelukt.
Ik gebruikte zelf de volgende formule:

=Som(Tabelkolom[bedragen] * Tabelkolom[type]="inkomen"))

Hiermee wil ik de som van de bedragen als het type in een bepaalde kolom op inkomen is gezet.

Srry voor het niet gelijk delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendI
Heeft één van jullie misschien ook nog een idee hoe ik de formule Sommen.Als kan aanvullen met de gegevens van een bepaald jaar of maand?

Ik wil namelijk de resultaten hebben op basis van jaar, maand & type. De resultaten per typen is nu wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plumo
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-05 14:47
BarendI schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:26:
Heeft één van jullie misschien ook nog een idee hoe ik de formule Sommen.Als kan aanvullen met de gegevens van een bepaald jaar of maand?

Ik wil namelijk de resultaten hebben op basis van jaar, maand & type. De resultaten per typen is nu wel gelukt.
Ik zou van de formules afstappen en een draaitabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendI
Dat gaat niet, want ik wil er daarna grafieken opbouwen. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:39
BarendI schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:58:
Dat gaat niet, want ik wil er daarna grafieken opbouwen. Etc.
Draaigrafieken?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Pagina: 1