Dakplaat bedoel je de spaanplaat met papier en de "folie" wens van de TS ?
zo ja dan --> Willen is de verkeerde insteek, en de rest van je post is inderdaad een logisch gevolg ---> laatste alina beschrijf ik dat ik inderdaad "dat" probleem zelf heb en mijn oplossing is dus afvoeren via mijn MV installatie.
Nu had ik hier zelf al voorzien, alleen de verbouwing en deze "koppeling" kan pas nadat ik de nodige afwerking gedaan had.. alleen de tussentijd duurde wat langer dan verwacht. (iets met sociaal leven)
Dit zou de TS ook kunnen doen, als je de nodige ragels aanbrengt zodat de ventilatie over de hele dak kan doen.
andere optie is gewoon de spaanplaat weghalen en het folie (dik zwart papier oid ?) kapot maken door met een stanlymes een groot kruis per dakvlak erin te zetten (meerdere snedes) zodat het "rode" blauwe folie wat aan de binnen zijde (normaal) zou zitten geen werking meer heeft. dan eventueel opdikken met isolatie en nieuw folie plaatsen + ragels .. en dan wedi/xps of groene gipsplaten.
Maar dan heb je alleen het dak geisoleerd, het vocht van de badkamer zal toch apart afgezogen moeten worden.
en ja @
dorus8 wil dan niet extra isoleren maar why nut ? je bespaart meer geld op langere termijn met de huidige prijzen verdien je dat in een jaar oid terug.