Dyson Purifier Hot+Cool Formaldehyde

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 12:53
Wij hebben een Dyson Purifier Hot+Cool Formaldehyde besteld en vandaag ontvangen. Eén van de hoofdreden is de enorme pollen allergie die mijn vrouw jaarlijks ervaart, maar ook filteren van andere ongewenste stoffen is een reden.

Ik dacht dat de Dyson een modus zou hebben die aangaat, zodra 1 van de sensor waarde middel/hoog zou zijn, maar die optie heb ik niet kunnen vinden. Ik kan hem op auto zetten, maar dan staat die constant aan en dat hoeft nu ook weer niet, dat doen we wel in pollen seizoen.

Iemand een idee of het geen ik boven beschrijf wel standaard functie van Dyson is of misschien heeft iemand zoiets zelf al gemaakt voor Home assistant (zijn sensors uit te lezen)?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ken deze Dyson niet, maar dit is hoe eigenlijk alle luchtfilters werken. Er zit altijd stof/virussen/VOC/whatever in de lucht, daarom staat een luchtfilter altijd aan. Bij het vaststellen van extra vervuiling gaat een luchtfilter harder werken.

In handleidingen van luchtreinigers wordt meestal ook aangeraden om het apparaat niet uit te schakelen en 24/7 te laten draaien, omdat daarmee de luchtkwaliteit gemiddeld het beste is met de minste inspanning (geluid). Ook zorg je er op die manier voor dat stof snel wordt gefilterd voordat het neerslaat op de vloer/meubels/etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:32
@sjors86 ik heb exact hetzelfde model en je moet hem eigenlijk 24/7 aan laten staan, dan filtert hij wanneer nodig maar monitort hijwel 24/7

De sensors heb ik inmiddels in HA gekregen met meerdere workaround.

Deze stappen volgen om de Credentials te krijgen:
https://github.com/shenxn...3#issuecomment-1340907356

Daarna mijn workaround gebruiken om de data in HA te krijgen:
https://github.com/shenxn...5#issuecomment-1413740753

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• sjors86
@makooy wanneer ik hem op auto laat staan, dan blaast die ook (zacht) waarneembaar. Wanneer alle waarde laag zijn. In de app zegt die zelfs dat die uit staat, maar dat staat die dus. het.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:32
sjors86 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:23:
@makooy wanneer ik hem op auto laat staan, dan blaast die ook (zacht) waarneembaar. Wanneer alle waarde laag zijn. In de app zegt die zelfs dat die uit staat, maar dat staat die dus. het.
Bij mij blaast hij ook continue heel lichtjes.

Hoe denk je dat hij de luchtkwaliteit monitort ? :X

Bij moet dan toch 24/7 lucht aanzuigen om te controleren, controleren en dan weer uitblazen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• sjors86
Er is een instelling, als je die aanzet dan monitort die ook in standby stand door zacht aan te zuigen. Deze werkt bij mij en is echt wel een andere luchtstroom (niet waarneembaar, maar waardes zie je wel in de app veranderen). Dit is dus iets anders dan het zachte briesje dat bij auto aanwezig is.

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-10 14:37
Ik heb een andere vraag, maar wel over hetzelfde product;

Hoe zijn de ervaringen met verwarmen? Wat kan je instellen? Puur de temperatuur en that's it? Of kan ie als een soort straalkachel fungeren bijv?

• sjors86
DennisZ88 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:16:
Ik heb een andere vraag, maar wel over hetzelfde product;

Hoe zijn de ervaringen met verwarmen? Wat kan je instellen? Puur de temperatuur en that's it? Of kan ie als een soort straalkachel fungeren bijv?
Ik vind dit wat beperkt, hoe die volgens mij werkt is dat je een temperatuur instelt, zeg 21 graden en het is 18 graden in de kamer. Dan begint die op vol vermogen hete lucht te blazen tot het 21 graden is. En dit kan ook best luid zijn en probleem is, dat wanneer de temperatuur weer even onder de 21 graden komt, dan springt die weer aan op vol vermogen en daar zou je best van wakker kunnen schrikken.

Ik zou heel graag gezien hebben dat deze gewoon een constante airflow van 21 graden zou uitblazen
Pagina: 1