Toon posts:

RAM uitbreiden/vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BramSchutten
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-01 18:33
Allereerst wil ik even vertellen dat ik een leek ben als het gaat om computers en dit is ook de eerste keer dat ik de computer open heb. Maar mijn vraag is: ik heb nu 8GB geheugen en wil het uitbreiden/vervangen naar 16GB om Hogwarts Legacy te kunnen spelen. Nu zie ik in mijn computer dat er 1 blauw slotje vrij is en een ander blauw slotje vrij is achter de fan (zie foto). Kan ik in deze blauwe slotjes 2x 4GB plaatsen zodat 4x4GB = 16GB wordt of moet ik dus de 2 blauwe geheugen kaartjes moeten vervangen met 2x8GB?

Ik heb wat fotos toegevoegd voor illustratie (waarschijnlijk doe ik jullie allemaal pijn hoe vies die is maar zoals eerder gezegd, dit is de eerste keer dat ik hem open heb).

Hier nog even wat specs van de computer:
MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING
HyperX Fury Memoria DDR3 RAM
2x4GB

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

En welk moederbord heb je?

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:18
Vraag me af of je huidige setup het wel kan draaien. ( buiten je memory )

Videokaart is minimum NVIDIA GeForce GTX 960 4GB. Om op 720p lowsettings te kunnen spelen. 30 fps

Wat is je volledige setup?

Daarnaast is DX 12 vereist. Uit mijn hoofd is jouw kaart max DX11.2. Als dat zo is gaat het sowieso niet werken. support wel dx12

https://www.msi.com/Graph...i-TF-2GD5OC/Specification

https://www.hogwartslegacy.com/en-us/pc-specs

Hieronder heb je een goed beeld wat jouw kaart doet vergeleken met de minimale vereiste kaart:

YouTube: GTX 960 vs GTX 750 Ti | How Big Is The Difference?

[Voor 58% gewijzigd door corporalnl op 31-01-2023 18:34]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 22:12
Maak ehm gelijk ook maar even schoon,lol zit nogal wat stof in,lol

Die game voor Hogwarts legacy,ik denk dat het een uitdaging word want het voldoet niet aan de minimale specs qua gpu al niet,ddr3 dan zal het ook al een oud beetsje zijn qua cpu.

• BramSchutten
intel (r) core tm i5-4690 3.50ghz

dit is de processor

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

BramSchutten schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:25:

dit is de processor
Leuk, maar we vragen wat voor moederbord je hebt ;)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• corporalnl

dit is de processor
Die zit ook onder een minimum specs.

Ofwel je zit met het volgende:

Cpu onder het minimum.
Videokaart onder het minimum.
Videokaart ram onder het minimum.
Geheugen onder het minimum.

Beste kan je sparen voor upgrade. ( tenzij resultaten in de praktijk anders zijn, wat ik niet verwacht )

• BramSchutten
msi h97pc mate ms 7850 1.0

Het moederbord (als het goed is)

• BramSchutten
Nou dan komt die PS5 wat eerder, Bedankt!

• freaky35

dit is de processor
Zou wat hierboven al gezegd is, voor een nieuw systeem sparen.
Alles voldoet nuet aan d eminimale eisen om het te kunnen spelen.

En het liefst wil je toch meer richting recommended specs gaan om het echt goed te kunnen draaien.

• freaky35
BramSchutten schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:32:
Nou dan komt die PS5 wat eerder, Bedankt!
Dat is dan een veel betere optie :)

• Microkid

Microkid

Sunglasses and beards

BramSchutten schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:32:
msi h97pc mate ms 7850 1.0

Het moederbord (als het goed is)
Daar kan 32GB in. Je zou dus eenzelfde geheugensetje kunnen bijbestellen voor 16GB.
Maar goed, je pc voldoet verder niet aan de specs, zoals door anderen al aangegeven.

3000Wp zonnestroom

• corporalnl
Haha ja dan zou ik lekker de PS5 doen. Veel plezier alvast! :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee