Toon posts:

MacBook Pro 2017 13inch probleem met beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mike1002
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-02 07:56
Mijn vraag
Ik heb een MacBook Pro 2017 met touchpad nu is er een probleem met het beeldscherm wanneer het 15/16 graden in de ruimte is blijft het beeld zwart alleen de bovenste balk is zichtbaar, wanneer ik de laptop naar een warme plek breng 19 graden dan na een paar minuten word het beeld weer zichtbaar! Heb al de resets gedaan software opnieuw geïnstalleerd en in veilige modus gestart. mijn cpu temperatuur is rond de 30 graden dit is wel erg laag naar mijn weten. Let niet op de -127 daar stond die in standby

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macos Ventura nieuwste versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resets, nieuwe software geïnstalleerd en in veilige modus gestart

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Mike1002
  • Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het aan de temperatuur ligt?
  • Doet hij het wel normaal als de stroomkabel er in zit?
  • Nog randapparatuur e.d. aangesloten?
  • Wat gebeurt er in de veilige modus?
  • Apple Hardware test gedaan? https://support.apple.com/nl-nl/HT202731

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Mike1002
Greatsword schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:12:
@Mike1002
  • Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het aan de temperatuur ligt?
  • Doet hij het wel normaal als de stroomkabel er in zit?
  • Nog randapparatuur e.d. aangesloten?
  • Wat gebeurt er in de veilige modus?
  • Apple Hardware test gedaan? https://support.apple.com/nl-nl/HT202731
  • ik weet dit niet zeker maar als de laptop in mijn tas in de gang staat 16/17 graden en ik hem dan probeer op te starten krijg ik dit probleem, wanneer de laptop in de woonkamer ligt dan niet 19 graden
  • er is geen verandering als de stroomkabel aangeloten is!
  • er is zit niks aangesloten op de MacBook
  • in veilige modus gebeurd er niks anders het beeld blijft zwart
  • ik heb nu net de hardware test gedaan en daar kwamen geen fouten uit.
zelfs toen ik macOS verwijderd had bleef dit probleem zich voordoen. ik denk dat het dus niet aan de software ligt.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:16
Begin eens met een externe monitor.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Mike1002
Het probleem verplaatst niet mee naar het andere scherm

• ElisavD
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-03 23:00
Die 2016 en 2017 modellen hebben veel rare problemen met de beeldschermen. Misschien heb je nog recht op een serviceprogramma van Apple om hem gratis te laten repareren.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03:43
ElisavD schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:31:
Die 2016 en 2017 modellen hebben veel rare problemen met de beeldschermen. Misschien heb je nog recht op een serviceprogramma van Apple om hem gratis te laten repareren.
Dit kan ik wel onderschrijven. Alle 2016-2018 modellen hebben een fragiele flexcable. Die vouwt zich te strak om de behuizing heen bij het dichtklappen en gaat naar verloop van tijd rare kuren vertonen.

Kun je eens proberen om het scherm een beetje open te zetten wanneer het probleem zich voordoet, heb je het probleem dan ook? Of überhaupt bij beweging van de klep?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee