Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat mijn oude aan vervanging toe raakt en het scherm daarvan onlangs kapot is gegaan.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik werk veel in Excel en Word. Daarnaast gebruik ik de laptop om te mailen en te browsen. Aangezien ik vaak meerdere vensters in Chrome open heb staan met in elk venster wel 15 tabbladen, en daarnaast dus werk in meerdere Excel documenten, moet dit wel zonder moeite kunnen.
Wat is je budget?
Max. 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, maar 80% van de tijd werk ik achter een bureau met externe monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo dus.
Verder vind ik 14 inch wel het fijnste om mee te werken, als ik op de bank zit met de laptop op schoot is dat voor mij denk ik de beste afmeting. Kanttekening is dat ik wel veel gebruik maak van een numpad, en die bij 14 inch niet aanwezig is. Dat is dan nog het enige twijfelpunt tussen 14 of 15 inch.
Verder vind ik een 16:10 verhouding scherm wel prettig, net als een hogere resolutie.
Voor mijn vriendin heb ik afgelopen jaar een Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 gekocht.
uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5009DMH)
Toen voor 999 euro op de kop kunnen tikken, ik zie dat zo'n deal nu absoluut niet meer haalbaar is.
Zij is erg tevreden over de Lenovo, dus daarom neig ik ook naar dit merk, maar dan een kleiner model.
Mijn oog is gevallen op de Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6
https://tweakers.net/pric...ro-14acn6-82l700p9mh.html
Voordelen:
Scherm (16:10, 90 Hz, hoge helderheid en 2880x1800)
16 GB geheugen
CPU (AMD Ryzen 7 5800U)
Nadelen:
Touchpad? Op de Lenovo van mijn vriendin vind ik haar touchpad niet heel fijn werken, dus als dit dezelfde is dan wordt dat wennen. (Het zal ook daadwerkelijk wennen zijn)
HDMI 1.4 (maar wat merk ik daar van?)
Ik zie eigenlijk geen vergelijkbare laptop/deal als deze.
Wat is jullie mening en advies? Is dit een juiste keus, of kan ik al met veel minder af?
Wat ga je met je laptop doen?
Ik werk veel in Excel en Word. Daarnaast gebruik ik de laptop om te mailen en te browsen. Aangezien ik vaak meerdere vensters in Chrome open heb staan met in elk venster wel 15 tabbladen, en daarnaast dus werk in meerdere Excel documenten, moet dit wel zonder moeite kunnen.
Wat is je budget?
Max. 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, maar 80% van de tijd werk ik achter een bureau met externe monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo dus.
Verder vind ik 14 inch wel het fijnste om mee te werken, als ik op de bank zit met de laptop op schoot is dat voor mij denk ik de beste afmeting. Kanttekening is dat ik wel veel gebruik maak van een numpad, en die bij 14 inch niet aanwezig is. Dat is dan nog het enige twijfelpunt tussen 14 of 15 inch.
Verder vind ik een 16:10 verhouding scherm wel prettig, net als een hogere resolutie.
Voor mijn vriendin heb ik afgelopen jaar een Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 gekocht.
uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5009DMH)
Toen voor 999 euro op de kop kunnen tikken, ik zie dat zo'n deal nu absoluut niet meer haalbaar is.
Zij is erg tevreden over de Lenovo, dus daarom neig ik ook naar dit merk, maar dan een kleiner model.
Mijn oog is gevallen op de Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6
https://tweakers.net/pric...ro-14acn6-82l700p9mh.html
Voordelen:
Scherm (16:10, 90 Hz, hoge helderheid en 2880x1800)
16 GB geheugen
CPU (AMD Ryzen 7 5800U)
Nadelen:
Touchpad? Op de Lenovo van mijn vriendin vind ik haar touchpad niet heel fijn werken, dus als dit dezelfde is dan wordt dat wennen. (Het zal ook daadwerkelijk wennen zijn)
HDMI 1.4 (maar wat merk ik daar van?)
Ik zie eigenlijk geen vergelijkbare laptop/deal als deze.
Wat is jullie mening en advies? Is dit een juiste keus, of kan ik al met veel minder af?

[Voor 4% gewijzigd door Slottiee op 31-01-2023 17:47]