Toon posts:

Stroomverbruik TV met luisteren radio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bert54pro
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-03 15:41
Beste

Vandaag is kpn tv geinstalleerd, ik was eerder klant van ziggo.

Vanwege het ontbreken van een optische ingang bij de bose is deze jammer genoeg niet meer te gebruiken als radio ontvanger.

Nu gaf de KPN monteur aan, en heeft mij laten zien dat ik alle radio-zenders volgens de bijgeleverde informatie
via de TV kan beluisteren.
Waar de monteur geen antwoord op wist is, gebruikt de TV dan evenveel stroom bij het luisteren naar de radio
als zeg maar tv kijken.

Alle reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

In princiepe, ja.
Tenzij je TV een 'radio stand' heeft. Sommige TV's hebben dat en schakelen dan het scherm uit zodat alleen de audio verwerkt wordt.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:50

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik zie zo geen product wat gekocht gaat worden. Ergo, wat deze vraag in Beeld en geluid koopadvies doet snap ik niet. Ik verhuis het topic aan ook naar Televisies, projectors & mediaspelers. Tevens wijziging van de topic titel aangezien de vraag niet over de Bose 1-2-3 gaat maar het stroomverbruik van de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:19
Het is een feit dat Ziggo vanwege DVB-techniek een beter televisie- en radioproduct heeft, dit is een gevolg. Je kunt overwegen een internetradio in huis te halen en die op je Bose aan te sluiten. Via de televisie radio luisteren zou ik niet doen, daar is het apparaat niet voor ontworpen en dat ga je in het bedieningsgemak merken.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

https://www.allekabels.nl...i-audio-extractor-4k.html

Zo'n kastje geen optie, of heeft die Bose ook al geen aux ingang?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:19
Dat is wel een optie, maar niet wat je moet willen. Een internetradio naast de televisie zetten levert veel meer op dan in allerlei verloopjes investeren om de KPN-ontvanger alsnog met de Bose te verbinden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:42

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Fairy schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:38:
https://www.allekabels.nl...i-audio-extractor-4k.html

Zo'n kastje geen optie, of heeft die Bose ook al geen aux ingang?
Wou ik ook voorstellen inderdaad. Jouw link is wel schandalig duur overigens met €68.
Gelijkwaardige doosjes heb je voor €7 op AliExpress :X

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThinkPad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:54:
[...]

Wou ik ook voorstellen inderdaad. Jouw link is wel schandalig duur overigens met €68.
Gelijkwaardige doosjes heb je voor €7 op AliExpress :X
Klopt ik zag het ook, maar was bedoeld als voorbeeld. In China kosten die dingen next to nothing,

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-03 13:40
leuk alternatief wat ik naast tv heb staan is een SYMFONISK speaker kan je prima al je radio zenders op instellen en zal zich snel terug verdienen in stroom verbruik en geluids kwaliteit.

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:27
Als ik me niet vergis heeft de KPN box wel optisch audio uit en de Bose geen optische ingang, dan moet onderstaande omvormer toch genoeg wezen mits er een Tulp/RCA ingang op de Bose aanwezig is.

https://www.onlinekabelsh...cpG-YJ_5nvCxoCGLkQAvD_BwE

Collectie

• bert54pro
Sorry FeaR

Het valt allemaal niet mee als je al 67 jaar jong bent, en bert54pro is dan misschien ook wat overdreven gekozen als inlognaam.Ik ben uiteraard geen professional.

• bert54pro
Beste
Op internet de volgende reactie gelezen, de bron is van het KPN forum en het bericht is 2 jaar oud.

De nieuwste vip 5202 heeft geen analoge aansluiting meer ik heb mijn ontvanger ondermeer via TOSlink aangesloten op een soundbar zodat ik radio kan luisteren zonder de TV aan te zetten, werkt prima.Het voordeel boven FM is storingsvrije geluidskwaliteit en ook die zenders die niet meer via FM ( maar vaak alleen nog via DAB+) uit de lucht te plukken zijn.Tot zover dit gevonden bericht.

Ik ben uiteraard in het bezit van een sonos soundbar en ik heb ingelogd bij sonos.nl om er achter te komen welk model ik heb maar het resultaat van mijn zoektocht " het type" kon ik niet vinden op de sonos site.
Gaat waarschijnlijk om generatie 1 of 2
De sonos -beam gebruik ik al jaren, maar enkel als geluids weergave van het tv geluid.Toen mijn model uitkwam ( even geleden) waren de recensies hoopvol, vanwege het aantal speaker's die in de soundbar aanwezig waren,, maar krijg er maar een simpel en vlak geluid uit en dat ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan het apparaat.

Beste forumleden
Kan ik hier iets mee, en verder nog nooit naar gezocht, extra sonos speaker's om een wat meer ruimtelijk geluid te ontvangen, schiet ik daar wat mee op.
Misschien iemand die het zo heeft opgelost, zou ik graag een dergelijke ervaring lezen op dit forum.

gr.bert
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee