Toon posts:

Apple Music car mode?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:55
Hallo,

Ik heb vandaag een Apple HomePod mini gekocht en ben bezig om van Spotify naar Apple Music te emigreren (om beter gebruik te kunnen maken van Siri). Mijn playlists zijn inmiddels allemaal overgezet.

Nu zit ik met de volgende ergernis. Tijdens het autorijden schakelde Spotify automatisch over naar de car mode. Mijn auto dateert van 2010 dus deze beschikt nog niet over Apple CarPlay.

Ik connecteer momenteel Spotify via een Bluetooth dongle/FM transmitter. Werkt prima. Spotify gaat automatisch over naar car mode en is always screen on.

Bij Apple Music dooft het scherm uit na enkele seconden wat ik natuurlijk niet wil. Is er ergens een mogelijkheid om ook zoals Spotify een soort van always screen on car mode te verkrijgen?

Ik kan natuurlijk automatisch slot uitzetten maar hoop op een beter alternatief!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Heeft je auto ook geen USB aansluiting met iPod modus? Dan kun je, indien je een multifunctioneel stuur hebt daarmee tussen nummers wisselen.

Naar mijn weten kun je met Apple music geen vergelijkbare modus doen als Spotify met always on scherm via een analoge aansluiting (3,5mm) of bluetooth zender. Dat zit er simpelweg niet in.

Wellicht een optie om de scherm timeout te verhogen als je in de auto stapt?
(Of je radio vervangen door een carplay unit van derden)

I reject your reality and substitute my own

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ja en nee, je kan met een work around via low power mode, shortcuts en het detecteren van je bluetooth dongle een hoop maar het wordt wel een hack. Wat je dan in feite doet is een shortcut maken die:

- Je radio herkent
- Apple Music opent
- Brightness op 100% zet (bv)

Daarnaast stel je in dat je scherm nooit uit mag gaan (dit geld dan wel voor 'altijd') zoals je zelf al aangeeft.

Daarnaast maak je een 2de shortcut voor low power mode, en in low power mode gaat dus wel je scherm uit. Nadeel: Je iPhone staat altijd in low power mode als je niet in de auto zit.

Helaas kan je (zover ik weet) nog niet met shortcuts wisselen wat je scherm versleuteling doet, wel kan je deep linken naar de setting zelf, zodat je bij auto radio koppelen dus een pop up krijgt om hem op nooit te zetten maar, ook dat is niet ideaal.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee