Geluidsprobleem bij de Sennheiser Momentum 4 VOOR de aankoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-03 20:08
Vele,vele uren besteed voor aankoop van hoofdtelefoon(draadloos).Twee uitgesproken kandidaten,de
Sennheiser Momentum 4 en de Sony WH-1000XM5 Zwart filterde ik er uit,rekening houdende met mijn budget en vrouw.... lol,Reviews deden me kiezen voor de Sennheiser Momentum 4,zou toch beter geluid geven,èèn website was daar heel duidelijk over.
MAAR verschillende kanalen vooral via reviews en zelfs eentje van een muzieksite die heel uitgebreid test spreken van een verontrustende vaststelling,namelijk de rechterkant klinkt veel luider dan de linkerkant ,anderen spreken dan van de linkerkant,een onevenwicht dus,kan toch echt niet zeg,dus verschillende keren gelezen,men spreekt van duidelijk luider,hebben jullie daar al iets van gehoord aub,blijkbaar werd er ook niets aan gedaan via een noodzakelijke update.Lees alleen beetje vuil in misschien,eens reinigen en opgelost(van fabriek zelf) pffff maar via deze link lees je echt verschillende "kreten" daar over .......
https://www.reddit.com/r/...hone_is_louder_confirmed/

Kunnen jullie me aub daar iets meer over zeggen,want klachten komen regelmatig daaromtrent terug,indien daar niets aan gedaan wordt zal ik ondanks dit toestel beter is,noodgedwongen voor de Sony WH-1000XM5 Zwart,beetje met pijn in hart dan ....
Bedank bij voorbaat.

Beste antwoord (via rudy1951 op 02-02-2023 10:06)

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 15:56
Ik heb zelf 2 x de momentum 4 nu gehad.

de 1e had ik via amazon besteld en heb hierbij geen verschil gemerkt. 2e had ik besteld bij Mediamarkt omdat hij daar goedkoper was met Btw actie. En ook bij deze geen verschil gehoord in links en rechts.

Edit: ben trouwens supertevreden over de geluidskwaliteit. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door ominous op 31-01-2023 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:59
Nou ik vraag me af, of elke 'batch'' dit heeft. dat lijkt mij namelijk niet.
daarnaast kun je dit toch zelf testen/horen?
je mag je aangeschafte product tot zekere hoogte testen.

Mocht je er problemen mee ondervinden stuur je hem terug, en haal je de sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Dank U wel hoor,voor antwoord,ik moet deze hoofdtelefoon nog kopen !!!!,maar dit nieuws van dit euvel,maakt me uiteraard wantrouwig,toestel aan te schaffen,vooral omdat het probleem blijkbaar gekend is,maar weinig respons gelezen daaromtrent,dat er daadwerkelijk iets aan gedaan is,schreef Sennheiser zelf aan,maar geen reactie,doe het straks opnieuw.
https://www.reddit.com/r/...lanced_on_the_momentum_4/
Als je dit probleem typt op Google in engels en nederlands vind je daar nog informatie over hoor.
Ik hoop daaromtrent uitsluitsel te krijgen om wel dan niet de sennheiser aan te schaffen,ondanks deze geformuleerde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dan doe je toch wat @Eskimoo voorstelt: online de hoofdtelefoon kopen. Heeft deze het probleem niet: prima. Heeft deze het probleem wel: binnen 14 dagen terugsturen. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Ok dan,ondanks deze duidelijke klachten,duidelijk te lezen via internet(zie mijn link daaromtrent in vorig bericht),zelfs in een testwebsite,negeren,en er vanuit gaan dat deze klachten zich na verloop van tijd niet zullen manifesteren,bv NA ik hoofdtelefoon moet terug sturen,binnen de voorziene periode,ja zou ik kunnen doen.Mag ik er vanuit gaan dat deze klachten niet later zullen opduiken,geen ervaring of dit later kan of niet he ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:59
Dat weet niemand.. ook wij van tweakers niet.
We zijn geen helderzienden.
Maar mocht je er zo huiverig voor zijn, haal dan gewoon de sony.
Dan ondervind je dat probleem dus niet. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Eskimoo op 31-01-2023 15:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-02 15:56
Ik heb zelf 2 x de momentum 4 nu gehad.

de 1e had ik via amazon besteld en heb hierbij geen verschil gemerkt. 2e had ik besteld bij Mediamarkt omdat hij daar goedkoper was met Btw actie. En ook bij deze geen verschil gehoord in links en rechts.

Edit: ben trouwens supertevreden over de geluidskwaliteit. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door ominous op 31-01-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:30
Sinds een maandje de momentum 4. Zeer tevreden, ik gebruik ‘m met sporten en af en toe op de fiets, hoefde ‘m na 3 weken pas weer op te laden (accu op 30%). Geluid is prima, ik merk geen bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 14:36
Gebruik de Momentum 4 voor mijn werk. Geluidskwaliteit is prima en ik hoor geen verschil met de meest recente firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Was verkeerd,vraag gesteld op forum van Playstation,sorry voor mijn fout he.

[ Voor 95% gewijzigd door rudy1951 op 01-02-2023 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudy1951
Hallo,
Ik stuurde heel onlangs een mail naar Sennheiser zelf om die problemen aan te kaarten van het onevenwicht in het geluid,uit rechteroorschelp komt bij sommige toestellen duidelijk luider geluid door,uiteraard bijzonder storend,opvallend ook hoeveel mensen daar over klaagden kan je zien in bovenstaande link.Ik kreeg zopas verheugende nieuws,ze mailden ...... Naar aanleiding van uw vraag kan ik u als volgt informeren,

Dank u voor uw aanvraag Over ongeveer 2 weken komt er een grote software-update die deze problemen moet oplossen. We vragen om uw geduld.
Wilde ik even doorgeven,toch belangrijk,wacht update af en ja nu ga ik voluit voor de Sennheiser Momentum 4.
Nogmaals bedankt voor alle hulp,hartelijk DAN K!
Pagina: 1