Zeer recent heb ik een ASUS ROG Strix RX 6750 XT O12G aangeschaft. De kaart presteert prima, de koelers zijn stil maar de coil whine is niet te harden. De kaart klinkt alsof er een neustrimmer in mijn kast ligt. Van mijn oude kaart ben ik wel wat gewend maar dit was volledig nieuw voor mij. Mijn kast is een "stille" kast met zijplaten met bekleding. Van de fans heb ik absoluut geen last en de temperaturen zijn prima. De whine komt niet uit mijn voeding.
Nu ben ik zeer geneigd om deze kaart te retourneren hierom, echter ben ik bang dat dit niet geaccepteerd wordt of dat ik een alternatief krijg met de zelfde problemen. Dit schijnt bij alle merken voor te komen. Ook vind ik zaken als undervolten niet iets wat ik zou moeten doen bij een hagelnieuwe kaart. Enige wat ik nog hoorde is dat het gebruik van een enkele voedingskabel die uitmondt in 2x 6+2pins PCIe voedingsstekker ipv 2 aparte 6+2pins stekkers coil whine kan vergroten.
Weet iemand hoe normaal dit is (voor deze kaart)? En wat er eventueel naast een undervolt nog aan te doen is? En in hoeverre het haalbaar of mogelijk is een kaart om deze reden te retourneren?
De rest van het systeem:
Ryzen 3600
MSI X470 Gaming Max
Corsair CX750M (al wat jaartjes oud)
Nanoxia Deep Silence 3
Nu ben ik zeer geneigd om deze kaart te retourneren hierom, echter ben ik bang dat dit niet geaccepteerd wordt of dat ik een alternatief krijg met de zelfde problemen. Dit schijnt bij alle merken voor te komen. Ook vind ik zaken als undervolten niet iets wat ik zou moeten doen bij een hagelnieuwe kaart. Enige wat ik nog hoorde is dat het gebruik van een enkele voedingskabel die uitmondt in 2x 6+2pins PCIe voedingsstekker ipv 2 aparte 6+2pins stekkers coil whine kan vergroten.
Weet iemand hoe normaal dit is (voor deze kaart)? En wat er eventueel naast een undervolt nog aan te doen is? En in hoeverre het haalbaar of mogelijk is een kaart om deze reden te retourneren?
De rest van het systeem:
Ryzen 3600
MSI X470 Gaming Max
Corsair CX750M (al wat jaartjes oud)
Nanoxia Deep Silence 3