Ik heb in mijn huis een mechanisch ventilatiesysteem die ik op 2 plekken kan bedienen. Één aan/uit schakelaar in de keuken en een drukschakelaar bij de badkamer die de ventilatie voor 30 minuten op een hogere stand zet. Nu wil ik graag wat spul in huis automatiseren, en zou graag via Home Assistant de schakelaar in de keuken kunnen bedienen. Ik heb een Aqara Single Switch T1 (no neutral) proberen aan te sluiten, maar die geeft geen gehoor.
De schakelaar is (door vorige bewoners) als volgt aangesloten:
Ik heb geprobeerd de fasedraad en de zwarte schakeldraad aan te sluiten op de L en L1 aansluiting maar de T1 reageert niet. Zou het kunnen zijn dat er te weinig stroom doorheen gaat? Ik weet overigens ook niet waar de zwart/witte kabel voor bedoeld is, als ik die los maak werkt het volledige systeem ook nog steeds. Weet iemand waar deze draad voor bedoeld is? Ik heb relatief weinig verstand van elektrische installaties dus enige hulp is welkom!
De schakelaar is (door vorige bewoners) als volgt aangesloten:
Ik heb geprobeerd de fasedraad en de zwarte schakeldraad aan te sluiten op de L en L1 aansluiting maar de T1 reageert niet. Zou het kunnen zijn dat er te weinig stroom doorheen gaat? Ik weet overigens ook niet waar de zwart/witte kabel voor bedoeld is, als ik die los maak werkt het volledige systeem ook nog steeds. Weet iemand waar deze draad voor bedoeld is? Ik heb relatief weinig verstand van elektrische installaties dus enige hulp is welkom!