nieuws: Inloggen op Mijn Overheid kan voortaan alleen nog met multifactorauth...
@Tijs Hofmans
Even een oprechte vraag: wat is het nut van die eerste alinea na de dikgedrukte inleiding? Letterlijk 50% van de alinea staat in de dikgedrukte inleiding, en de andere 50% is te deduceren van wat er in staat.
Ik zie dit de laatste tijd bij steeds meer artikelen voorbij komen en ben oprecht nieuwsgierig naar de redenering of beweegreden hier achter.
@Tijs Hofmans
Even een oprechte vraag: wat is het nut van die eerste alinea na de dikgedrukte inleiding? Letterlijk 50% van de alinea staat in de dikgedrukte inleiding, en de andere 50% is te deduceren van wat er in staat.
Ik zie dit de laatste tijd bij steeds meer artikelen voorbij komen en ben oprecht nieuwsgierig naar de redenering of beweegreden hier achter.
Inloggen op de Mijn Overheid-portal kan voortaan alleen nog maar met DigiD of als multifactorauthenticatie is ingeschakeld. Vanaf deze week is inloggen zonder extra sms-beveiliging niet meer mogelijk. Dat proces wordt bij steeds meer overheidsinstellingen de norm.
Wie voortaan wil inloggen op mijnoverheid.nl, moet verplicht multifactorauthenticatie gebruiken. Voorheen was het mogelijk om met DigiD in te loggen zonder daar een extra sms bij te krijgen, maar dat kan niet meer. Gebruikers moeten nu de DigiD-app gebruiken, waarbij multifactorauthenticatie al automatisch als enige optie aanwezig is, of met DigiD in combinatie met een sms-verificatiecode.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!