De kraan in de douchecabine is na lang lekken nu eindelijk helemaal kapot. Ik vermoed dat ik alleen de cartouche van de mengkraan hoef te vervangen, maar dan moet je eerst bepalen welke je nodig hebt. En er zijn honderden soorten en maten te koop. Ik weet echter niet hoe ik hem er verder uit moet halen. Volgens de meeste youtubefilmpjes moet je hem er zo uit kunnen halen alleen dat lukt hier niet.
Er zit een moer met een soort "omgekeerde" vorm voor. Maar of en hoe die er uit kan dat weet ik niet. Probleem is ook dat alles gemonteerd zit op een glasplaat die natuurlijk kan breken als je teveel kracht zet en er ook overal veel kalk zit.
De achterkant ziet er zo uit:
Onder de aanvoer voor de mengkraan en daarboven de knop voor het verdelen van het water naar douche, regendouche, voetenbad of stoomcabine. Die lijken aan elkaar vast te zitten en dus alleen als 1 geheel vervangen te kunnen worden.
Iemand enig idee hoe hier verder te komen?
Er zit een moer met een soort "omgekeerde" vorm voor. Maar of en hoe die er uit kan dat weet ik niet. Probleem is ook dat alles gemonteerd zit op een glasplaat die natuurlijk kan breken als je teveel kracht zet en er ook overal veel kalk zit.
De achterkant ziet er zo uit:
Onder de aanvoer voor de mengkraan en daarboven de knop voor het verdelen van het water naar douche, regendouche, voetenbad of stoomcabine. Die lijken aan elkaar vast te zitten en dus alleen als 1 geheel vervangen te kunnen worden.
Iemand enig idee hoe hier verder te komen?
[Voor 9% gewijzigd door the-body op 31-01-2023 10:19]
This title is for sale, please send me a PM