Vraag

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-03 21:40
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn zonnepanelen systeem uitbreiden, op dit moment liggen er al 8 panelen op zuid.
Deze panelen zijn door de vorige bewoner geplaatst en stammen uit 2017 en wekken ongeveer 2000KWh op.
Mijn idee was de huidige panelen te verplaatsen naar het noorden, en de nieuwe panelen op de huidige plek te plaatsen.

Hiervoor heb ik de volgende offerte ontvangen voor alle werkzaamheden:

Deze offerte omvat de levering van:
- 8 stuks paneel, merk Jinko Solar type JKM415N-54HL4-B
- Montagemateriaal voor het hellenddak: Clickfit EVO
- Omvormer SolarEdge type SE 3000 met 8 stuks S440 optimizers
- Bekabeling, stekkers, mantelbuis etc.
- Installatiewerkzaamheden zoals hierna beschreven.

De installatiewerkzaamheden voor de PV-installatie omvatten het volgende:
- Het demonteren van de bestaande installatie aan de achterkan en het hermonteren van deze
installatie aan de voorkant van de woning
- Monteren van de dakhaken en rails op het dak, en monteren van de PV panelen op de rails
boven de pannen
- Bedrading naar binnen voeren en aansluiten op de omvormer(s),

Wij stellen een paneel voor van Jinko Solar van 415 Wp (Jinko Solar is een Chinese fabrikant
waarmee wij al vele jaren zeer goede ervaringen hebben). Het paneel, met monokristallijne
silicium cellen, is geheel zwart. We gaan uit van 8 panelen.

Kosten PV-installatie incl. installatiewerkzaamheden: € 5.449,-- BTW vrijgesteld
De totale opbrengst, 8 bestaand en 8 nieuwe panelen samen is ongeveer 4400 kWh/jaar.

Bij 2 overige partijen kwamen de prijzen uit op 6500, en 6888 euro.

[Voor 8% gewijzigd door Mir64za op 31-01-2023 09:43]

Alle reacties

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-03 21:05
Hoi Mir64za

Bij wie heb je die offerte aangevraagd van €5449
Ik wil namelijk zelf namelijk ook zonnepanelen aanschaffen.

Thanks

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Misschien een gekke vraag maar waarom niet alles op 1 omvormer?
Heb je 3-fase?

Heb gezien in de facebook groep dat het “kan” dat niet alle panelen mooi zwart zijn uit dezelfde pallet.

[Voor 96% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-02-2023 12:19]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:00
Waarom SolarEdge op een zuiddak zonder noemenswaardige schaduw?

• Mir64za
rjn27 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:55:
Hoi Mir64za

Bij wie heb je die offerte aangevraagd van €5449
Ik wil namelijk zelf namelijk ook zonnepanelen aanschaffen.

Thanks
Resourcesolar.nl

• Mir64za
AUijtdehaag schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:17:
Misschien een gekke vraag maar waarom niet alles op 1 omvormer?
Heb je 3-fase?

Heb gezien in de facebook groep dat het “kan” dat niet alle panelen mooi zwart zijn uit dezelfde pallet.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb op dit moment een 1x 35 fase aansluiting, eerlijk gezegd weet boeit mij de look eerlijk ook niet zo erg maar of het efficiënt is om de panelen om Noord te hebben omdat vrijwel daar bijna altijd schaduw is.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb ze al 5 jaar op noord
https://pvoutput.org/aggr...sp?id=17683&sid=37091&t=y

Bevalt prima. 55% van zuid en in de zomer avondeten koken op de zon

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee