sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

[PC/XSX] Age of Empires II Definitive Edition

Pagina: 1
Acties:

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[PC/XSX] Age of Empires II: Definitive Edition

Ontwikkelaar: Forgotten Empires | Tantalus
Uitgever: Xbox Game Studios
Platforms: Xbox Series X|S, Windows.
Release-datum: 31-01-2023

Age of Empires II: Definitive Edition viert de 20e verjaardag van een van de meest populaire strategiegames ooit met verbluffende 4K Ultra HD-graphics, een nieuwe en volledig geremasterde soundtrack en een gloednieuwe uitbreiding, "The Last Khans" met 3 nieuwe campagnes en 4 nieuwe beschavingen.

Verken alle originele campagnes als nooit tevoren, evenals de best verkochte uitbreidingen, goed voor meer dan 200 uur gameplay en 1000 jaar menselijke geschiedenis. Ga online om andere spelers met 35 verschillende beschavingen uit te dagen in je zoektocht naar wereldheerschappij door de eeuwen heen.

Kies je pad naar grootsheid met deze definitieve remaster van een van de meest geliefde strategiegames ooit.

Volledig geremasterd
Prachtige 4K Ultra HD-graphics en volledig geremasterde audio.

De beschikbare uitbreidingen:
  • The Last Khans
  • Lords of the West
  • Dawn of the Dukes
  • Dynasties of India
  • Return of Rome
Beschavingen

• Aztecs
  • Bengalis
  • Berbers
  • Bohemians
  • Britons
  • Bulgarians
  • Burgundians
  • Burmese
  • Byzantines
  • Celts
  • Chinese
  • Cumans
  • Dravidians
  • Ethiopians
  • Franks
  • Goths
  • Gurjaras
  • Hindustanis
  • Huns
  • Incas
  • Italians
  • Japanese
  • Khmer
  • Koreans
  • Lithuanians
  • Magyars
  • Malay
  • Malians
  • Mayans
  • Mongols
  • Persians
  • Poles
  • Portuguese
  • Saracens
  • Sicilians
  • Slavs
  • Spanish
  • Tatars
  • Teutons
  • Turks
  • Vietnamese
  • Vikings
''Voor meer informatie neem: hier een kijkje''

De controls

Xbox Controls:

Systeemeisen:

Minimum:
  • Besturingssysteem: Windows 10 64bit
  • Processor: Intel Core 2 Duo of AMD Athlon 64x2 5600+
  • Geheugen: 4GB RAM
  • Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 420 of ATI™ Radeon™ HD 6850 of Intel® HD Graphics 4000 of beter met 2 GB VRAM
  • DirectX: versie 11
  • Netwerk: Breedband internetverbinding
  • Opslag: 43 GB beschikbare ruimte
  • Aanvullende opmerkingen: 2 GB videogeheugen + 4 GB systeemgeheugen vereist
Aanbevolen:
  • Besturingssysteem: Windows 10 64bit
  • Processor: 2,4 Ghz i5 of hoger of AMD-equivalent
  • Geheugen: 8GB RAM
  • Grafische kaart: Nvidia® GTX 650 of AMD HD 5850 of beter
  • DirectX: versie 11
  • Netwerk: Breedband internetverbinding
  • Opslag: 43 GB beschikbare ruimte
Trailers

Screenshots

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 01-02-2023 09:27]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:41
Ondersteunt cloud eigenlijk ook al muis en toetsenbord?

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-03 18:44
Lijkt me een leuke game, al heb ik AoE nooit echt gespeeld, iig niet dat ik me kan herinneren.
Hoop dat je makkelijk kan beginnen, dan rustig een mega dorp bouwen, waarna ik op het eind even snel over de tegenstander heen wals. :D

Oh oh Mr. B, oh oh!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Its time! Iedereen veel plezier..

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48

On_E

Housemusic

VincentG schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:08:
Lijkt me een leuke game, al heb ik AoE nooit echt gespeeld, iig niet dat ik me kan herinneren.
Hoop dat je makkelijk kan beginnen, dan rustig een mega dorp bouwen, waarna ik op het eind even snel over de tegenstander heen wals. :D
Je kan altijd een skirmish game spelen tegen easy AI, dan heb je alle tijd.

24.1 GB aan het downloaden, zo maar eens kijken hoe de controls zijn. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
On_E schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:39:
[...]

Hier wil de game niet opstarten na de update..

Na een Xbox reboot wel

[Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 31-01-2023 18:42]

• VincentG
On_E schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:39:
[...]

Ja zoiets vermoedde ik inderdaad. Sowieso weer even inkomen om dit soort games te spelen.
Op Clash of Clans na, heel lang niet echt iets gespeeld wat neerkomt op dorpjes bouwen en anderen veroveren.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Rivanov
  • Laatst online: 09:25

Rivanov

Apple freak

Vergeet de graphics op de Series X niet aan te passen. ;)
Stonden bij mij standaard op High en kan naar Ultra gezet worden.

Moet zeggen dat het nog aardig werkt met de controller.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Achievements vliegen al om je oren in de tutorial. :+

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48

On_E

Housemusic

De William Walace campaign (tutorial) zit erop.
Vind het echt prima spelen met een controller en de tijd vliegt als vanouds voorbij. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb anderhalf uur zonder moeite gespeeld, wel is de vijand erg aggresief op normaal zeg pff.. :p

• VincentG
Heb de eerste tutorial level 2x gespeeld (dacht dat ik verder ging, maar begon opnieuw, bijna 3x gedaan). |:(

Speelt best ok, maar af en toe lijken de buttons niet goed te werken. B to deselect pakte ie af en toe niet, of start with Y. Misschien dat de tutorial iets te precies getriggerd is en dit weg is als ik erna skirmish doe.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Game bevat geen cross-save? Heb een savegame gemaakt op de Xbox, maar als ik de PC versie opstart dan zie ik de Savegame wel (met een cloud icon erachter) maar kan 'm niet laden.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-03 18:18
Heb flink wat uren op AoE2 op Steam, heel interessant om te zien hoe het werkt op console :D Misschien een keertje proberen ziet er wel een stuk lastiger uit in ieder geval.

• VincentG
Van het weekend weer eventjes gespeeld. 1,5u bezig om een flink dorp en leger te bouwen (army van 60 units ofzo). Kom ik eindelijk eens aan bij de enemy, hoef ik maar iets van 5 gastjes en een toren te verslaan. :+
Tutorial level erna opnieuw, maar toen was ik ook lang bezig om de 3e relic te zoeken, die gewoon vlak bij de kerk stond.
Tot nu toe nog wel te doen, maar komen nu ook wel erg veel opties om te upgraden en te onderzoeken, waarbij ik niet direct zie hoeveel effect het echt heeft. Zal nog wel even wat moeten oefenen om er echt in te komen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-02 14:19
Iemand een aanrader op vlak van mouse en keyboard die compatibel is met de Series X, of is zowat alles met een dongle compatibel? Leuk spel, maar met de controller vlot het wat mij betreft gewoon niet ondanks dat ik het heel goed ontworpen vind.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee