Toon posts:

Swiftech MC462-A with Delta AFB-80MP fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
er word aangegeven bij OC-shop dat deze koeler dus 4000 toeren maakt , cfm van 46 en db-a van 40 ... 40 decibel dus ... ik heb de alpha pal6035MFC met black delta die haalt 37 cfm en maakte 46 db aan herrie. Maar hij draait nu al een tijd met ondermaatse fan erop aangezien ik gestoord werd van die t*kkeherrie ... nu zou die swiftech die alpha helemaal weg moeten blazen en dat doet ie waarschijnlijk ook wel , maar wie gaat mij uit ervaring vertellen hoeveel herrie dat ding nou in praktijk maakt ivm Coolermaster koelers ..? is 40 db zoveel minder herrie dan 47 ?

dank !

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ja maakt erg uit met die 46 Db en die 80MP kan je ook op 7volt zetten en dan hoor je hem ook bijna niet meer

Verwijderd

Ik had / heb beide combo's
Eerst een Alpha 6035 met Delta 60 mm HP (Black Label)-> Takke herrie
Die fan door een Ystech 26 cfn fan vervangen -> stuk beter voor de oortjes.

Nu een MC462 met een Delta 80 MP. Voor mijn gevoel is dat weer stiller. En die TB1333@1400 zou die Alpha 6035 met die Ystech fan wel een beetje te warm zijn denk ik ..
8-)

En yes , je kunt de fan altijd op een lagere spanning zetten...

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 09:15
ik werk met delta,s HP die zijn erg luid !!!!!
maar door het toepassen van een traploos verstelbare bay bus kan ik het geluid van mijn 6 deltaas mooi op de geluids sterkte krijgen die ik wil.
Ik heb ook de digidoc getest maar die gingen aan / uit wel met 10 sensoren voor de temp. Dus die gebruik ik alleen nog daar voor.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
iedere 3 decibel staat voor een verdubbeling van de geluid... dus ongeveer 2 keer zo veel geluid.. :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen ! denk dat ik maar aan de swiftech ga , is er hier ook trouwens iemand die succesvol een 80x80 fan heet gemonteerd op een 60x60 alpha lichaam ? had dat veel zin ? swiftech toch wel weer 200 piekies he :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb nu een thermoengine met Ystech 26 CFM fan, en die hoor je gewoon niet :z Dus ik denk dat je die beter kan nemen als die Delta 80MP (die maakt nl. geloof ik minder CFM). Dus beter als je gewoon een swiftech heatsink koopt en daar zelf zo'n Ystech 26 CFM fan opschroeft

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:17 schreef ubermaestro het volgende:
Ik heb nu een thermoengine met Ystech 26 CFM fan, en die hoor je gewoon niet :z Dus ik denk dat je die beter kan nemen als die Delta 80MP (die maakt nl. geloof ik minder CFM). Dus beter als je gewoon een swiftech heatsink koopt en daar zelf zo'n Ystech 26 CFM fan opschroeft
LOL U heeft een beetje verkeerd gelezen dacht ik, een Delta 80 mm MP doet ca. 47 cfm en is net iets stiller dan een Ystech 60 mm 26 cfm. En die past natuurlijk niet heh, een 60mm fan op een 80x80 koelblok ....

Darkman,
een 80mm op die Alpha zal alleen aan geluid schelen, meer koelen is bijna niet mogelijk. Omdat de oppervlakte van die Swift 462 groter is (die pinnen dus) koelt hij meer.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 03:19 schreef Darkman het volgende:
is 40 db zoveel minder herrie dan 47 ?

dank !
5e klas natuurkunde: Iedere 3 dB verhoging betekent dat het geluid 2x zo hard wordt! dBen is een logaritmische schaal.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:39 schreef lusch.com het volgende:

[..]

5e klas natuurkunde: Iedere 3 dB verhoging betekent dat het geluid 2x zo hard wordt! dBen is een logaritmische schaal.
Mhh bijna. Voor het oor klinkt het een klein beetje harder, maar in energie (als je het in watts uit zou drukken) is het vedubbeld. De gehoorkromme is niet recht nee. Maar logaritmisch en niet voor alle frekwenties even gevoelig.
(8>

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Hij maakt niet alleen flink minder herrie. Maar hij maakt ook een ander soort herrie. De herrie van die 80mm fan is een geluid van luchtverplaatsing, niet dat hoge pieptoontje van een 60mm fan.
Iedereen staart zich hier blind op DB. Maar vaak is de toon van het geluid veel meer verandwoordelijk voor de irritatie van geluid.
Neem bijv. een vrachtwagen. Die maakt stationair al veel db. Maar vergelijk dit geluid eens met een zo'n scooter met zo'n 'terugklap-uitlaat' of zo'n radiografische-auto op benzine. Dat geluid is VEEL vervelender als van die vrachtwagen. Terwijl het misschien wel 20db minder geluid is als die vrachtwagen.
Het is met name de toonhoogte van het geluid die de irritatie ervan bepaald.

Geen inspiratie

Pagina: 1