Toon posts:

Nieuwe printer wil niet rediecten via RDP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blurpje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-03 23:45
Op een bestaande Windows 2016 server met reeds eerder geinstalleerde en geredirecte printers wil het maar niet lukken om via RDP een nieuwe HP netwerk printer laserjet pro M404 (aangesloten op het client netwerk) te redirecten naar de client pc (Windows 10)
Bij de oude bestaande printer(s) op de server staat 'redirectedxx' maar dit wil maar niet lukken op de nieuwe printer....
(Ik kan ook voor alle duidelijkheid wel nog steeds printen naar de oude 'redirected' printer van de Server via RDP naar de client)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Windows 2016 server + Windows 10 client pc.

Ik heb op de server de drivers voor de HP printer geinstalleerd en de printer daar toegevoegd en een active "TSxxx" poort toegewezen maar vervolgens kan ik niet printen en na opnieuw ingelogd te zijn staat de printer poort "inactive".
...

Beste antwoord (via blurpje op 25-02-2023 15:43)

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:29
Kun je de lokale printer opnieuw installeren met PCL6 drivers?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mauriceho84
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:29
Kun je de lokale printer opnieuw installeren met PCL6 drivers?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Zie je de printer ook niet staan in bijv. Word(pad)?

Als je client hostname langer is dan 8 tekens kun je tegen een weergave bug aanlopen waardoor de printer niet weergegeven wordt maar wel te gebruiken is vanuit andere software.

I reject your reality and substitute my own

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

A wise man's life is based around fuck you

• blurpje
Allen dank ik ga ermee aan de slag, wordt vervolgd:-)

• blurpje
Ik heb uiteindelijk op de server en client kant dezelfde pcl6 drivers geïnstalleerd en de client printer een vast ip adres gegeven en nu werkt het:-)

Bedankt voor het meedenken, Marcel
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee