Toon posts:

U6-Lite wil niet adopten met Windows UniFi Network app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:06

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb een windows machine waar ik UniFi Network 7.3.76 op heb geinstalleerd. Nu wil ik een U6-Lite hierop aanmelden. In de UniFi Network app wordt het access point maar niet gedetecteerd.

Als ik op mijn telefoon de UniFi Network App open, dan zie ik zowel het UniFi Network en daarnaast een "onafhankelijk apparaat", namelijk de U6-Lite met "klaar om in te stellen" ernaast. Echter wil dit Access Point dus alleen ingesteld worden als onafhankelijk apparaat en niet in het UniFi Network dat ik heb aangemaakt.

Ik heb geprobeerd om met SSH in te loggen op de AP, dat lukt. Vervolgens met:

code:
1
set-inform http://192.168.178.130:8080/inform

probeer ik om de AP geforceerd te laten Adopten in UniFi Network tool op windows. Het ip-adres is het ip-adres van mijn laptop met daarop draaiend UniFi Network.

Er gebeurt echter helemaal niets.

Weet niet of het relevant is, maar de DHCP-server is een Ziggo Model/Router en ik heb de UniFi AP aan een unmanaged switch hangen met een POE-injector. De laptop is via een 2e unmanaged switch ook met het zelfde netwerk verbonden.

Look behind you! A three headed monkey!

Beste antwoord (via MrScratch op 31-01-2023 09:50)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Zet je Windows firewall op je laptop eens uit.

Poort 8080 staat doorgaans niet open.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:38:

Dit was inderdaad het probleem. Zodra ik de firewall uitzette, was de U6 Lite zichtbaar. Opgelost.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MrScratch schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:51:
[...]

Dit was inderdaad het probleem. Zodra ik de firewall uitzette, was de U6 Lite zichtbaar. Opgelost.
Mooi :)

Nu ff een regel maken dat inkomend poort 8080 TCP open mag, dan zou het moeten blijven werken vanaf dat moment.

• MrScratch

MrScratch

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Mooi :)

Nu ff een regel maken dat inkomend poort 8080 TCP open mag, dan zou het moeten blijven werken vanaf dat moment.
Het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik de netwerkverbinding op openbaar netwerk had staan. Ik heb dit gewijzigd naar intern netwerk en nu doet de verbinding tussen de unit en de UniFi Network app het nog steeds ook al heb ik de firewall weer aangezet.

Ik monitor het even en indien het toch fout gaat, zal ik deze poort inderdaad open zetten.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

MrScratch schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik de netwerkverbinding op openbaar netwerk had staan. Ik heb dit gewijzigd naar intern netwerk en nu doet de verbinding tussen de unit en de UniFi Network app het nog steeds ook al heb ik de firewall weer aangezet.

Ik monitor het even en indien het toch fout gaat, zal ik deze poort inderdaad open zetten.
Openbaar netwerk heeft idd een andere firewall preset die heel strikt is. Dat zou dan nu verder opgelost moeten zijn nu je het netwerktype hebt omgezet.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee