Mijn vraag
...
mijn asrock ziet geen ssd en heeft geen boot order in bios hoe kan dit? Oftewel komt niet voorbij de bios.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
asrock b450m steel legend
Ryzen 5 2600
16gbram
Nieuwe sata ssd 128gb
Oude gtx 650 voor test
Corsair mee 550 gold
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
we hebben de hele bios doorlopen.
Meerdere keren op gestart.
Mobo reset.
Ik heb mijn vader mijn mobo met cpu en ram gegeven welke nog gemonteerd zaten.
hij heeft zelf een standard SATA ssd van 128 gb(van WD dacht ik) en een gtx 650 erin gedaan
Nu proberen wij hem aan te sluiten maar komen wij niet verder dan de bios. In de bios word de ssd niet gevonden en is ook nergens de boot order/sequence te vinden.
Gek is dat hij vorige week werkend uit mijn pc komt en dat ik vorig jaar zonder problemen hem als vervanging van mijn Defecte mobo geïnstalleerd heb.
Kortom hoe kan het zijn dat mijn werkende mobo het nu niet doet? Moet ik hem met een USB booten? Kan hij alleen via een m2 starten omdat hij dat gewend is.
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
...
mijn asrock ziet geen ssd en heeft geen boot order in bios hoe kan dit? Oftewel komt niet voorbij de bios.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
asrock b450m steel legend
Ryzen 5 2600
16gbram
Nieuwe sata ssd 128gb
Oude gtx 650 voor test
Corsair mee 550 gold
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
we hebben de hele bios doorlopen.
Meerdere keren op gestart.
Mobo reset.
Ik heb mijn vader mijn mobo met cpu en ram gegeven welke nog gemonteerd zaten.
hij heeft zelf een standard SATA ssd van 128 gb(van WD dacht ik) en een gtx 650 erin gedaan
Nu proberen wij hem aan te sluiten maar komen wij niet verder dan de bios. In de bios word de ssd niet gevonden en is ook nergens de boot order/sequence te vinden.
Gek is dat hij vorige week werkend uit mijn pc komt en dat ik vorig jaar zonder problemen hem als vervanging van mijn Defecte mobo geïnstalleerd heb.
Kortom hoe kan het zijn dat mijn werkende mobo het nu niet doet? Moet ik hem met een USB booten? Kan hij alleen via een m2 starten omdat hij dat gewend is.
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
[Voor 6% gewijzigd door G-J GAMES op 01-02-2023 11:38]
Live a fun life and dont be an asshole