Na vele websites en discussies gelezen te hebben en vele verschillende pogingen gedaan te hebben, ben ik ten einde raad en hoop ik dat er iemand met een lumineus idee komt om mijn radiator in de keuken eindelijk stil te krijgen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Alle andere radiatoren zijn netjes stil.
Het geluid is niet nieuw (was vorige winter ook al), maar ik begin het wel flink beu te worden.
Ik ben ten einde raad en het grootste probleem is dat ik een open verbinding heb tussen woonkamer en keuken. Als gevolg hiervan heb ik dus de hele avond een achtergrondgeluid van een borrelende radiator.
Elk idee is welkom en wordt gewaardeerd!
Wat ik al geprobeerd heb:
Ontluchten
- Op verschillende dagen
- Zowel heet als na (bijv. een nacht) afkoelen
- Zowel met de (thermostaat-)kraan open als dicht
- Zowel tijdens CV operatie/verwarmen als met CV uit
- Nadat ik de waterpomp gedwongen op 100% heb gezet (zowel min als max pomp op 100% gezet)
- Bij opendraaien ontluchtingsventiel komt er alleen nog maar water uit; geen lucht
Waterpas hangen
Ontluchten geprobeerd- met de radiator netjes waterpas
- alsook met de radiator iets hoger aan de kant van het ontluchtingsventiel (aan de bovenkant)
Alle andere radiatoren zijn netjes stil.
Het geluid is niet nieuw (was vorige winter ook al), maar ik begin het wel flink beu te worden.
Ik ben ten einde raad en het grootste probleem is dat ik een open verbinding heb tussen woonkamer en keuken. Als gevolg hiervan heb ik dus de hele avond een achtergrondgeluid van een borrelende radiator.
Elk idee is welkom en wordt gewaardeerd!