Toon posts:

Inbouw USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 09:17
Om mijn smarthome beter te kunnen bedienen wil ik een tablet aan de muur hangen. Ik heb hier een mount voor gevonden die perfect plat zit tegen de muur, inclusief in super dunne usb kabel. ( https://mbmounts.com/coll.../samsung-galaxy-tab-mount )

Nu zit ik echter nog met de uitdaging dat ik op de plek waar ik hem wil hangen een inbouwdoos heb met de normale stroomkabels, maar ik moet dit uiteraard omzetten naar usb zodat ik de tablet kan opladen.

Het bedrijf die de wallmount levert, kan er ook een 220-240v ac to 5v dc converter bijleveren, en dan een kabeltje voor aan de tablet. Deze converter is echter te groot om in een nederlandse normale inbouwdoos te kunnen.

Ik ben dus op zoek naar een andere manier om dit op te kunnen lossen. Na wat zoeken ben ik zelf uitgekomen op 2 opties:

1) Inbouw USB converter: https://www.reichelt.nl/n...--2usb-cup12-p239305.html
Voordeel: Netjes en zal denk ik erg goed werken
Nadeel: Prijzig. Inclusief verzendkosten zit het al op zo'n 55 euro.

2) Keystone usb module: https://www.allekabels.nl...ontactdoos-1-a-zwart.html
Voordeel: Goedkoop (circa 20 euro incl verzenden)
Nadeel: Het zal nog steeds klein beetje proppen zijn omdat de usb kabel ook ruimte nodig heeft

Nou vroeg ik mij dus af:
a) Kan optie 2? Ik vermoed dat dit zo zou moeten werken, maar ben eigenlijk opzoek naar bevestiging hierin.
b) Hebben jullie nog goede opties hiervoor? Ik heb al flink zitten zoeken op het tweakers forum, maar nog niet een ideale oplossing gevonden.

Beste antwoord (via rolandmegens op 31-01-2023 12:51)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
@rolandmegens Ik zou niet te lang nadenken en die van Reichelt bestellen. Je wilt (in mijn ogen) ook niet bezuinigen op iets wat continu, 24/7, 365 dagen per jaar, aanstaat. Want het is gewoon een ingebouwde USB adapter.

Reichelt is een gerenommeerde verkopen die niet zomaar rommel zal verkopen. Misschien dat die €55 nu pijn doet, over 3 jaar heb je daar echt geen idee meer van maar hij zit dan wel nog in je muur

Alle reacties

• Bennitos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:02

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:22
Wcd usb? Maar dan blijf de kabel zichtbaar.

• rolandmegens
Die wallmount ligt helemaal strak tegen de muur. De usb aansluiting moet dus naar binnen liggen, zoals dus optie 1 in mijn begin post.

Dat maakt het dus de uitdaging :?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

https://www.conrad.nl/nl/...v-dc-2-a-10-w-1293859.htm
1ne kant 230v + andere kant 5v (10w) moet genoeg zijn voor je tablet.

Zorg wel dat je schroef terminals/klemmen hebt ipv draadjes direct solderen houd onderhoud makkelijk, een USB verleng kabel kan je doormidden knippen op de gewenste lengte.

BTW ik zou wel de accu eruit halen en een schakelaar (uit het zicht) ertussen zetten zodat je een (hard)reboot oid kan doen

De accu in tablets kunnen voor brand tzt zorgen vandaar de accu eruit.

[Voor 19% gewijzigd door vso op 30-01-2023 21:24]

Tja vanalles

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:55
rolandmegens schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:56:
Om mijn smarthome beter te kunnen bedienen wil ik een tablet aan de muur hangen. Ik heb hier een mount voor gevonden die perfect plat zit tegen de muur, inclusief in super dunne usb kabel. ( https://mbmounts.com/coll.../samsung-galaxy-tab-mount )

Nu zit ik echter nog met de uitdaging dat ik op de plek waar ik hem wil hangen een inbouwdoos heb met de normale stroomkabels, maar ik moet dit uiteraard omzetten naar usb zodat ik de tablet kan opladen.

Het bedrijf die de wallmount levert, kan er ook een 220-240v ac to 5v dc converter bijleveren, en dan een kabeltje voor aan de tablet. Deze converter is echter te groot om in een nederlandse normale inbouwdoos te kunnen.

Ik ben dus op zoek naar een andere manier om dit op te kunnen lossen. Na wat zoeken ben ik zelf uitgekomen op 2 opties:

1) Inbouw USB converter: https://www.reichelt.nl/n...--2usb-cup12-p239305.html
Voordeel: Netjes en zal denk ik erg goed werken
Nadeel: Prijzig. Inclusief verzendkosten zit het al op zo'n 55 euro.

2) Keystone usb module: https://www.allekabels.nl...ontactdoos-1-a-zwart.html
Voordeel: Goedkoop (circa 20 euro incl verzenden)
Nadeel: Het zal nog steeds klein beetje proppen zijn omdat de usb kabel ook ruimte nodig heeft

Nou vroeg ik mij dus af:
a) Kan optie 2? Ik vermoed dat dit zo zou moeten werken, maar ben eigenlijk opzoek naar bevestiging hierin.
b) Hebben jullie nog goede opties hiervoor? Ik heb al flink zitten zoeken op het tweakers forum, maar nog niet een ideale oplossing gevonden.
Beetje out-of-the-box denkende: hoe ziet de andere kant van de muur eruit? Ik heb ook een iPad opgehangen en had de mazzel dat precies aan de andere kant van de muur een stopcontact zat, in een kamer waar we toch nooit komen. Achter de iPad een gaatje geboord door het kalksteenblok en was klaar :)

Daar zit een Hue-stekker tussen en met een automatisering ingesteld dat ie elke dag 30 minuten wordt bijgeladen. En bij Toegangkelijkheid kun bepaalde delen van het scherm uitzetten, zodat de kinderen het Woning-scherm niet kunnen wegdrukken of aanpassen.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2023 06:27]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +10Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
@rolandmegens Ik zou niet te lang nadenken en die van Reichelt bestellen. Je wilt (in mijn ogen) ook niet bezuinigen op iets wat continu, 24/7, 365 dagen per jaar, aanstaat. Want het is gewoon een ingebouwde USB adapter.

Reichelt is een gerenommeerde verkopen die niet zomaar rommel zal verkopen. Misschien dat die €55 nu pijn doet, over 3 jaar heb je daar echt geen idee meer van maar hij zit dan wel nog in je muur

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-03 19:53
Ik zou voor optie 1 gaan, is gewoon netjes en dan hoef je er (hopelijk) nooit meer iets aan te veranderen.

Ik heb zelf een Basalte Puck achter de Ipad zitten, die kostte 150 euro, maar ik voed via 24V en niet 240V. Ik vond het ook absurd duur, de voeding+houder is duurder dan de Ipad zelf 8)7

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 15:03
Ik heb voor een esphome alarm display wat draait op een d1 mini (heeft een micro usb aansluiting) ook 5v op die plek in de muur moeten regelen. Dat heb ik opgelost door een usb kabel te verlengen met een utp kabel (masieve koperkern tussen begin en end van de usb kabel solderen). de 5v adapter zit in een stopcontact in de meterkast. afstand van de kabel is tussen de 5 en 6 meter. Ik had geen usb verlengkabel gebruikt omdat de koppeling te dik is voor de loze leiding.

[Voor 14% gewijzigd door degrashopper op 31-01-2023 10:09]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 16:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zelf heb ik deze:

https://www.robbshop.nl/s...plader-usb-c-12w-ipad-pro

Is speciaal bedoeld voor een wallmount tablet

Zo plat dat ik er vervolgens nog een FriendsOfHue shcakelaar voor heb gezet.

[Voor 12% gewijzigd door Janoz op 31-01-2023 08:54]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02
Uit nieuwsgierigheid omdat ik zelf ook over iets dergelijks nadenk; wat voor omgeving ga je draaien op de tablet? :)

• rolandmegens
Goede input allen, dankjewel!

Ik ben het met jullie eens, het is inderdaad het beste om de Reichelt optie te kiezen. Alternatief is die sCharge smarterthings. Is volgens mij beetje van hetzelfde. Reichelt is blijkbaar een goed merk, dus lijkt me het beste om die maar gewoon te doen.

@Dennisdn Helaas zit achter de muur de gang, met direct zicht op die muur. Dus kan geen oplader mooi/makkelijk wegwerken daar.

@Chalk Ik heb een Homey. Ben nu bezig met het maken van een dashboard via Homeassistant (MQTT koppeling). Deze komt dan op een Samsung tablet draaien, met gebruik van Fully Kiosk

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 16:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

rolandmegens schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:48:
Ik ben het met jullie eens, het is inderdaad het beste om de Reichelt optie te kiezen. Alternatief is die sCharge smarterthings.
Nu ik nog even naar die van Reichelt kijk lijkt me dat exact dezelfde als de sCharge. Enige verschil is dat bij de sCharge een kort kabeltje zit. Waarschijnlijk is de sCharge gewoon een gerebrande variant welke Smarter Things mee verkoopt met hun muurhouders.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
@rolandmegens ik heb zelf gekozen voor onderstaande oplossing. Tablet hangt in een lijstje met een gaatje voor de camera. De tablet gaat aan als je er voor staat.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• rolandmegens
Bo0bz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:57:
@rolandmegens ik heb zelf gekozen voor onderstaande oplossing. Tablet hangt in een lijstje met een gaatje voor de camera. De tablet gaat aan als je er voor staat.

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat voor module heb je ingebouwd voor die omvorming naar 5v?

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
rolandmegens schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Wat voor module heb je ingebouwd voor die omvorming naar 5v?

https://www.conrad.nl/nl/...t=ShopForward+NL+Shopping

Plus onderstaande connector ergens uit China. Past allemaal precies in een standaard inbouwdoos.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee