Toon posts:

Apple toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-03 08:25
Mijn vraag
...Plots moet ik voor het typen van cijfers op het apple toetsenbord, geen shift toets meer
indrukken om cijfers te typen. Om hoofdletters te typen is de shift toets wel nog nodig.
Hoe krijg ik dit opnieuw zoals voorheen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Imac/ Ventura 13.1/ draadloos toetsenbord zonder apart numeriek toetsenbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...via google niets gevonden.

Alle reacties

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dit is al 30 seconden Googlen geweest, is dat iets waar je wat mee kunt?
https://www.appletips.nl/...uiken-zonder-shift-toets/

Anders staat hier misschien nog wat tussen?
https://www.google.com/se...+toetsenbord+zonder+shift

Dat is een zoekopdracht bijna letterlijk zoals je eerste zin, dus ik vind het wat moeilijk te geloven dat je écht geen mogelijke oplossing kunt vinden (of niet vindt, maar zinvol is om te delen) :)

• GritX
Hey Bastiaan, bedankt voor uw reactie. Ik heb een Azerty Magic Keyboard die ingesteld staat als Nederland/Belgisch. Om de een of andere reden heb ik plots de shift toets niet meer nodig om cijfers te typen.
Op appletips lees ik dat als oplossing misschien is door in de menubalk het toetsenbord te activeren.
Er staat echter geen info bij hoe je dat doet! Weet jij misschien de oplossing?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42
GritX, er staat op die pagina op Appletips een duidelijke afbeelding waarop te zien is hoe je tussen verschillende geïnstalleerde toetsenbord layouts kan schakelen. Wellicht heb je maar één layout geinstalleerd (dat vermoed ik) en is dit bij een recente update ineens een andere geworden dan welke je had, maar ook dan kan je met een simpele Google actie best informatie vinden over het installeren van een andere layout en het schakelen hiertussen (zie ook Appletips site hierboven). Als je er echt niet uitkomt, loop eens een Apple store binnen met je probleem, daar kunnen ze je er stap voor stap doorheen loodsen. Je kan ze ook bellen.

• GritX
Probleem opgelost. Rechts bovenaan in de menubalk stond een Belgisch vlaggetje. Toen ik daarop klikte zag ik daar daar de keuze was tussen Belgian en Belgisch. Stond dus op Belgian en heb ik veranderd naar Belgisch. Toetsenbord werk weer zoals voorheen. Vreemd maar ik weet niet hoe het komt dat dit gewijzigd was.
Bedankt voor de reacties!

[Voor 9% gewijzigd door GritX op 02-02-2023 18:27]

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Belgian en Belgisch als twee losse lay-outs? Dat klinkt wel heel eigenaardig.

• GritX
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee