Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is om er development op te doen en wat te gamen op 1440p. Op dit moment heb ik Stray en City Skylines op het oog en waarschijnljik Factorio (en andere games in het building genre).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vaste prijs, het is een tijd geleden dat ik een desktop gekocht heb, ik hoop onder de € 2500,- te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toetsenbord, muis en Scherm (Philips Brilliance 272B, 1440p).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast het gebruikelijke (kast, voeding, geheugen, opslag en processor) verwacht ik niet iets bijzonders nodig te hebben,. De belangrijkst eis is dat het moet werken onder Linux (Fedora of Ubuntu of Pop_OS). Oja, bluetooth is handig voor mijn muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD i.v.m. de betere linux ondersteuning, Nvidia is niet echt een optie, Intel Arc is nog niet handig aangezien die pas vanaf kernel 6.2 ondersteunt gaat worden had ik begrepen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou graag een oog op efficiëntie en stroomverbruik. En, de belangrijkste voorwaarde, het moet op mijn bureau passen, onder de monitor, (max: 50cm breed, 21cm hoog en 36cm diep)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al wat uitgezocht, ik hoop dat het allemaal past (graag advies daarover) en ik kon niet goed vinden wat het geluidsniveau was van de grafische kaarten, als iemand mij daar bij kan helpen, graag.
ps. ik ben van plan de stock cooler te gaan gebruiken
De bedoeling is om er development op te doen en wat te gamen op 1440p. Op dit moment heb ik Stray en City Skylines op het oog en waarschijnljik Factorio (en andere games in het building genre).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vaste prijs, het is een tijd geleden dat ik een desktop gekocht heb, ik hoop onder de € 2500,- te blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toetsenbord, muis en Scherm (Philips Brilliance 272B, 1440p).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast het gebruikelijke (kast, voeding, geheugen, opslag en processor) verwacht ik niet iets bijzonders nodig te hebben,. De belangrijkst eis is dat het moet werken onder Linux (Fedora of Ubuntu of Pop_OS). Oja, bluetooth is handig voor mijn muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD i.v.m. de betere linux ondersteuning, Nvidia is niet echt een optie, Intel Arc is nog niet handig aangezien die pas vanaf kernel 6.2 ondersteunt gaat worden had ik begrepen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou graag een oog op efficiëntie en stroomverbruik. En, de belangrijkste voorwaarde, het moet op mijn bureau passen, onder de monitor, (max: 50cm breed, 21cm hoog en 36cm diep)
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al wat uitgezocht, ik hoop dat het allemaal past (graag advies daarover) en ik kon niet goed vinden wat het geluidsniveau was van de grafische kaarten, als iemand mij daar bij kan helpen, graag.
ps. ik ben van plan de stock cooler te gaan gebruiken
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900 Boxed | € 477,85 | € 477,85 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 259,80 | € 259,80 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6700XT Challenger D 12G OC | € 449,- | € 449,- |
1 | Behuizingen | Silverstone Grandia GD09 (met USB-C poort) | € 105,50 | € 105,50 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-650 | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 114,69 | € 114,69 |
Totaal | € 1.725,74 |