Toon posts:

Welke lijm moet ik hebben

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hansvannu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-03 11:54
Hoi,

Ik moet in een werkplaats/schuur wat EPS platen lijmen aan een stenen pafond.
Er komt dus nauwelijks gewicht aan maar het eigenlijk wel meteen vast blijven zitten.
Heeft iemand een goede tip welke lijm ik moet gebruiken?

Het moet eigenlijk:

- goed lijmen aan steen
- goed lijmen aan EPS, maar de EPS niet aantasten
- snel vast zitten

Misschien isolatielijm / pur?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Alle reacties

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Een PU lijm of speciale EPS lijm

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Montagekit.

Ik gebruik daar zelf Pattex Montage Classic voor, kost 2,89 per tube bij de Action. Als je dat een beetje fatsoenlijk aanbrengt blijft het meteen hangen.

Wel opletten dat je steen niet vochtig is.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
Zonet toevallig deze besteld voor het kitten van EPS platen

https://www.kitcentrum.nl...ml-p:94/kleur:wit-v:1449/

Bizar genoeg krijg ik nu een hogere prijs te zien dan waar ik het voor bestelde..

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik zou iets van High tack gebruiken

• hansvannu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-03 11:54
Ik twijfel nu tussen High Tack (Zwaluw) en PU010 Isolatielijm (Illbruck).

Welke zou het best en snelst hecten aan steen?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zowel High Tack als PU010 (of bijna willekeurige andere lijmschuim) blijft nagenoeg direct zitten (mits stofvrij).

Alleen is het officieel voor beide producten dat je ze bij plafondtoepassing moet stempelen tijdens het uitharden. Dat is natuurlijk vrij gemakkelijk te realiseren met een 2-tal plafondsteunen en een lange lat.

In de praktijk is het plaat rondom voorzien van lijmschuim, paar banen (ruitjes) maken in het midden. Even een aandrukken en vasthouden.

Ik zou zelf lijmschuim gebruiken. High-tack vlieg je nogal snel doorheen bij EPS en vele oppervlakte.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee