Mijn vraag
Van sommige RDP sessies is mijn connectie erg traag het gaat hier om connecties naar server machines met Windows server 2019.
Het verkenner scherm schokt bijvoorbeeld bij het verslepen hiervan en het openen van opties met de rechtermuisknop duurt enkele seconden voor de opties zichtbaar worden.
De connecties naar oude servers met Windows server 2012 zijn wel snel vanaf deze werklaptop.
Het vreemde is, dat op mijn werklaptop deze connectie traag zijn, maar via een Citrix verbinding niet.
Hoe kan het dat op mijn werklaptop de RDP sessie met Windows 10 traag zijn en wat kan ik hier aan doen?
Laptop maakt verbinding middels een wifi connectie met het netwerk.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Informatie van de RDP sessie.
Transportprotocol: UDP
Retourtijd: 1ms
Beschikbare bandbreedte in de RDP sessie 21,00 Mbps
Lokaal besturingssysteem: Windows 10 Home x64 (10.0, Build 22621)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De instellingen van de RDP connectie "lokale bronnen" de printers en het klembord al uit gevinkt.
RDP instellingen vergeleken van de Citrix sessie en de werklaptop.
Uit een ander topic:
"I navigated to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
and made a new DWORD value called DisableTaskOffload and then set it's value to 1."
Van sommige RDP sessies is mijn connectie erg traag het gaat hier om connecties naar server machines met Windows server 2019.
Het verkenner scherm schokt bijvoorbeeld bij het verslepen hiervan en het openen van opties met de rechtermuisknop duurt enkele seconden voor de opties zichtbaar worden.
De connecties naar oude servers met Windows server 2012 zijn wel snel vanaf deze werklaptop.
Het vreemde is, dat op mijn werklaptop deze connectie traag zijn, maar via een Citrix verbinding niet.
Hoe kan het dat op mijn werklaptop de RDP sessie met Windows 10 traag zijn en wat kan ik hier aan doen?
Laptop maakt verbinding middels een wifi connectie met het netwerk.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Informatie van de RDP sessie.
Transportprotocol: UDP
Retourtijd: 1ms
Beschikbare bandbreedte in de RDP sessie 21,00 Mbps
Lokaal besturingssysteem: Windows 10 Home x64 (10.0, Build 22621)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De instellingen van de RDP connectie "lokale bronnen" de printers en het klembord al uit gevinkt.
RDP instellingen vergeleken van de Citrix sessie en de werklaptop.
Uit een ander topic:
"I navigated to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
and made a new DWORD value called DisableTaskOffload and then set it's value to 1."