Mijn huidige auto is aan vervanging toe omdat er hoge kosten aan zitten te komen en 3deurs niet meer praktisch is (Swift).
Ik ben op zoek naar nieuwe betrouwbare auto in het B of C segment waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan. Ook met het oog op een eerste kleine, al kan dit nog wel 2 jaar duren. Een andere optie is om voorlopig nog een kleinere auto te kopen en tzt een nieuwe omdat we nu nog niet zoveel ruimte nodig hebben. Maar waar doe ik verstandig aan qua afschrijving en kosten in de huidge automarkt?
Ik rij per jaar 22 tot 25k kilometers en ben redelijk lang (1,97).
Een aantal verstandige opties zijn wel afgevallen vanwege het design of hoge prijs voor wat je ervoor krijgt (Prius, Honda Jazz, Civic ,Suzuki Baleno)
Eisen:
Budget voor nu max 12.000
Zuinig en betrouwbaar
Qua opties ben ik snel tevreden en is de minimale eis Cruise Control, airco en 5 deurs. Al het andere is mooi meegenomen.
Zelf heb ik al heel veel rondgekeken en een aantal proefritten gedaan.
Renault Clio Estate:
Fijne auto, voldoende kofferbakruimte. Echter te weinig ruimte op de achterbank.
Renault Captur:
Afgevallen vanwege het interieur, stoelen en rijeigenschappen.
Opel Astra 1.0
Hele fijne auto met luxe uitrusting, waar ik evt. het budget iets voor kan verhogen.
Nadelen: Veel ex lease met km standen vanaf 120K+. Hoe betrouwbaar is deze motor als ik er veel km mee ga maken? Ik hoor vaak dat lease auto’s eruit gaan net voordat er hoge kosten aan zitten te komen.
relatief zwaar en Opel is duur qua onderhoud is mij verteld.
Andere kanshebbers naast de Astra:
Hyundai I30 Hatchback
Kia Rio
Toyota Auris 1.3 of 1.2 (of toch de hybrid met een veel hogere KM stand?)
Skoda Rapid (wat ik lees zou vanaf de bouwjaren 2016 de 1.2 TSI betrouwbaar genoeg moeten zijn?)
Ik ben op zoek naar nieuwe betrouwbare auto in het B of C segment waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan. Ook met het oog op een eerste kleine, al kan dit nog wel 2 jaar duren. Een andere optie is om voorlopig nog een kleinere auto te kopen en tzt een nieuwe omdat we nu nog niet zoveel ruimte nodig hebben. Maar waar doe ik verstandig aan qua afschrijving en kosten in de huidge automarkt?
Ik rij per jaar 22 tot 25k kilometers en ben redelijk lang (1,97).
Een aantal verstandige opties zijn wel afgevallen vanwege het design of hoge prijs voor wat je ervoor krijgt (Prius, Honda Jazz, Civic ,Suzuki Baleno)
Eisen:
Budget voor nu max 12.000
Zuinig en betrouwbaar
Qua opties ben ik snel tevreden en is de minimale eis Cruise Control, airco en 5 deurs. Al het andere is mooi meegenomen.
Zelf heb ik al heel veel rondgekeken en een aantal proefritten gedaan.
Renault Clio Estate:
Fijne auto, voldoende kofferbakruimte. Echter te weinig ruimte op de achterbank.
Renault Captur:
Afgevallen vanwege het interieur, stoelen en rijeigenschappen.
Opel Astra 1.0
Hele fijne auto met luxe uitrusting, waar ik evt. het budget iets voor kan verhogen.
Nadelen: Veel ex lease met km standen vanaf 120K+. Hoe betrouwbaar is deze motor als ik er veel km mee ga maken? Ik hoor vaak dat lease auto’s eruit gaan net voordat er hoge kosten aan zitten te komen.
relatief zwaar en Opel is duur qua onderhoud is mij verteld.
Andere kanshebbers naast de Astra:
Hyundai I30 Hatchback
Kia Rio
Toyota Auris 1.3 of 1.2 (of toch de hybrid met een veel hogere KM stand?)
Skoda Rapid (wat ik lees zou vanaf de bouwjaren 2016 de 1.2 TSI betrouwbaar genoeg moeten zijn?)