Hi allen,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Initieel ging mijn PC vooral los in Warzone met een high end systeem switchend tussen 1440p en 4K gaming. Nu game ik minder en bottleneck ik op de 32GB RAM. Dat deed me denken een en ander te onderzoeken. Hulp welkom!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben minder budget gedreven, meer mooi/kwaliteit in het midden/luxe segment. En als het zinvol is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opties die ik zie
Optie 1; ram upgrade;
64 GB RAM - DDR4.
Goedkoopste vermoedelijk, maar zonde van de initiele 32 GB investering en loop nog een tijdje DDR5 mis.
Optie 2; middenweg;
X570 Mobo aanbieden + 32GB RAM. CPU (Ryzen 9 5900X hergebruiken) en overstap naar DDR5.
Genieten van DDR5? Of zonde met de oude gen cpu?
Optie 3; losgaan;
X570 Mobo aanbieden + 5900X + 32GB RAM op V&A.
Overstap naar DDR5 + CPU (vrije keuze evt zelfs ook voor Intel).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64GB RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mobo; ASUS / MSI.
CPU; lichte voorkeur voor AMD
RAM; g-skill trident (met rgb) en kingston fury (rgb) vind ik persooonlijk erg mooi. Heb destijds opzettelijk 4 stuks gezocht wetende dat het belachelijk weinig bracht.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zie ik iets over het hoofd? Wat zou je doen voor het verbeteren van mijn systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Initieel ging mijn PC vooral los in Warzone met een high end systeem switchend tussen 1440p en 4K gaming. Nu game ik minder en bottleneck ik op de 32GB RAM. Dat deed me denken een en ander te onderzoeken. Hulp welkom!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben minder budget gedreven, meer mooi/kwaliteit in het midden/luxe segment. En als het zinvol is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Opties die ik zie
Optie 1; ram upgrade;
64 GB RAM - DDR4.
Goedkoopste vermoedelijk, maar zonde van de initiele 32 GB investering en loop nog een tijdje DDR5 mis.
Optie 2; middenweg;
X570 Mobo aanbieden + 32GB RAM. CPU (Ryzen 9 5900X hergebruiken) en overstap naar DDR5.
Genieten van DDR5? Of zonde met de oude gen cpu?
Optie 3; losgaan;
X570 Mobo aanbieden + 5900X + 32GB RAM op V&A.
Overstap naar DDR5 + CPU (vrije keuze evt zelfs ook voor Intel).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 359,90 | € 359,90 |
1 | Moederborden | MSI MEG X570 UNIFY | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ti SUPRIM X 12G | € 1.299,- | € 1.299,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X73 | € 179,- | € 179,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-4000C15Q-32GTZR | € 375,96 | € 375,96 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 105,- | € 105,- |
Totaal | € 2.617,86 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
64GB RAM.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mobo; ASUS / MSI.
CPU; lichte voorkeur voor AMD
RAM; g-skill trident (met rgb) en kingston fury (rgb) vind ik persooonlijk erg mooi. Heb destijds opzettelijk 4 stuks gezocht wetende dat het belachelijk weinig bracht.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zie ik iets over het hoofd? Wat zou je doen voor het verbeteren van mijn systeem?