Toon posts:

Auto's voor lange mensen met 2 kleine kinderen

Pagina: 1
Acties:

• JanStanner
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-02 13:58
Hi - onze tweede zoon is inmiddels geboren en zoals jullie wellicht weten kan een maxi cosi veel ruimte in beslag nemen. Ons eerste zoontje is 2.5 en zit achter de bijrijdersstoel, ons tweede zoontje zit dus achter mij in de maxi cosi. Ik ben zelf 1.96m en we rijden op dit moment een Audi A5 Sportback en ik merk dat het te krap wordt voor me, zowel qua beenruimte als qua hoofdruimte. Daarnaast is de A5 een erge lage auto en begint het me steeds meer te irriteren als ik onze zoontje van 2.5 soort van in zn stoeltje moet 'scheppen'.

Zijn er mensen die een zelfde soort situatie hebben (lang, met 2 kleine kinderen) en wat voor auto rijden jullie? Kom ik dan al snel uit bij de wat grotere SUVs van deze wereld, BMW X5, Audi Q5, Volvo XC60/90? Hoor graag wat de ervaringen zijn.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
Denk ook aan electrische autos. Door het ontbreken van een motor voorin heb je soms verassend veel binnenruimte. Heb zelf een Enyaq en dat past prima met stoeltjes enzo

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12
Hoge auto is over het algemeen altijd meer beenruimte, aangezien je niet ligt in je auto maar meer recht opzit.
Ik heb zelf een X3 en ben 1,88, maxi cosi paste prima achter mij, maar nu de kids iets groter worden en er 1 al in een losse stoel zit (=5 jaar) merk ik dat hij al snel tegen mn stoel aan "trapt"

a5 sportback is inderdaad erg laag, ook qua daklijn.

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:06
Weet niet wat je budget is (koop of lease je?), maar ik zou ook denken aan bij voorbeeld een skoda superb of vw passat.
Een SUV met veeeel ruimte en niet meteen premium (onderhouds)prijzen is bijvoorbeeld de skoda kodiaq. Let bij die trouwens wel op welke stoelen erin zitten. De standaard stoelen hebben m.i. een wat korte zitting. De stoelen van VW (ergonomic of zoiets) zijn prima.

[Voor 26% gewijzigd door flo-rist op 30-01-2023 12:44]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-03 11:48
Opel Insignia.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-03 09:02
Ik ben zelf 2.08m en heb ook 2 kids. Ik heb de afgelopen 4 jaar in een BMW 5GT rond gereden met veel plezier. Maar ben het inmiddels ook "beu" om steeds mezelf in de auto te laten vallen omdat het zo laag is.
De kinderen hoef ik er niet meer uit te tillen want die zijn inmiddels 5 en 7.

Ik ben stiekem ook aan het rondneuzen naar iets anders (SUV).

Volkswagen Tiguan (R line): mooie auto maar door indeling van het dashboard (steekt iets uit) zit ik er met mijn knie tegen aan en valt dus af.
Skoda Karoq (sportline): Dacht bij voorbaad dat deze veels te klein was maar valt me reuze mee. Alleen zitten de stoelen die erin zitten voor geen meter. (maar dit kan per persoon verschillen)
Seat Ateca (FR 2021 facelift): Ik heb hier nog geen test rit in gemaakt maar wel eens in gezeten toen ik nog niet zo serieus op zoek was en beviel me toen zeer goed,( ja dit is het zelfde platform als de volkswagen tiguan maar door een andere dashboard indeling kan ik me knieen prima kwijt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee