• Tejoh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-03 08:25
Hallo Tweakers,

Ik werk in het voortgezet onderwijs en heb hulp nodig. Ik weet niet goed waar ik anders heen moet met mijn vragen, er zijn weinig professionals op dit vlak en ik loop tegen aardig wat dingen aan.

Een tijdje geleden heb ik een deel van mijn hobby omgezet naar mijn werk. Ik ben verre van een een professionele Tweaker, maar ik pruts graag. Mijn hele leven ben ik al handig met computers in alle soorten en maten. Met een aantal omwegen werk ik nu in het onderwijs en heb ik als doel om leerlingen in het VMBO enthousiast te maken voor techniek. Dit doe ik door gebruik te maken van 'nieuwe' of 'schone' techniek. Tijdens de les leer ik leerlingen over programmeren, robotica, 2D/3D en nog een hele hoop meer.

Helaas of gelukkig is er op dit moment geen standaard lesmateriaal voor deze les, dit geeft veel ruimte/vrijheid, maar ook werkdruk. Hier en daar zijn er flarden interessant materiaal, maar er zit veel 'saai' materiaal tussen voor mijn gevoel, terwijl ik weet dat er genoeg leuke dingen te doen zijn. Daarnaast is het constant zoeken naar een juiste mix tussen beheersing van de apparatuur (zodat het niet stuk gaat/gemaakt wordt) en vrijheid (zodat ze optimaal leren hoe er mee om te gaan). Dit geeft constant gedoe.

Waar loop ik tegenaan/waar heb ik hulp bij nodig/een oplossing voor nodig?
  • 6 Android-telefoons die ik graag op afstand zou willen beheren of 'dicht' willen timmeren.
  • 6 kleine drones die te besturen zijn met een app op een Android-telefoon. Je moet verbinding maken via een wifi-punt die gemaakt is door de drone en zo bestuur je de drone. Volgens mij kun je via een terminal commands versturen naar de apparaten, maar dit werkt vaker niet dan wel. Is er een kindvriendelijke manier om dit te doen?
  • Als er 6 drones tegelijk vliegen, is er zo veel interference dat de drones bijna niet te besturen zijn.
Alle ideeën zijn welkom!

Hier een overzicht van mijn lokaal met onder andere 3D-printers, lasersnijders, VR-brillen, robots, LEGO, enz.

[Voor 7% gewijzigd door Tejoh op 30-01-2023 11:10]

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
Hmm jonge scholieren en drones, daar voorzie ik veel uitdagingen (of ongelukken)!

Ik denk dat het dichttimmeren van de Androids (bv met Family Link of andere parental control apps) de kleinste van je zorgen zal zijn. Het hangt er ook van af wat je precies wilt dichttimmeren.. als ze wel eigen apps mogen bouwen via Android Studio dan ben je met Family Link de sjaak, Family Link (parental control) maakt alles erg lastig (duh). Niet onmogelijk (tenzij je apparaat / telefoon ook nog eens erg locked down is van zichzelf, dan kan het al helemaal onmogelijk zijn, zoals bv een Chromebook zonder Linux Environment).

Wat dacht je aan de 'oude' manier, zoals First Lego League (Lego Robots, LEGO® Education SPIKE™ Prime set) of KSR10 en dat programmeren via laptop/desktops?

Verder kan je natuurlijk ook de weg bewandelen van Arduino's met wat servo's, lampjes, knoppen e.d.

Als de Wi-Fi een interferentiepunt is kan je evt proberen een eigen hotspot in je klaslokaal op te zetten (eigen router of accespoint, weet niet hoe de IT van de school daarmee om gaat, check met ze).

Uiteindelijk zul je misschien wat eigen hulpprogramma's moeten ontwikkelen (of laten ontwikkelen) om dit op een kindvriendelijke en educatieve manier compleet te kunnen benutten. Het beste is dan denk ik om al bestaande en kant en klare oplossingen toe te passen, dat scheelt tijd, geld en frustraties.

Ik zie dat er gerefereerd wordt naar "Tello EDU-app", blijkbaar kan men drones hierin programmeren. Als het goed is zou dat geen constante verbinding vereisten - programmeren en "laten gaan" (hooguit een noodstop ergens, best lastig met drones denk ik).

Maar ik zou verwachten dat dit wel eea makkelijker zal maken. Een tip is om dan alvast wat handige voorbeeldprogramma's te maken die de studenten zelf aan kunnen passen. Programmeren leren is denk ik makkelijker als men bestaande spul alleen hoeft te wijzigen en dan de effecten kan observeren.

[Voor 32% gewijzigd door grasmanek94 op 30-01-2023 11:35]

• Tejoh
grasmanek94 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:27:
Hmm jonge scholieren en drones, daar voorzie ik veel uitdagingen (of ongelukken)!

Ik denk dat het dichttimmeren van de Androids (bv met Family Link of andere parental control apps) de kleinste van je zorgen zal zijn. Het hangt er ook van af wat je precies wilt dichttimmeren.. als ze wel eigen apps mogen bouwen via Android Studio dan ben je met Family Link de sjaak, Family Link (parental control) maakt alles erg lastig (duh). Niet onmogelijk (tenzij je apparaat / telefoon ook nog eens erg locked down is van zichzelf, dan kan het al helemaal onmogelijk zijn, zoals bv een Chromebook zonder Linux Environment).

Wat dacht je aan de 'oude' manier, zoals First Lego League (Lego Robots, LEGO® Education SPIKE™ Prime set) of KSR10 en dat programmeren via laptop/desktops?

Verder kan je natuurlijk ook de weg bewandelen van Arduino's met wat servo's, lampjes, knoppen e.d.

Als de Wi-Fi een interferentiepunt is kan je evt proberen een eigen hotspot in je klaslokaal op te zetten (eigen router of accespoint, weet niet hoe de IT van de school daarmee om gaat, check met ze).

Uiteindelijk zul je misschien wat eigen hulpprogramma's moeten ontwikkelen (of laten ontwikkelen) om dit op een kindvriendelijke en educatieve manier compleet te kunnen benutten. Het beste is dan denk ik om al bestaande en kant en klare oplossingen toe te passen, dat scheelt tijd, geld en frustraties.

Ik zie dat er gerefereerd wordt naar "Tello EDU-app", blijkbaar kan men drones hierin programmeren. Als het goed is zou dat geen constante verbinding vereisten - programmeren en "laten gaan" (hooguit een noodstop ergens, best lastig met drones denk ik).

Maar ik zou verwachten dat dit wel eea makkelijker zal maken. Een tip is om dan alvast wat handige voorbeeldprogramma's te maken die de studenten zelf aan kunnen passen. Programmeren leren is denk ik makkelijker als men bestaande spul alleen hoeft te wijzigen en dan de effecten kan observeren.
Super bedankt voor je tips!
Family Link had ik niet aan gedacht, dit is inderdaad een mooie manier wellicht om wat dingen af te schermen. Ik kwam zelf al snel bij enterprise-oplossingen uit en dit was erg onoverzichtelijk. KSR10 kende ik nog niet, ik heb gelijk even gekeken bij de leverancier en die hebben de wereld aan spul voor educatie. Deze ben ik nog niet eerder tegengekomen, dus hier ga ik snel even shoppen om dingen uit te proberen. Daarnaast hebben we al LEGO-spike, maar de FLL ben ik zelf nog niet helemaal klaar voor. Dit is pas mijn eerste jaar in het onderwijs en ik wilde mezelf niet teveel verplichtingen/gedoe op de hals halen. Wellicht volgend jaar! Arduino's zijn leuk, maar ik ben zelf bekend met Micro:bits en Raspberries, dus daar wil ik eerst naar kijken qua lesmateriaal ontwikkelen. Wellicht in de toekomst dus. :)
Inmiddels hebben we ons eigen wifi-netwerk gekregen van de ICT-afdeling, hierop kunnen we al onze smart-apparaten laten draaien samen met de 'oude' techniek afdeling, welke ook steeds meer smart-apparaten krijgen.

De Tello EDU-app heb ik niet aan de praat kunnen krijgen. De drones verbinden niet via deze app. :?

Ik kan hier echt wel wat mee, bedankt voor je tips! Mocht je nog aanvullingen hebben of er zijn andere Tweakers met ideeën, ik hoor het graag!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 08:33
Ik denk dat je je teveel blindstaart op de 'drones' en een beetje het 'waarom' uit het oog verliest. Vliegende drones zijn extreem beperkt in wat de kinderen er precies mee kunnen. Het is weinig meer dan speelgoed in zo'n setting. Ze aan de gang laten gaan met programmeerbare robotjes (lego mindstorms, microbit) is een stuk minder gedoe. En daar is heel veel leerstof voor.

https://niels.nu

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:18
Hydra schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:33:
Ik denk dat je je teveel blindstaart op de 'drones' en een beetje het 'waarom' uit het oog verliest. Vliegende drones zijn extreem beperkt in wat de kinderen er precies mee kunnen. Het is weinig meer dan speelgoed in zo'n setting. Ze aan de gang laten gaan met programmeerbare robotjes (lego mindstorms, microbit) is een stuk minder gedoe. En daar is heel veel leerstof voor.
Eens. Drones zijn natuurlijk aandacht trekkers, maar niet echt iets wat ik kan rijmen met educatie. Robots die lijnen volgen, lopen of dingen oppakken/maneuvreren heeft veel meer uitdaging qua techniek.

Denk aan kitjes van velleman of projecten die te 3D printen zijn met servo's. Heeft veel meer 'gronding' in de techiek dan kant en klare drones.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-03 11:39

Plainside

I browse when I'm at work

Voor de telefoons zou je kunnen kijken naar Manage Enginge Mobile Device Managment, ME MDM voor kort. Heeft een gratis versie, welke je zelf moet hosten dat wel (of juist leuk projectje ;) ), maar kan tot 10 devices aanmelden, kan je dicht timmeren wat je wilt zeg maar. Houdt ook locatie bij, dus mocht iemand hem mee willen nemen kan je de locatie inzien, op afstand kan je hem dan laten locken mocht die buiten bepaald gebied komen.

• Hobby ingenieur
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:35
Tejoh schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:28:
[...]

Daarnaast hebben we al LEGO-spike, maar de FLL ben ik zelf nog niet helemaal klaar voor. Dit is pas mijn eerste jaar in het onderwijs en ik wilde mezelf niet teveel verplichtingen/gedoe op de hals halen.
Als iemand die wel met FFL bezig is geweest en zelf voor de leuk thuis met drones... FFL voelt makkelijker :)

De lesplannen staan gewoon voor je klaar:
https://education.lego.co...s/prime-competition-ready

Terug naar je originele vraag:
+1 for family link (alles verbieden behalve die app)

Om van de interference af te komen zou ik ze een vlucht route laten programmeren, en steeds één drone laten vliegen.
Simpele opdracht:
  • Laat ze op vaste plek op stijgen (schilderstape op de grond is hier geweldig voor)
  • Achter een lijn 2 meter verder op landen.
In groepjes verdelen met de drones. Laat ze even 5-10 minuten met de SW klooien, niet te lang
Dan alle groepen één voor één de opdracht laten uitvoeren.
Even nabespreken wat ging goed wat ging slecht.

Als dit goed gaat langzaam uitbouwen.
Om een obstakel heen (tweede dimensie toevoegen)
Over een obstakel heen (derde dimensie toevoegen)
Doel landingsplaats toevoegen (steeds nauwkeuriger)

Als dit ook heel goed loopt pak je de stopwatch erbij en laat je ze tegen elkaar een tijdrace doen. Zo kunnen ze wel tegen elkaar 'racen' maar is er altijd maar één in de lucht.

Andere variatie eerste 20s moet op de 'autopiloot' daarna mogen ze met de hand bijsturen. Teams die het ding goed kunnen programmeren hebben sterk voordeel, degene die minder technische aanleg hebben kunnen nog een beetje meekomen en lol hebben.

Succes, ik hoop dat je gemotiveerde leerlingen hebt. Dan is het altijd wel leuk.

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:33
Ik heb laatst met mijn kinderen een workshop van Leaphy robots bijgewoond: https://www.leaphy.nl, die vonden het erg leuk.
Dit zijn simpele robots die met een variant van Scratch kan programmeren, wat heel toegankelijk is.
Er zijn ook lesboeken voor te koop.

Voor middelbare scholieren is het misschien wat basic, maar aangezien je ook lasersnijders en 3d printers in je lokaal hebt kun je ze misschien zelf uitbreidingen laten maken.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-03 11:47
Je zou ook nog eens bij ICT na kunnen gaan of je school niet al een EMM heeft. Als ze een profiel voor je kunnen aanmaken dan zou je de androids daar aan kunnen koppelen en dingen zoveel afschermen als je wilt.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:32
Op code.org staan genoeg programmeer lessen... Of denk aan Scratch...

Of moet het niet om de inhoud gaan maar om de zichtbare 'wow' factor?

Of als het om techniek gaat: dingen solderen? Een zenuwspiraal met een print plaatje? Een stroomkring met lampjes maken? Dat lijkt mij wat realistischer qua wat ze er later mee gaan doen?

[Voor 41% gewijzigd door President op 02-02-2023 06:58]

• Skywalker27
  • Laatst online: 22-03 16:01
Ik zal eens op het werk kijken ik weet namelijk van een set lijkt op lego maar daar kan je hele productie lijnen mee bouwen en programmeren met echte plc’s en hmi’s

Fisker Technik en dan de simulatie lijn.
https://www.fischertechnik.de/en/simulating

[Voor 20% gewijzigd door Skywalker27 op 02-02-2023 10:34]

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
Tejoh schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:09:
Hier en daar zijn er flarden interessant materiaal, maar er zit veel 'saai' materiaal tussen voor mijn gevoel, terwijl ik weet dat er genoeg leuke dingen te doen zijn. Daarnaast is het constant zoeken naar een juiste mix tussen beheersing van de apparatuur (zodat het niet stuk gaat/gemaakt wordt) en vrijheid (zodat ze optimaal leren hoe er mee om te gaan). Dit geeft constant gedoe.
Misschien zit je probleem niet in het lesmateriaal, maar in een asociale vmbo klas. Less is more is dan het advies.

Ik zou het eerder zoeken in technieken die nodig zijn voor de bouw. Misschien schuurt het ook dat je een inhoudsloos uithangbord/tool bent voor de school - simpelweg te veel uren voor iets nutteloos.

Ideeën: hoe maak je een youtube kanaal? Hoe maak je AI art? Hoe creëer je een neppe crypto?
Nuttiger:
  • Hoeveel zonnepanelen passen er op dit dak? Hoeveel kost de installatie die je gaat maken? (screenshot van je winkelwagen online)
  • Solderen
  • Batterij meten
Verder ligt het vooral aan de docent - dat het je eigen kunnen of interesse is - en niet van iemand anders. Dus als je dat remote smartphone beheer goed kan dan probeer dat maar!

Alles valt of staat met een bevlogen docent.

[Voor 5% gewijzigd door Harm_H op 02-02-2023 09:19]

Mijn tweakblog over de toekomst

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:18
Wat zijn de leerdoelen van je vak? Wat moeten de leerlingen precies leren van het werken met die drones?

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Dit is pas mijn eerste jaar in het onderwijs en ik wilde mezelf niet teveel verplichtingen/gedoe op de hals halen. Wellicht volgend jaar!
Hier haak ik even op aan hoor; zorg er vooral voor dat je inderdaad wat leerdoelen in het oog houdt en liever 6 dingen goed uitgewerkt klaar hebt staan met een einddoel dat (of meerdere einddoelen die) behaald kan worden door leerlingen binnen een bepaalde termijn (lesblok bijvoorbeeld), dan 300 verschillende opties hebben liggen zonder plan/doel/uitwerking..
Alles valt of staat met een bevlogen docent.
Tevens dit, blijf vooral dicht bij jezelf en je eigen kunnen. Of vraag de leerlingen, die al iets behendiger zijn, om voor de nieuwe technologie (lees: die je zelf nog niet goed beheerst) een lesplan op te stellen (of challenges te bedenken en deze te rangschikken op moeilijkheid, en evt te valideren bij andere studenten). Zo maak je de betere studenten ook onderdeel van het leerproces voor de minder behendige leerlingen. Hoe zorgt een leerling er bijvoorbeeld voor dat de Android zo dichtgetimmerd mogelijk is? En wat blijven dan de risico's? Of: hoe zouden de studenten de interferentie van twee drones het beste op kunnen lossen? Hoe functioneert dit uberhaupt?
Misschien zit je probleem niet in het lesmateriaal, maar in een asociale vmbo klas. Less is more is dan het advies.
Sluit ook een beetje aan op de vorige quote, volgens mij geldt voor alle soorten klassen; less is more. Beter minder opties goed uitgewerkt, dan 100 opties zonder plan.

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03 14:21
Hoi @Tejoh ,

Als eerste, wat een leuke ideeën heb je! Ik denk dat je leerlingen in ieder geval een leuke lessenserie tegemoet gaan! Als oud MBO-docent kan ik hier alleen maar héél blij van worden, dus laat ik ook eens wat spuien.

Nu ik toch over het MBO begin, heb je al contact gehad met de ROC's in de buurt? Ik denk dat je MBO collega's van de ICT- en mechatronica opleidingen dit initiatief graag ondersteunen, al is het maar alleen uit eigenbelang, jouw leerlingen zijn mogelijk straks hun studenten.

Let wel, bedenk eerst goed wat je wil, wat wil je bereiken, naast de leerlingen enthousiasmeren? Beschrijf voor jezelf eerst goed de doelen van de lessenserie, voordat je met externe partijen gaat praten. Je wil geen bijwagen van het lokale ROC worden denk ik....

Misschien zijn er inmiddels andere en/of leukere initiatieven op programmeervlak, maar mijn studenten waren altijd wel gecharmeerd van App Inventor ( https://appinventor.mit.edu/ ) als kennismaking met programmeren.

Nogmaals veel succes en vooral plezier!

• Pyrs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 19:56
Allereerst wat tof dat je van je hobby je werkt hebt kunnen maken. Hier nog één die in het onderwijs werkt en veel bezig is met programmeren, robotica, procesautomatisering, 3D-printers en drones. Ik doe dit in het primair onderwijs, voorgezet onderwijs en speciaal onderwijs (PO en VO).

Ik kan mij erg herkennen in de tips die hier gegeven worden; blijf vooral dicht bij jezelf en probeer niet te pleasen of 'leuk' te doen met showmateriaal. De leerlingen hebben het dondersgoed door op het moment dat jij de materie niet of onvoldoende beheerst. Je zegt ervaring te hebben met Micro:bit, zet die ervaring dan vooral in. De Micro:bit erg goedkoop en heeft zo veel opties en uitbreidingen dat je er een flinke periode les mee kan geven. Hij kan bovendien ook nog eens op verschillende niveaus worden ingezet (Blockly/Python/JavaScript).

Zijn er vanuit school verplichte onderdelen die behandeld moeten worden, of is het een soort funtology en draait het vooral om kennismaken met technologie? Heel belangrijk om na te vragen en te zorgen voor een goede verslaglegging (bewijsmateriaal) door de leerlingen zelf.

Mocht je trouwens toch iets willen doen met drones, kijk dan eens naar de Litebee Wing. Een drone die Lego compatible is, waarvan je zelf de onderdelen kan 3D-printen en die je, naast besturen met de controller, kan programmeren met Blockly en Python.

Een keertje brainstormen sta ik trouwens ook voor open hoor. Er zijn inderdaad weinig professionals in dit gebied, dus ben voorstander van elkaar helpen waar het kan.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54
Kan je het dichtzetten van de telefoons niet aan jullie IT afdeling vragen?
Grote kans dat ze een kant en klare oplossing hebben liggen. (tijd om het te implementeren is een tweede)

• Tejoh
Bedankt allemaal voor de reacties. Echt super!

Even een kleine reactie op sommige dingen die ik las:
Drones zijn niet alleen maar leuk, maar verreweg de robots die het meest gebruikt worden bij ondernemers in de buurt. Bijvoorbeeld op het platteland en inspecties van gebouwen. Er zijn in mijn regio veel MKB-bedrijven die staan te springen om technisch personeel, dus het enthousiasmeren van leerlingen hiervoor ligt dan ook voor de hand. Nog los van het feit dat ik denk dat 21e-eeuwse vaardigheden in elke sector van pas kunnen komen en het onderwijs hierin flink tekort komt.

Ook ben ik van mening dat, hoewel er veel leuke initiatieven zijn, heel veel wel 'werkt', maar als je het afzet tegen de standaarden die we gewend zijn van de technische middelen om ons heen erg beperkt zijn.

En ik ben er ook achter gekomen dat bij jezelf blijven het best werkt. Ondanks dat ik herhaaldelijk de tip krijg om niet te moeilijk te doen. Heb ik aan de onderbouw van VMBO met veel plezier al les gegeven in 3D tekenen en -printen, programmeren (Micro:bits), Robotica (Lego), natuurkunde (stroom en spanning), ICT-vaardigheden en burgerschap, AI en creatieve vaardigheden en houtbewerking mbv een lasersnijder. Nu ben ik bezig met video-bewerking en ga ik hierna bezig met websites en/of apps.

Iedereen erg bedankt voor de tips! Ik ben erg blij met de tip voor Velleman. Ik ben ook erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen, dus @Pyrs ga ik nog een berichtje sturen.

Ik heb trouwens zelf een curriculum geschreven aan de hand van de einddoelen van D&P en MVI. D&P, PIE en BWI zijn de enige profielen die onze school aanbied. De school is niet zo groot

[Voor 6% gewijzigd door Tejoh op 04-02-2023 09:38]

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is dit misschien een oplossing voor de 6 drones?
https://www.pcactive.nl/w...-tello-drone-programmeren

[Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 04-02-2023 09:28]

• Tejoh
DVX73 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:16:
Kan je het dichtzetten van de telefoons niet aan jullie IT afdeling vragen?
Grote kans dat ze een kant en klare oplossing hebben liggen. (tijd om het te implementeren is een tweede)
Onze koepel heeft een niet zo goed lopende ICT afdeling en ze zaten niet bij het opzetten van mijn lokaal, dus veel heb ik zelf moeten regelen.

Ik wil ze niet overvragen en soms kost zelf regelen gewoon minder moeite.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee