Toon posts:

USB - C met beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:05
Hallo Forumleden

Ik zoek een?
USB C - USB C kabel met beeld.

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik heb een lenovo docking systeem met usb c aansluiting, deze hangt achter een tv.
Nu wil ik mijn lenovo laptop eraan koppelen, met een usb c kabel.

Wat is je budget?
Onbeperkt.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zolang het maar werkt, budget tot ik denk max 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee kwa merk niet. Wel moet de kabel 5 meter zijn. (3 meter kan eventueel ook nog)
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee zoals hierboven aangegeven 5meter het liefst.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop heeft 2x usb c aansluiting. docking heeft 1x usb c om te koppelen.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Heb al wat usb c kabels geprobeerd, maar geven dus geen beeld door.
Ik heb er wel 1 gevonden van belkin, maar dat is 2 meter. (hebben ze geen 3 of 5 van)
Ik zoek dus een usb c naar usb c kabel die beeld kan overbrengen van 5 meter.
Als ik internet afzoek krijg ik allemaal kabels waarbij staat dat beeld niet kan, alleen laden en data.

Waarom is dit zo moeilijk?! 8)7
Daarnaast zie ik ook veel thunderbolt, hier zit iets verschil in, maar kan dit ook?
deze zijn denk ik een stuk duurder?

Beste antwoord (via Eskimoo op 31-01-2023 21:15)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem en heb verschillende kabels geprobeerd, deze kon het uiteindelijk op 3 meter afstand voor 20 euro: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B083JQR7TR/

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
5M zit aan de rand van wat USB kan, laat staan als een hoge throughput / hogere USB standaard vereist is. ;)

Het is wellicht makkelijker als je je dock dichter naar de laptop brengt, en een langere display kabel gebruikt. :P

[Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 30-01-2023 11:03]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53
Thunderbolt is in principe usb-c met een wat hogere spec, dus een thunderbolt kabel zou ook prima moeten werken.

Ik zou zelf zoeken op een power delivery kabel, als dat werkt gaat beeld waarschijnlijk ook wel goed.

https://www.digibord-shop.nl/product/usb-c-kabel-5m/

dit is wellicht wat?

Maar wat D4NG3R zegt, ik zou zelf ook het docker verplaatsen ipv zo'n lange kabel nemen..

android since G1.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:26
Of voor een glasvezel USB-C kabel gaan, iets in de trent van dit: https://www.deltaco.nl/no...s-quest-2-7-5m-zwart.html

Die is bedoeld voor VR headsets, dus doet zowel USB data als DisplayPort. Maar wel iets meer dan de €100 die je als maximumbudget hebt gesteld. Als beide kanten Thunderbolt 3 kunnen praten dan is een glasvezel Thunderbolt kabel ook nog een optie. Maar die oplossingen zijn (erg) prijzig.

• Eskimoo
Nou het docking systeem ligt op een verrijdbaar scherm, het docking kan dus niet dichterbij.
Dan zit ik te dicht op een 55 inch tv. en kan ik geen meetings houden.

3 Meter is eventueel ook een optie.
Die kabels zijn indd erg duur zo te zien. mocht er wat goedkopers zijn, dan graag.
anders wordt het toch 1 van die 2 die jullie posten.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Ook 3M is al snel teveel gevraagd voor hogere USB standaarden, zeker als je er veel data overheen gaat pompen.

Maaruhm, wat hangt er nu nog meer achter het dock dan? Je geeft aan dat het een verrijdbaar systeem is - dus ik gok dat er geen muis/toetsenbord aan hangen?

Dan zou ik zelf gewoon lekker een wat langere HDMI kabel aan dat ding pluggen, desnoods met een USB-C > HDMI plugje aan het einde.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem en heb verschillende kabels geprobeerd, deze kon het uiteindelijk op 3 meter afstand voor 20 euro: https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B083JQR7TR/

• Eskimoo
@D4NG3R in het docking systeem hangt een camera + muis + toetsenbord + speakers aan.
Vandaar dat er een docking achter hangt.

@Oon Thanks voor het delen van een alternatief!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee