Ervaring easee laadpaal met beta features

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 09:15
Hi Tweakers,

easee laadpaal laten installeren via Wir Duurzaam uit Haarlem.
Ben erg blij mee al een poosje.
Op korte termijn wordt een nieuwe beta beschikbaar gesteld, waar ik al een tijdje op wacht.
Easee sunpower charge, waarmee je verschillende omvormers kan koppelen en optimaal je zonnenergie kan gebruiken.

Dit kan je al doen door gebruik te maken van de API en koppelingen gemaakt in Homey bijvoorbeeld.
Maar nu komt een officieele release vanuit het bedrijf zelf.

Dus de mensen die om die reden zonneplan kiezen en een jaar moeten wachten. Kijk ook hier naar.
Je hoeft dus geen chinees spul van zonneplan, is allemaal los te koppelen en zonder abonnementen #AppleTaferelen

Graag hoor ik van andere Beta testers hij jullie de functie ook ervaren. Wordt vervolgd.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:54

bert pit

asdasd

matdriks41 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:15:
Hi Tweakers,

easee laadpaal laten installeren via Wir Duurzaam uit Haarlem.
Ben erg blij mee al een poosje.
Op korte termijn wordt een nieuwe beta beschikbaar gesteld, waar ik al een tijdje op wacht.
Easee sunpower charge, waarmee je verschillende omvormers kan koppelen en optimaal je zonnenergie kan gebruiken.

Dit kan je al doen door gebruik te maken van de API en koppelingen gemaakt in Homey bijvoorbeeld.
Maar nu komt een officieele release vanuit het bedrijf zelf.

Dus de mensen die om die reden zonneplan kiezen en een jaar moeten wachten. Kijk ook hier naar.
Je hoeft dus geen chinees spul van zonneplan, is allemaal los te koppelen en zonder abonnementen #AppleTaferelen

Graag hoor ik van andere Beta testers hij jullie de functie ook ervaren. Wordt vervolgd.
Is er al meer bekend over deze integratie? ik sta op het punt om iets aan te schaffen en deze staat ook op de shortlist.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matdriks41
bert pit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Is er al meer bekend over deze integratie? ik sta op het punt om iets aan te schaffen en deze staat ook op de shortlist.
De beta is tijdelijk weer gesloten. Het is goed bevallen.
Je kan zelf koppeleingen maken met API.

Maar via hun P1 meter (equalizer) meet hij zelf hoeveel stroom beschikbaar is. Dan past hij automatisch de snelheid aan voor het laden van de auto. Dit bekend dat je geen integratie nodig heb en wat het nog makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeithWM
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04-2023
Hey matdriks41,

Kan je misschien wat meer vertellen over de API? Ik heb zelf al jaren een "domme" EV-Box lader, maar ben eigenlijk wel erg nieuwgierig om eens te spelen met slimmer laden. Daarin wil ik eigenlijk verder gaan dan alleen het simpele "laden als je anders teruglevert". Liefst maak ik zelf een voorspellend model dat ook kijkt naar de actuele energieprijs.

Groet,

Keith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Installateur
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-02 09:16
KeithWM schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:06:
Hey matdriks41,

Kan je misschien wat meer vertellen over de API? Ik heb zelf al jaren een "domme" EV-Box lader, maar ben eigenlijk wel erg nieuwgierig om eens te spelen met slimmer laden. Daarin wil ik eigenlijk verder gaan dan alleen het simpele "laden als je anders teruglevert". Liefst maak ik zelf een voorspellend model dat ook kijkt naar de actuele energieprijs.

Groet,

Keith
Dat gaat al automatisch via Tibber energie en Easee koppeling. Alleen mag Easee voor nu niet meer worden verkocht. Welke lader dit nog meer doet is Zaptec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
KeithWM schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:06:
Hey matdriks41,

Groet,

Keith
https://developer.easee.cloud/docs
https://developer.easee.c...nce/post_api-access-token

[ Voor 5% gewijzigd door matdriks41 op 19-04-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB76
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-10-2024
Wat is momenteel de status van deze Easee sunpower charge integratie, is deze ondertussen al uitgerold?
En is deze dan zowel beschikbaar voor de uitgefaseerde Easee Home als de huidige Lite?

[ Voor 3% gewijzigd door MGB76 op 04-01-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
@MGB76 wat bedoel je met uitgefaseerde Easee Home? Je kan altijd even support bellen. Ze helpen graag.
Ja, De sunpower charge is uitgerold.

Zelf heb ik nog niet uitvoerend getest. Ik had tot 1 januari 2024 een vastcontract met hoge terugleveringvergoeding van 50 cent.
Dit jaar ga ik dat wel gebruiken, want ik ga van energie maatschappij ook veranderen. Even kijken of het goedkoper kan met mijn variabele contract.

[ Voor 6% gewijzigd door matdriks41 op 05-01-2024 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matdriks41
@MGB76 ik heb de functie 1 week in gebruik op dit moment.
Nog niet geheel details gedoken, maar ik zie in mijn auto dat het werkt.

Ik heb op de app geactiveerd dat enkel mijn auto wordt opgeladen met mijn eigen zonnestroom.
Over paar weken ga ik de balans op stellen en delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 16:16
Ik heb sinds kort een Charge Lite in gebruik maar het 'Surplus charge' gedeelte blijkt toch niet te werken. De Charge Lite is verbonden met een equalizer dewelke is aangesloten op de P1 poort.

Gisteren volop zon dus hadden we enkele uren 5500W zonnestroom, waarvan er constant 5000W beschikbaar was. Noch op 1 fase, 3 fase of automatisch stuurt hij automatisch de surplus naar de wagen.

Ervan uitgaande dag ik de equalizer limit op 6A zet, zou volgende moeten gebeuren (ervan uitgaande dat ik hem op 3 fase zet):
Bij Limited grid usage laadt hij sowieso met 4,14kW. Daarboven kan er dus geen export meer zijn want alles zou naar de auto moeten gaan, maar dit gebeurt dus niet.
Bij surplus only begint de auto pas te laden vanaf het moment dat er op elke fase minstens 6A zonnestroom beschikbaar is. Wat bij 5000W dus het geval is.

Indien ik bij Limited grid usage de limit op bv 4A zou zetten, zie ik dit ook nergens aangepast worden in de portal, dus ik vermoed dat er ergens toch iets foutloopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpTJkSSAJ7Nrzy8hOcVW1_UfDt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I60eoIlIXsFfH0888uAUEG7l.png?f=fotoalbum_large

Op bovenstaande kan ik "equalizer" ook niet op On schuiven, ligt daar ergens het probleem?

Is er iemand bij wie dit wel goed werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door ZorbaR op 06-08-2024 11:25 ]

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:11
Ik heb precies hetzelfde probleem. Noch optie 2 noch 3 werkt. Als ik net op minimaal 1 A zet zou bij 6kW zon bijna alles in auto moeten gaan, maar t werkt niet. Terugschakelen nr optie 1 levert weer ca. 10 kW aan auto, maar dan komt er weer 4 uit t net, wat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimhabets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
Hier hetzelfde probleem, 5500 watt aan zonnestroom en niet kunnen laden. Auto wordt in de wacht gezet ivm loadbalancing (app zegt dat er te hoog verbruik in de woning is, terwijl er geen noemenswaardig verbruik is).
Contact met leverancier gezocht, die heeft het doorgespeeld naar easee. Hopelijk komen zij met een oplossing. Ik heb de aansluiting trouwens op 1fase, plug in hybride laadt maar 3,7KW maximaal.
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:11
IK ben er inmiddels achter. De bewoording klopt niet.
Wat je in kunt stellen is de stroom naar de auto, de laadstroom dus.
Als je dan 5kW zelf maakt en je hebt de stroom op bv 8 ampere staan dan gaat alle stroom van de zonnepanelen naar de auto en trekt hij de rest uit het net.
Als er een wolk komt dan wordt de opgewekte stroom minder en gaat er meer uit het net naar de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimhabets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
De lader is terug naar de leverancier, het probleem is dat er een conflict is tussen de 3fase zonnepaneel installatie en de 1fase lader. Ze moeten beide op 3 of op 1 fase werken anders werkt de zonnelaadfuntie niet. Aangezien ik de kabel en de aanpassing in de meterkast op 1 fase heb geinstalleerd er maar voor gekozen om een stopkontakt buiten op de oprit te maken. Wat ook niet echt duidelijk is doorgecommuniceerd is dat er een zonnepaneel opstartstroom van 6Amp moet zijn voordat de lader enkel op zonneenergie begint te laden, dat is toch een vermogen van ruim 1300 watt dat niet benut wordt, ik wacht op een beter systeem. Ben wel goed geholpen door de leverancier en de easee helpdesk.
Pagina: 1