Hi,
Situatie
Azure - Exchange.
Ik heb een mailbox (zwd@domein.nl) waarvoor ik een aantal aliassen heb gemaakt (zwd.mus@domein.nl, zwd.kanarie@zwd.nl).
Als ik mails verstuur vanuit dit adres, komen deze netjes aan bij de ontvanger.
Probleem
Als ik echter een mail verstuur naar een van deze adressen, zelfs wanneer ik een reactie stuur op een ontvangen bericht, verdwijnen deze volledig. Ze komen niet in de Ongewenst e-mail, niet in Postvak In, niet in een andere map (middels een regel).
Ze verzender krijgt geen bericht dat de berichten niet aan zijn gekomen.
Analyse
Mijn eerder gedachte was dat de mails ergens in een filter blijven hangen. Ik heb daarom in het Exchange admin center gekeken of dat er bijvoorbeeld iets in quarantine staat. Daar blijken ze inderdaad allemaal terechtgekomen.
Nu is dit de reden dat de mail wordt afgevangen:
De policy staat als volgt:
En de deep dive:
Hulpvraag
Ik heb de indruk dat, omdat ik de mails verstuur vanuit mijn eigen account, (werk en privé) Defender denkt dat ik impersonate.
Waar kan ik eens goed induiken om dit tegen te gaan?
Situatie
Azure - Exchange.
Ik heb een mailbox (zwd@domein.nl) waarvoor ik een aantal aliassen heb gemaakt (zwd.mus@domein.nl, zwd.kanarie@zwd.nl).
Als ik mails verstuur vanuit dit adres, komen deze netjes aan bij de ontvanger.
Probleem
Als ik echter een mail verstuur naar een van deze adressen, zelfs wanneer ik een reactie stuur op een ontvangen bericht, verdwijnen deze volledig. Ze komen niet in de Ongewenst e-mail, niet in Postvak In, niet in een andere map (middels een regel).
Ze verzender krijgt geen bericht dat de berichten niet aan zijn gekomen.
Analyse
Mijn eerder gedachte was dat de mails ergens in een filter blijven hangen. Ik heb daarom in het Exchange admin center gekeken of dat er bijvoorbeeld iets in quarantine staat. Daar blijken ze inderdaad allemaal terechtgekomen.
Nu is dit de reden dat de mail wordt afgevangen:
De policy staat als volgt:
En de deep dive:
Hulpvraag
Ik heb de indruk dat, omdat ik de mails verstuur vanuit mijn eigen account, (werk en privé) Defender denkt dat ik impersonate.
Waar kan ik eens goed induiken om dit tegen te gaan?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~