"Scheve" dorpel nieuwe badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-02 16:42
Beste tweakers,

klusbedrijf X heeft verbouwing van badkamer afgerond.
Korte samenvatting van de werkzaamheden; slopen van de huidige badkamer en opbouwen nieuwe badkamer waaronder dus tegelen en ook een nieuwe dorpel plaatsen.
Nu zag ik dat de nieuwe dorpel niet recht zit (vloer is wel geëgaliseerd). Aan de linkerkant op de afbeelding loopt hij gelijk met de tegels maar aan de rechterkant op de afbeelding ligt de rand van de dorpel hoger dan de tegels met ook een vervelend scherp randje. Het lijkt erop dat de dorpel niet recht is geplaatst of de dorpel zelf niet recht is.

Ik heb dit aangekaart bij het klusbedrijf maar dit werd direct gepareerd met de dooddoener "ik kan dit niet oplossen". Ofwel discussie is per direct afgekapt en er is geen oplossing mogelijk (ik zelf dacht aan schuren en verven, extra voegsel bij scheef lopende rand, dorpel erbovenop plaatsen) of overleggen tot een andere mogelijke oplossing.

Zouden jullie een dorpel zoals deze geplaatst is accepteren of valt dit binnen "acceptabele marges"?

https://1drv.ms/u/s!Al3qfz__Di9jrF_RQ__e7vNDt5gn?e=5pRqMR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 08:07
Normaal gesproken is de dorpel waterpas, en de vloer op afschot. Welke van de twee is er hier niet gelukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:12
Zet de waterpas er eens op. Staan de tegels niet waterpas of je dorpel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
@Meester_J, hoort de vloer van heel de badkamer op afschot te liggen? Of alleen de vloer van de douche?

@Mdpd, check inderdaad wat de absolute afschotten zijn.
Het scherpe randje van de dorpel zelf zou je wat kunnen afronden met schuurpapier o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Goede vragen en bedankt voor de snelle reacties.

Ze zijn nu bezig met het afmonteren dus ik kan helaas niet de waterpas erop zetten.
Het douchegedeelte zit op een aparte verhoging en die is met tweezijdig afschot gemaakt en daar zit een aparte dorpel tussen (wel netjes recht op het oog).

Even los van de waterpas meting die ik vandaag ga doen en of de tegels of de dorpel scheef zijn/is.
Wat is realistisch om te verwachten van het klusbedrijf c.q. te "eisen" per genoemd scenario?

Tegels niet waterpas, tegels eruit en opnieuw of het is wat het is en valt binnen acceptabele marges?
Dorpel niet waterpas, dorpel eruit en opnieuw of zoals @CappieL aangeeft, randje een beetje afronden en het is wat het is?

[ Voor 0% gewijzigd door Mdpd op 30-01-2023 09:45 . Reden: Eisen klinkt wel heel hard en resoluut, vandaar even tussen quotes. Ik sta zeker open voor oplossingen en/of accepteren zoals het is als de meerderheid er zo over denkt. Dit is mijn eerste badkamer verbouwing dus vandaar even zoekende naar het normaal ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
Afhankelijk van wat er recht / scheef is (en hoeveel), kun je inderdaad vragen om iets opnieuw te leggen.
De dorpel eruit en opnieuw erin, is soms niet mogelijk zonder hak- en breekwerk, dus pick your battles.

Zo vanachter een toetsenbord is het makkelijk advies geven, ik ben hier niet degene wiens badkamer het is. Het is je eerste nieuwe badkamer en je wil dat het goed / mooi / perfect is, maar het blijft handwerk en niet alles is even recht / haaks.
Nu let je op ieder detail, terwijl het iemand anders niet zou opvallen.

[ Voor 45% gewijzigd door CappieL op 30-01-2023 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou ook met je blote voeten er eens op gaan staan, als het een irritante rand is dan zou ik er meer moeite in doen het op te (laten) lossen. Merk je er niets van, dan zoals @CappieL aangeeft, pick..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 08:07
Het liefst heb je de hele badkamer op afschot. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk. Als het randje scherp is zou ik vragen of ze daar even de schijf langs kunnen halen. Ik snap dat het het liefst perfect moet, en je je er aan kan storen. En verder: Laat het gaan, laat het vallen, laat het los. (Moeilijk, kan ik ook slecht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
1) of het is afschot
2) of het is gewoon heel slecht en lelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
@DukeBox Dat is een goede, kan ik vanavond zeker even doen om het met blote voeten te testen!

@Meester_J Ik zal aan de tegelzetter vragen of hij die vloer misschien ook op afschot heeft geplaatst en dat de reden kan zijn waarom het scheeft loopt. Daarmee zouden de scenario's van @mierenfokker ook beantwoord zijn. Hopelijk dus niet scenario 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:02

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Is het idee van een dorpel niet ook het water binnen de badkamer houden? Dat lijkt ie nu links niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
@deWit klopt. Alleen het douchegedeelte zelf zit op een aparte verhoging met een aparte dorpel aan de andere kant van de badkamer. Die is op tweezijdig afschot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Voor de volledigheid een foto van de aparte dorpel bij het douchegedeelte.

Dit is nog wel de oude vloer, ik heb nog geen recentere foto gemaakt.

https://1drv.ms/u/s!Al3qfz__Di9jrGDs4TCSst6pZm9O?e=y1wH5g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:07
Zo op het oog vind ik het allemaal wel meevallen. Ik zou er niet al te moeilijk over doen als dit veroorzaakt wordt door afschot of doordat dingen niet helemaal 100% haaks / vlak zijn. Ik zou wel met een waterpas nog eens goed kijken wat er nou precies scheef is en zeker stellen dat er juist niet in het tegelwerk rare dingen zijn. Die dorpel kan je altijd wel eruit slopen zo nodig, maar als je tegelwerk verkeerd is dan is dat effe een ander verhaal.

Soms kan je beter je verlies nemen en het provisorisch oplappen door bijvoorbeeld het scherpe randje er af te halen, dan weer je halve badkamer af te gaan breken met alle risico's vandien. In dit soort gevallen: meten is weten en rustig over na denken in plaats van direct hoog van de toren gaan blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zo te zien is de dorpel gelijk gelegd aan de bestaande vloer buiten de badkamer en dus de kier tussen dorpel en deur zal daardoor evenwijdig lopen.
Het zou minder zijn opgevallen als de dorpel dikker zou zijn geweest, want bijvoorbeeld een verschil tussen 3 en 3,5 cm valt minder op dan een verschil tussen 1 en 1,5 cm.

Het is alleen een visueel probleem. Wacht even tot de deur er ook in zit en kijk dan hoe het staat.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 17:01
Ik zou idd ook wachten totdat de volledige afwerking is gedaan en anders vraag je het klusbedrijf toch gewoon even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:10
kan je niet meer fotos maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:20
Misschien een gekke toevoeging, maar: If it looks straight, it is straight.

Dat gaat uiteraard niet altijd op en je moet mikken op straight is straight, maar ik heb wel eens een spiegel in een badkamer perfect waterpas ophangen. Om vervolgens te concluderen dat de tegeltjes eigenlijk niet recht zaten, maar dat was me nog nooit opgevallen. De spiegel een mini tikje schuin ophangen had niet recht geweest, maar wel recht geoogd :)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 18:01
Goed het afschot controleren.
Bij ons loopt het juist naar de deur.
Kortom de gang vol met water op het net nieuw gelegde laminaat toen de goot verstopt zat.
Deze douche is door de vorige bewoners aangelegd.

Om het te voorkomen nu maar een dorpel er bij bovenop geplakt.
Nu merk je het tenminste wanneer het niet goed wegloopt voordat de gang overstroomt.
Wij hebben nu dus een verhoogde vloer met daar bovenop nog een dorpel.
Ik zou het nu dus wel goed controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

pff "het normaal" tja ga der maar aanstaan met aangenomen werk, als consument wil je gewoon netjes werk.
maar als er 1 of meerdere mensen ertussen zitten die het een worst zal wezen wat er opgeleverd word .. hang je. kortom tenzij je alles "wensen" zwart op wit hebt en in jou voordeel bijna tot op de mm nauwkeurig. Zou ik dat gevecht niet aangaan.
heb het t-shirt en de littekens van het juridisch gevecht over dergelijk aangenomen werk, denk wel 3x na voordat ik mensen aanneem om "klusjes" te laten doen.
kortom wil je gelijk hebben tegen alle kosten (mij scheelde het 7.000 euro) maar fijne wedstrijd was het niet.

ik zou overleggen hoe je die dorpel eruit kan "laten" halen en opnieuw kan laten monteren.. nee heb je ja kan je krijgen. wellicht dat je er een 100,- ofzo voor een zaterdag werk extra kwijt bent.

[ Voor 27% gewijzigd door vso op 30-01-2023 11:49 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:17
Afgaande op de foto is de dorpel recht. Wat is de kwaliteit van de tegels? Als die niet gekalibreerd zijn kan daar soms ook wat verschil in zitten en heb je net de pech dat het bij een dorpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Ik zal nog even afwachten tot ze helemaal klaar zijn met afmonteren en de daadwerkelijke oplevering gedaan wordt. Als ze vanmiddag weg zijn zal ik ook even wat meer foto's maken @Figo112 en de metingen met de waterpas doen zodat daar iets zinnigs op te zeggen is.

@thespeed Dat is mooi balen. Een dorpel erop leggen zat ik ook aan te denken maar het gesprek werd redelijk snel afgekapt @Ijsklont. Dat neemt niet weg dat ik de discussie op een later misschien rustiger tijdstip nog wel wil aangaan en niet vlak voor de drukte van het afmonteren. Misschien is er een goede reden voor waarom het zo gedaan is, die nu niet gecommuniceerd is door de juiste persoon.
De vraag heb ik namelijk vanochtend gesteld aan degene die ging afmonteren (tevens mede-eigenaar van het klusbedrijf) en niet aan de tegelzetter zelf.

@vso In een juridisch getouwtrek heb ik zeker geen zin in, aan de andere kant wil je ook niet (de volle mep) betalen voor slecht geleverd werk (even daargelaten dat we het gesprek nog aan moeten gaan en de echte reden waarom het nu zo ligt nog boven water moeten krijgen). We zouden inderdaad, mocht het gewoon slecht werk zijn en niet tbv afschot zo gedaan is, kunnen vragen of het opnieuw kan tegenover een paar uur extra werk.

@ozzynator Het zijn gerectificeerde tegels (https://www.maxaro.nl/teg...ciet-gerectificeerd-7454/). Zou volgens mij toch juist goed zijn vwtb rechte legging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:13
Met een hogere dorpel is iets verschil optisch al minder erg. Maar nu met nauwelijks hoogte verschil zie je elke (minimale) afwijking.

Mooiste zou zijn dorpel eruit en een hogere er weer in. Wie dat gaat betalen is wat lastiger en hangt af of de dorpel nu acheef zit of de tegels iets afschot hebben, al horen die gewoon vlak te zijn gezien je aparte douche gedeelte.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mdpd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:24:
@vso In een juridisch getouwtrek heb ik zeker geen zin in, aan de andere kant wil je ook niet (de volle mep) betalen voor slecht geleverd werk (even daargelaten dat we het gesprek nog aan moeten gaan en de echte reden waarom het nu zo ligt nog boven water moeten krijgen). We zouden inderdaad, mocht het gewoon slecht werk zijn en niet tbv afschot zo gedaan is, kunnen vragen of het opnieuw kan tegenover een paar uur extra werk.
Je mag paar % oid inhouden op het totaal bedrag (als je alles betaald heb je feitenlijk alles geaccepteerd zoals het is) tenzij je "achteraf betalen" hebt.
Let wel dat je niet weken moet wachten totdat je dit kenbaar maakt (juridisch gezien)

Wat echter belangrijk(er) is .. staat er iets van een drempel op papier ? zo nee dan is dat voor beide partij-en niet fijn want dan is het wellus/nietus verhaal. en wat is redelijk ?
thespeed schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:32:
Om het te voorkomen nu maar een dorpel er bij bovenop geplakt.
Dit lijkt mij de way to go als je een strijd wilt voorkomen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
@vso ik zal het zeker voorstellen om er een dorpel op te plakken. Dat zou voor iedereen de weg van de minste weerstand zijn. Ik kan me ook vinden in wat @Erwin_83 zegt dat het dan optisch al veel minder op zal vallen.

Er staat overigens niks specifieks op papier over het plaatsen van een nieuwe dorpel. Wel hebben ze de bestaande eruit gehaald.

Verassende wending overigens; ze hebben de schuifdeur verkeerd om gemonteerd. Die moet eruit, tegels van de nisjes eruit (want anders gaten) en weer nieuwe plaatsen

[ Voor 16% gewijzigd door Mdpd op 30-01-2023 14:49 . Reden: Grammaticale dingetjes en antwoord op VSO ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mdpd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:47:
Verassende wending overigens; ze hebben de schuifdeur verkeerd om gemonteerd. Die moet eruit, tegels van de nisjes eruit (want anders gaten) en weer nieuwe plaatsen
gelijk doorpakken en wijzen op de dorpel, zeker als men dat verkeerd heeft gemonteerd (of de tegel erop afstellen ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
@vso Ga ik zeker doen. Als alles klaar is ga ik de dorpel nogmaals aankaarten. Ik probeer voor nu de gemoederen goed te houden aangezien ze nog aan het afmonteren zijn en ik geen situatie wil creëren waarbij ze misschien dingen afraffelen uit irritatie.

Gisteren hebben ze een aantal tegels uit de nis gehaald waar ze al in hadden geboord maar toen ze gisteren weg waren zag ik dat de tegel die hij nieuw geplaatst heeft (nog niet gevoegd) een veel bredere voeg aan de linkerkant gaat krijgen dan de rest van de tegels. Ofwel hij is gewoon te kort gesneden waardoor die niet mooi uitlijnt met de rest van de tegels. Ik heb dit vanochtend meteen aangekaart maar wederom een reactie waar ik niks mee kan namelijk; "Dat heb je nu eenmaal als we tegels eruit moeten slopen en dat zie je bijna niet meer als het gevoegd is". Ik heb al gemerkt dan zijn definitie van dingen niet meer zien nogal verschilt van mijn definitie van dingen niet meer zien. Dus los van het feit dat hij eigenlijk zei niet van plan is de tegel er weer uit te halen (zit al sinds gisteren verlijmd) klopt de opmerking natuurlijk niet. Het eruit slopen van de tegel != netjes terugplaatsen van een nieuwe tegel. Kortom ik weet niet wat ik hier nu mee moet. Ik wil dat de badkamer verder af komt (is nu al de 4e week dat we zonder badkamer zitten), ik wil geen situatie creëren waarbij ze geïrriteerd raken en mogelijk de dingen die nog afgewerkt/gemonteerd moeten worden af gaan raffelen, maar ik wil ook geen lelijk uitgelijnde tegels.

Is het wijs om toch te "eisen" dat die tegel opnieuw moet (wederom eruit slopen van een tegel, helaas bij het slopen van de tegels gisteren is het hoekprofiel ook al beschadigd geraakt) of het maar laten gaan en hopen dat bij het voegen (zoals hij zelf aangaf vanochtend) het bijna niet meer te zien is (verschil is denk 2-3mm tov de andere voegen/tegels) en als ik er echt niet tevreden mee ben achteraf nogmaals aangeven en compensatie op de eindfactuur op te dwingen?

Mocht er vandaag een momentje zijn dan zal ik even een foto maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Mdpd op 31-01-2023 09:09 . Reden: Toevoeging over slopen nieuwe tegel en maken van foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Mdpd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:04:
Is het wijs om toch te "eisen" dat die tegel opnieuw moet (wederom eruit slopen van een tegel, helaas bij het slopen van de tegels gisteren is het hoekprofiel ook al beschadigd geraakt) of het maar laten gaan en hopen dat bij het voegen (zoals hij zelf aangaf vanochtend) het bijna niet meer te zien is (verschil is denk 2-3mm tov de andere voegen/tegels) en als ik er echt niet tevreden mee ben achteraf nogmaals aangeven en compensatie op de eindfactuur op te dwingen?
De verstandhouding met de aannemer kan ik natuurlijk niet inschatten, maar als zij een fout maken met het verkeerd plaatsen van de douchewand, dan moeten zij ook de schade oplossen. Dat een tegel een bredere voeg heeft, omdat hij eruit gesloopt is, kan ik begrijpen bij een doe-het-zelver (zoals ik), maar niet bij een professional.

Lang verhaal kort, ik zou daar zeker een punt van maken, want ik zou mij daar de rest van de levensduur van de badkamer aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
@Dragonator Mee eens. Het voelt nu ook dat ik genoegen moet nemen met een slecht herstel voor hun eigen fout omdat ze door moeten en niet nog meer kosten willen maken. Er liggen nog genoeg nieuwe wandtegels dus ik begrijp ook gewoon niet waarom hij dit niet netjes heeft gedaan, terwijl hij de rest van de tegels allemaal kaarsrecht heeft uitgelijnd in heel de badkamer. Ik ben nog even zoekende naar hoe hard ik erin moet gaan staan. Moet die tegel er echt uit en maar weer opnieuw (weer afbreken van de schuifdeur) of moet ik het achteraf maar gooien op een compensatie en eventueel een zwarte sierstrip op de hoek plakken zodat ik me er niet meer aan stoor.

De verstandshouding is in principe op dit moment redelijk. We gaan normaal met elkaar om en communiceren als beschaafde mensen. Aan het eind van de dag kan er over en weer ook nog wel een grapje gemaakt worden. Wel is de irritatie en frustratie voelbaar bij beide kanten van de hele situatie bij de koffiemomenten (ze zitten dan bij ons in de woonkamer, zij aan de eettafel).

[ Voor 32% gewijzigd door Mdpd op 31-01-2023 09:47 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Niet om het één of ander, maar volgens mij is de tegel rechts naast de vervangen tegel ook beschadigd? Kan het op de foto niet goed zien, maar daar lijkt het wel op. Aangezien de voeg redelijk dezelfde kleur is als de tegel, valt het misschien uiteindelijk mee, maar ze kunnen beter nu opnieuw die tegel vervangen dan als het weer gevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 22:07
Mdpd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:40:
@Dragonator Mee eens. Het voelt nu ook dat ik genoegen moet nemen met een slecht herstel voor hun eigen fout omdat ze door moeten en niet nog meer kosten willen maken. Er liggen nog genoeg nieuwe wandtegels dus ik begrijp ook gewoon niet waarom hij dit niet netjes heeft gedaan, terwijl hij de rest van de tegels allemaal kaarsrecht heeft uitgelijnd in heel de badkamer. Ik ben nog even zoekende naar hoe hard ik erin moet gaan staan. Moet die tegel er echt uit en maar weer opnieuw (weer afbreken van de schuifdeur) of moet ik het achteraf maar gooien op een compensatie en eventueel een zwarte sierstrip op de hoek plakken zodat ik me er niet meer aan stoor.

De verstandshouding is in principe op dit moment redelijk. We gaan normaal met elkaar om en communiceren als beschaafde mensen. Aan het eind van de dag kan er over en weer ook nog wel een grapje gemaakt worden. Wel is de irritatie en frustratie voelbaar bij beide kanten van de hele situatie bij de koffiemomenten (ze zitten dan bij ons in de woonkamer, zij aan de eettafel).
Die tegel dat ziet er naar mijn mening niet uit, je zal het vast wel wat minder zien als er gevoegd is, maar hoe dan ook blijf je het verschil in de rand zien (je mist gewoon een stukje tegel). Je moet het maar zo bedenken, die lui zie je hierna nooit meer. tegen die badkamer moet je nog enkele jaren aankijken (of meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
@Dragonator @Rostares We hadden net weer even een koffiemoment, mooi moment om het nogmaals aan te kaarten onder het genot van verse koffie.
De eigenaar (die ik vanochtend ook sprak) weigert om de tegel eruit te halen maar de tegelzetter zei ik ga er zo naar kijken en komt goed. Hij had het tegen de eigenaar over de rest van de voegen even dik maken ofzo en suste de eigenaar.

Ik ga maar niet verder doordrukken want de sfeer begint op een kantelpunt te komen. Ik laat ze nu maar gewoon hun ding doen en de boel afmaken. Als het na oplevering nog steeds niet goed is zal ik dat op dat moment aankaarten, ze verzoeken het op te lossen en ze dit eventueel ook schriftelijk mededelen met een kans om het alsnog op te komen lossen. Zo niet, dan % van eindfactuur in mindering brengen zodat ik het door een ander bedrijf eventueel op kan laten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Dragonator schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Niet om het één of ander, maar volgens mij is de tegel rechts naast de vervangen tegel ook beschadigd? Kan het op de foto niet goed zien, maar daar lijkt het wel op. Aangezien de voeg redelijk dezelfde kleur is als de tegel, valt het misschien uiteindelijk mee, maar ze kunnen beter nu opnieuw die tegel vervangen dan als het weer gevoegd is.
Volgens mij heb je gelijk, gaat zo te zien om een heel klein randje wat beschadigd is dat had ik nog geeneens gezien. Nu kan ik het niet meer "ontzien". Maar het is een dermate kleine beschadiging dat ik die maar voor lief neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mdpd schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:04:
@vso Ga ik zeker doen. Als alles klaar is ga ik de dorpel nogmaals aankaarten. Ik probeer voor nu de gemoederen goed te houden aangezien ze nog aan het afmonteren zijn en ik geen situatie wil creëren waarbij ze misschien dingen afraffelen uit irritatie.

Gisteren hebben ze een aantal tegels uit de nis gehaald waar ze al in hadden geboord maar toen ze gisteren weg waren zag ik dat de tegel die hij nieuw geplaatst heeft (nog niet gevoegd) een veel bredere voeg aan de linkerkant gaat krijgen dan de rest van de tegels. Ofwel hij is gewoon te kort gesneden waardoor die niet mooi uitlijnt met de rest van de tegels. Ik heb dit vanochtend meteen aangekaart maar wederom een reactie waar ik niks mee kan namelijk; "Dat heb je nu eenmaal als we tegels eruit moeten slopen en dat zie je bijna niet meer als het gevoegd is". Ik heb al gemerkt dan zijn definitie van dingen niet meer zien nogal verschilt van mijn definitie van dingen niet meer zien. Dus los van het feit dat hij eigenlijk zei niet van plan is de tegel er weer uit te halen (zit al sinds gisteren verlijmd) klopt de opmerking natuurlijk niet. Het eruit slopen van de tegel != netjes terugplaatsen van een nieuwe tegel. Kortom ik weet niet wat ik hier nu mee moet. Ik wil dat de badkamer verder af komt (is nu al de 4e week dat we zonder badkamer zitten), ik wil geen situatie creëren waarbij ze geïrriteerd raken en mogelijk de dingen die nog afgewerkt/gemonteerd moeten worden af gaan raffelen, maar ik wil ook geen lelijk uitgelijnde tegels.

Mocht er vandaag een momentje zijn dan zal ik even een foto maken.
toon volledige bericht
Het hele verhaal klinkt een beetje alsof je Picobello BV ingehuurd hebt. Vijftien jaar geleden zijn ze bij mij ook aan he werk geweest en -op de dorpel na- waren bij mij dezelfde klachten.
Destijds heb ik ook uiteindelijk genoegen genomen met tegels die niet dezelfde voegdikte hadden (nadat ze uitgekapt waren). Behalve dat de scheve voegen en andere zaken, me bleven storen, bleek na verloop van jaren ook, o.a. door fouten in montage en constructies, steeds meer gebreken te ontstaan. Twee jaar geleden lagen de eerste vloertegels niet meer goed vast. Zo ook met de wandtegels op plekken.
Om een lang verhaal kort te maken: er komt na 15 jaar een nieuwe badkamer (dit keer bij een gespecialiseerd bedrijf met goede recensies van familie, kennissen en online.

Persoonlijk zou ik dit soort zaken dus niet meer accepteren, maar ik begrijp ook dat het lastig is. Om te voorkomen dat je over 15 jaar weer aan het kappen bent, zul je er toch iets mee moeten.
"Vakmensen" die dit soort fouten maken, maken er ook nog meer, waar jij geen weet van hebt of wat jij niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Peatsmoke schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Het hele verhaal klinkt een beetje alsof je Picobello BV ingehuurd hebt. Vijftien jaar geleden zijn ze bij mij ook aan he werk geweest en -op de dorpel na- waren bij mij dezelfde klachten.
Destijds heb ik ook uiteindelijk genoegen genomen met tegels die niet dezelfde voegdikte hadden (nadat ze uitgekapt waren). Behalve dat de scheve voegen en andere zaken, me bleven storen, bleek na verloop van jaren ook, o.a. door fouten in montage en constructies, steeds meer gebreken te ontstaan. Twee jaar geleden lagen de eerste vloertegels niet meer goed vast. Zo ook met de wandtegels op plekken.
Om een lang verhaal kort te maken: er komt na 15 jaar een nieuwe badkamer (dit keer bij een gespecialiseerd bedrijf met goede recensies van familie, kennissen en online.

Persoonlijk zou ik dit soort zaken dus niet meer accepteren, maar ik begrijp ook dat het lastig is. Om te voorkomen dat je over 15 jaar weer aan het kappen bent, zul je er toch iets mee moeten.
"Vakmensen" die dit soort fouten maken, maken er ook nog meer, waar jij geen weet van hebt of wat jij niet ziet.
Het bedrijf wat we hebben ingehuurd heeft positieve reviews.
Jouw verhaal klinkt overigens wel als een situatie waar je dus de afgelopen 15 jaar de nodige irritaties over zult hebben gehad.

De rest van de tegels, voegen, kitwerk etc. zijn we eigenlijk wel tevreden over.
Ik vind het zeker lastig in hoeverre je dingen kunt "eisen" afgezet tegenover de rest die ze nog moeten afmaken en je niet wilt dat ze met opzet nu dingen gaan afraffelen en straks nog meer discussies moet aangaan.

We hopen dat ze het nu gewoon netjes oplossen. De tegelzetter ging al naar boven met een haakse slijper en is nu bezig. Dus of hij haalt een randje van de tegels boven en onder aan de linkerkant eraf zodat die kant even dik gevoegd kan worden of hij haalt het hoekprofiel weg en plaats een dikkere, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Positieve update; de tegelzetter heeft toch de tegel eruit gehaald. Hij kwam naar beneden met de tegel en zei "toch maar even voor de zekerheid". Nu hopen (mag je toch wel vanuit gaan) dat ze hem wel netjes erin zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Mdpd op 31-01-2023 12:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Soms kan je ook zeggen, als jij die tegel vervangt zodat ik blij wordt en jij ook tevreden over je werk kan zijn, haal ik even een appeltaartje voor bij de koffie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdpd
DukeBox schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:56:
Soms kan je ook zeggen, als jij die tegel vervangt zodat ik blij wordt en jij ook tevreden over je werk kan zijn, haal ik even een appeltaartje voor bij de koffie.
Haha, ja dat heb ik vorige week geprobeerd door worstenbroodjes mee te nemen. Misschien als bedankje nog maar een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:26
Je moet ook niet vergeten dat het mensenwerk blijft, en dat in een badkamer heeeeeel veel dingen net niet op de mm nauwkeurig goed kunnen gaan, en je dat ziet als er echt op gaat letten.

Perfectie bestaat niet. Maar wel alles binnen toleranties natuurlijk, en als de hele badkamer vol zit met zulke kleine dingetjes is t een anders verhaal.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
Makrolon schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:07:
Je moet ook niet vergeten dat het mensenwerk blijft, en dat in een badkamer heeeeeel veel dingen net niet op de mm nauwkeurig goed kunnen gaan, en je dat ziet als er echt op gaat letten.

Perfectie bestaat niet. Maar wel alles binnen toleranties natuurlijk, en als de hele badkamer vol zit met zulke kleine dingetjes is t een anders verhaal.
Ja daar ben ik het ook mee eens. Er zijn vast nog wel meer dingen te vinden in de badkamer als je erop gaat letten maar dat is niet waar we actief mee bezig zijn. De voeg/tegel waar het nu om ging zit helaas in een stuk waar je wel langs moet lopen (ingang douche gedeelte via schuifdeur) en precies op ooghoogte dus lastig te negeren. Als het ergens in een ander hoekje had gezeten waar je niet perse naar kijkt dan was het misschien nog wel te accepteren aangezien je het dan toch niet direct elke keer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdpd
De tegel is "netjes" opgelost en de dorpel hebben we besloten zo te laten.
Het zit niet in de doorloop en van binnen (en buiten) zie je het eigenlijk niet tenzij je heel goed gaat kijken.

Vanochtend hebben we voor het eerst kunnen douchen maar zijn we er achter gekomen dat de schuifdeur aan de onderkant lijkt te lekken (na het douchen eerst de binnenwanden droog gemaakt alvorens uit te stappen om er zeker van te zijn dat het geen druppels zijn van na het douchen). Ook even getest door de douche aan te zetten en van buiten te kijken en dan zie je gewoon het water onderlangs op de dorpel komen, ook via het verbindingsstuk. Mogelijk niet goed gekit aan de buitenkant maar ik zou graag wat meningen willen vragen of dit acceptabel is of dat het toch wel "waterdicht" zou moeten zijn. Ook lijkt er in de verticale afdichtrand (foto 4) van het schuivende gedeelte onderin een hap te zijn gehaald (mogelijk doordat hij hem eerst verkeerd om had geplaatst). Acceptabel?
Zou die afdichtstrip sowieso niet tot bijna op de grond moeten komen?

Tevens hangt het paneel eigenlijk voor ons gevoel 5cm te hoog. Dit hebben we al vlak na het plaatsen aangegeven (van te voren ook aangegeven dat we mee wilde kijken naar de hoogte maar dat was niet nodig volgens hem, hij zou hem voor ons op de juiste hoogte hangen) maar hij zei dat hij het paneel niet langer kon hangen omdat er anders een knik in de flexibele leiding van het paneel zelf achter zou komen. Is dit echt niet op te lossen door bv een andere (langere) leiding te monteren?

https://1drv.ms/u/s!Al3qfz__Di9jrGWFia1GKWJ1GgvZ?e=UrPFm9
https://1drv.ms/u/s!Al3qfz__Di9jrGi4Kz2LF16QiUB7?e=mskIvQ
https://1drv.ms/u/s!Al3qfz__Di9jrGf-rz-JddivtKs_?e=Xqz6kS
https://1drv.ms/u/s!Al3qfz__Di9jrGndv8oVpZXfV9T1?e=3Pdni0

[ Voor 26% gewijzigd door Mdpd op 02-02-2023 12:28 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1