Toon posts:

Uitschakelen bij diefstal voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramon-s-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-02 23:28
Goedemorgen,

Is iemand van jullie bekend met een oplossing om te voorkomen dat wanneer een iPhone gestolen dat deze uitgeschakeld kan worden? Want eenmaal uit werkt Zoek mijn iPhone functie ook niet meer.

Ik heb gegoogled en kwam PowerGuard tegen maar die app kan ik helaas niet downloaden.

Overigens best bijzonder dat dit in de ‘veilige’ iPhones niet standaard ingebakken zit.

Met vriendelijke groet, Ramon

Beste antwoord (via ramon-s- op 30-01-2023 10:42)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Upgraden naar een iPhone met U1, dan werkt het zelfs als hij uit staat.

https://www.appletips.nl/zoek-mijn-iphone-uitgeschakeld/

iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max
iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max
iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max

[Voor 39% gewijzigd door Greatsword op 30-01-2023 06:27]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-03 14:58
https://support.apple.com/nl-nl/HT201472

Je kunt 'm "locken" op afstand, dan kun je 'm nog steeds volgen maar is hij voor de vinder 'onbruikbaar'.
Je kunt wel een bericht instellen om bijvoorbeeld de vinder contact met jou op te laten nemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[Voor 39% gewijzigd door Greatsword op 30-01-2023 06:27]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Dennisdn
  • Laatst online: 12:13
ramon-s- schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:22:
Goedemorgen,

Is iemand van jullie bekend met een oplossing om te voorkomen dat wanneer een iPhone gestolen dat deze uitgeschakeld kan worden? Want eenmaal uit werkt Zoek mijn iPhone functie ook niet meer.

Ik heb gegoogled en kwam PowerGuard tegen maar die app kan ik helaas niet downloaden.

Overigens best bijzonder dat dit in de ‘veilige’ iPhones niet standaard ingebakken zit.

Als je toestel op iOS15 of hoger staat, werkt FindMy ook als het toestel is uitgeschakeld.

Beste kun je ook instellen dat Controlcentre het niet doet zonder unlock om te voorkomen dat ze hem op airplane kunnen zetten. Al zou dat ook niet uit moeten maken bij FindMy.

[Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 30-01-2023 08:22]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-03 15:56
Goedemorgen,

Om even te reageren op jouw opmerking over de "veilige" iphone die deze feature mist wat in jouw ogen dus blijkbaar essentieel is voor een apparaat wat als veilig wordt aangeprezen.

Het veilig image van de iphone is voornamelijk te danken aan de beter dan gemiddelde bescherming van de data die jij op het device zet, en niet zozeer het terugvinden van het device zelf. Immers, er staat een dief niets in de weg om de telefoon simpelweg in een metalen doosje te doen en dan maakt het niet meer uit of de telefoon aan of uit is want je gaat hem dan toch niet zien in find my iphone.
Aan de reacties hierboven te zien is hier desondanks wel aandacht aan besteed, want blijkbaar is dit tegenwoordig een feature die altijd aanblijft.

🇺🇦

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Goedemorgen,

De workaround voor de dief is de telefoon opslaan in een geprepareerde tas of metal koffer/ doos en wachten totdat de batterij leeg is. Uit gaat ie wel als de dief dat graag wil.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:06
Ja, je stopt hem in een oude koektrommel en klaar is Kees :)

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:13
Blijkbaar werkt de optie ook niet meer, als iemand de telefoon op vliegtuigmodus zet vanaf het paneel. Ook niet erg handig.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Goedemorgen,

Er zijn zoveel manieren om daar rond te werken, dat het een zinloze optie zou zijn. Daarom dat Apple het nooit heeft ingebouwd.

Sowieso is de kans klein dat een dief je telefoon niet onmiddelijk uitzet. Maar zelfs als je dat zou voorkomen, dan kan men gewoon wachten tot de batterij leeg is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:31
VodaNL schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:35:
Blijkbaar werkt de optie ook niet meer, als iemand de telefoon op vliegtuigmodus zet vanaf het paneel. Ook niet erg handig.
Ja, erg dom.
Ik heb het wel uitgezet, dat het paneel bereikbaar is.
Eerst Face-ID dan pas het paneel.

• ramon-s-
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-02 23:28
Greatsword schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:27:

Dank je wel, dit is dan eigenlijk al de oplossing, wist ik niet maar heb je dan niet nodig

@Dennisdn
En dat het bedieningspaneel pas beschikbaar is na Face-ID had ik inderdaad al ingesteld.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Greatsword schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:27:

Kanttekening hierbij is dat je wel de globale locatie te zien krijgt, maar als ie bijvoorbeeld in een flatgebouw is, je niet gaat vinden waar in de flat ie precies ligt/in welke woning. Verder kun je dan helaas ook geen geluid meer laten afspelen. Ik heb al verschillende verhalen gehoord dat iPhones 11 en hoger zijn gestolen en zijn verdwenen in een AZC, dat Find My iPhone hem daar wel zag, maar dat het niet nauwkeurig genoeg was dat de politie naar binnen kon.

Nu weet ik niet of dit wellicht net zo werkt als de Samsung SmartTag+ waarbij je eerst redelijk nauwkeurig de locatie kunt vinden (zoals ook met AirTags het geval is) en je via UWB vervolgens de (redelijk) exacte locatie kunt terugvinden.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II. Een maand lang gratis internet bij Tweak? Gebruik mijn vriendenactie.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee