Waarom eik lage upload?

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
ik zat vannacht weer is een btje achter de pc en vroeg me af waarom de upload snelheid zo gelimiteerd is van kabel/adsl.

mijn chello download speed = 190 kb/sec en die haal ik zo goed als altijd wel. die snelheid is redelijke overkill als het gaat om plain old surfen. met mijn oude bART account zat ik max aan de 65 kb/sec download en dat ging gewoon goed. Als ik een Divx wil downloaden staat het pctje toch gewoon 'snachts aan dus of het nou 4 of 8 uur duurt maakt dan natuurlijk niet zo heel veel uit.

waarom kan die upload snelheid niet gewoon naar een redelijke 30 kb/sec ? is dat zoveel zwaarder?

de netwerk belasting blijft dan toch even groot als de download snelheid omlaag gaat?

iemand een btje redelijke verklaring?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

kost gewoon teveel bandbreedte.. en om de upload te verhogen hebben ze extra bandbreedte nodig en dus extra $$$.
Vandaar dat de upload dan ook afgeknepen is naar 16 k en de download 180 kb/s max.. dus je kan nooit 190 halen :+

edit:
typo

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 01:18 schreef mafiasven het volgende:
kost gewoon teveel bandbreedte.. en om de upload te verhogen hebben ze extra bandbreedte nodig en dus extra $$$.
Vandaar dat de upload dan ook afgeknepen is naar 16 k en de download 180 kb/s max.. dus je kan nooit 190 halen :+

edit:
typo
mijn DU meter staat toch echt altijd op 190! maarja zal wel btje overhead zijn..

maar waarom kost het dan teveel bandbreedte? de download snelheid omlaag en de upload (een btje ) omhoog..

maakt dan toch nix uit?

Verwijderd

Upload is duurder dacht ik, het belast het netwerk van de provider meer.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:23 schreef geerz het volgende:
Upload is duurder dacht ik, het belast het netwerk van de provider meer.
jeps daarom moeten ze meer bandbreedte kopen, en als je download naar beneden zou zetten helpt het nog weinig.. voor meer upload moet je gewoon meer bandbreedte hebben.

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 01:25 schreef mafiasven het volgende:

[..]

jeps daarom moeten ze meer bandbreedte kopen, en als je download naar beneden zou zetten helpt het nog weinig.. voor meer upload moet je gewoon meer bandbreedte hebben.
ligt dat aan de techniek achter kabel of zoiets? want (ff simpel gezegd) uploaden over een locaal netwerk is even snel als downloaden. hoe zit dat bij de techniek van kabel dan?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:27 schreef megamuch het volgende:

[..]

ligt dat aan de techniek achter kabel of zoiets? want (ff simpel gezegd) uploaden over een locaal netwerk is even snel als downloaden. hoe zit dat bij de techniek van kabel dan?
ligt idd aan de techniek.. kabel gaat zoals je weet gewoon via de tv kabel. En die loopt weer naar verdeelkasten in je straat/wijk dus je deelt kabel zeg maar met anderen. Als je b.v. internet via glasvezel pakt, dan loopt de verbinding meteen naar je huis en word er niks gedeeld waardoor up en down even snel zijn. Dus heeft met techniek te maken :+
simpel gezegd :+

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
waarom hebik dan geen glasvezel verbinding van UPC gekregen ?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:32 schreef megamuch het volgende:
waarom hebik dan geen glasvezel verbinding van UPC gekregen ?
glasvezel :D :D
heb je niet :+
www.bredband.nl dat is glasvezel :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:33 schreef mafiasven het volgende:

[..]

glasvezel :D :D
heb je niet :+
www.bredband.nl dat is glasvezel :)
ik wil bredband man :( staat er ook een schema bij wanneer en waar alles wordt gelegd! (kabels) :P

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:47 schreef FYA het volgende:

[..]

ik wil bredband man :( staat er ook een schema bij wanneer en waar alles wordt gelegd! (kabels) :P
nopez :+ maat bredband is veels te duur :(
2 gb limiet

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:29 schreef mafiasven het volgende:

[..]

ligt idd aan de techniek.. kabel gaat zoals je weet gewoon via de tv kabel. En die loopt weer naar verdeelkasten in je straat/wijk dus je deelt kabel zeg maar met anderen. Als je b.v. internet via glasvezel pakt, dan loopt de verbinding meteen naar je huis en word er niks gedeeld waardoor up en down even snel zijn. Dus heeft met techniek te maken :+
simpel gezegd :+
dit heeft niet met de techniek te maken maar met je provider die is anders gewoon te duur uit.. jij zegt nu dus omdat je internet deelt met anderen is je upload lager...
waarom zou je download dan niet lager zijn?

Die CAP ligt gewoon bij de provider... en die CAP is er omdat uploaden voor de provider veel meer kost als downloaden en het levert meer belasting op voor het netwerk.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:48 schreef Snippie het volgende:

[..]

dit heeft niet met de techniek te maken maar met je provider die is anders gewoon te duur uit.. jij zegt nu dus omdat je internet deelt met anderen is je upload lager...
waarom zou je download dan niet lager zijn?

Die CAP ligt gewoon bij de provider... en die CAP is er omdat uploaden voor de provider veel meer kost als downloaden en het levert meer belasting op voor het netwerk.
dus heeft het met de techniek te maken de techniek zorgt ervoor dat bandbreedte voor upload gewoon teveel geld kost waardoor de provider het afknijpt ;) :+

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Op vrijdag 31 augustus 2001 01:20 schreef megamuch het volgende:

[..]

mijn DU meter staat toch echt altijd op 190! maarja zal wel btje overhead zijn..

maar waarom kost het dan teveel bandbreedte? de download snelheid omlaag en de upload (een btje ) omhoog..

maakt dan toch nix uit?
DUmeter is hardstikke onnauwkeurig bij grote packets.. vooral omdat 'ie per seconde meet (en dus grote halfafgemaakte packets niet meetelt als 1 hele, of juist wel).. dat kun je niet als fatsoenlijke meet tool gebruiken..

wat je wel kunt doen is de stopwatch gebruiken, 2 a 3 minuten aan laten staan, en over die 120 of 160 seconden een gemiddelde berekenen...

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Pagina: 1