Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast1964
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-01 17:54
Mijn vraag
Waarom krijgt de pomp van mijn zonneboiler de laatste tijd de hete vloeistof bij warme dagen niet rondgepompt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pompcontroller

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vorige zomer heb ik glycol bijgepompt maar heb nog geen lek gevonden.
Mag en kan er een zak of luchtbel in mijn leiding zitten en hier problemen veroorzaken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32
Heb je een leegloop-systeem? Woon je in Australië, aangezien je van warme dagen spreekt :+ Lengte en hoogte tussen boiler en panelen? Heb je een ontluchter op het hoogste punt, die al eens open gezet (wordt meestal toegezet na ontluchten, om bij stagneren een stoompijp op je dak te vermijden, buren vinden kokend glycol meestal niet zo fijn).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransWillems
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb een stuk gelezen dat op warme dagen de pomp er juist mee zou stoppen om ervoor te zorgen dat het systeem niet over verhit. Bij Glycol zou dat bij de 120 graden zijn dat hij stopt. Geen idee of dat kopt maar je zou het mee kunnen nemen in je onderzoek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast1964
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-01 17:54
Is een beetje laat maar blijkbaar komt er lucht in het systeem, remedie is jaarlijks systeem eens goed rondpompen met hydrofoorpomp tot luchtbellen weg zijn en terug 3 bar druk opzetten. ;)