Toon posts:

Aankoopadvies HiFi-set (of soundbar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:31
Aangezien ik over een aantal maanden ga verhuizen naar mijn eerste huisje, zou ik hier graag een leuke setup hebben voor muziek en het kijken van series/films.

Ik zoek een?
Een deftige audioset, in ieder geval om mee te beginnen en welke ik eventueel later kan uitbreiden/upgraden.

Wat is je budget?
Onder de 1000 euro wil ik echt blijven, anders wordt het me qua kosten te gek. Een leuke set is mij dat zeker waard, maar verhuizing gaat al genoeg kosten met zich meebrengen. :+

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Om als audioset te gebruiken voor het kijken van TV, series en films.
- Voor het luisteren van muziek. Dit zullen allerlei genres zijn, van metal en hiphop tot klassiek of radio rustig op de achtergrond tijdens het thuiswerken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb mij wat geprobeerd in te lezen en vergelijkbare topics gezocht met aankoopadvies. In de pricewatch bijvoorbeeld zie ik veel soundbars voorbij komen. In de eerste instantie leek de Samsung HW-Q990B mij een leuk setje, maar ik zie dat soundbars vaak afgeraden worden als het gaat om surround en/of Atmos ervaring en ook voor het luisteren van muziek. Nu hoef ik niet gelijk een ervaring die gelijk is aan Atmos in de bios, maar als ik voor een vergelijkbaar bedrag een leuk setje kan samenstellen dan heeft dat de voorkeur.

Van wat ik hebben kunnen vinden heb ik dan dus sowieso een receiver nodig. Deze zou ik dan combineren met in ieder geval een subwoofer en twee speakers voor links/rechts. Die laatste heb ik liever niet in enorme zuilen, iets op mooie standaarden of wat kan staan op het toekomstige TV-meubel lijkt mij mooier. Speakers achter (dat zou waarschijnlijk aan de muur of op standaarden achter de bank worden) is leuk, maar ik weet niet of dit in het budget zou passen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben jullie advies over een leuk setje, of waar ik meer informatie kan inwinnen over wat aan mijn eisen voldoet? Ik ben een redelijke leek op audiogebied, dus weet ook niet precies wat ik "zoek" qua geluid in bijvoorbeeld mijn subwoofer of speakers zelf. In de topics waar een soundbar wordt afgeraden zie ik ook vaak geen concrete alternatieven in de vorm van een HiFi-set, waardoor ik het moeilijk vind een eerste verlanglijstje te maken. Soundbar is natuurlijk leuk en makkelijk strak weg te werken, maar ik ben wel bereid om het installeren en netjes wegwerken van een audioset voor lief te nemen.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Alle reacties

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:12
Ik heb die specifieke soundbar (Q990B), en het surround/atmos werkt gewoon goed hoor :)

Tegenwoordig zijn moderne soundbars zo ver doorontwikkeld dat ze echt wel dezelfde ervaring kunnen geven als een los speakersysteem.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Szwoar schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:19:

Van wat ik hebben kunnen vinden heb ik dan dus sowieso een receiver nodig.
actieve speakers hebben de versterker ingebouwd. Je zou ook eerst een 2.0 Edifier setje kunnen proberen als muziek het zwaartepunt heeft
uitvoering: Edifier S1000W

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:01
Je hebt niet per de een receiver nodig, een paar actieve boekenplank speakers zijn ook een mogelijkheid. Deze zijn te koop in verschillende afmetingen en bieden voor de gemiddelde consument over het algemeen voldoende laag. Je zou eens bij HiFiKlubben binnen kunnen stappen en naar verschillende Argon Audio setjes luisteren, dit model heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding.

De reden waarom er vaak geen concrete speakers worden aanbevolen heeft ermee te maken dat geluid relatief persoonlijk is.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een paar opties waar ik zo aan denk:

*Instappen in het sonos ecosysteem?
Een beam (soundbar) en twee One SL (kleine speakers) links en rechts naast de bank en je hebt een deftige set die supergebruiksvriendelijk is, eventueel aan te vullen met een sub (mini), maar dat drukt je budget wel net door je plafond heen.

*Een fatsoenlijke 'instap' AV receiver (Yamaha RX-V6A ) en twee goede boekenplankspeakers binnen het budget (Q acoustics 3030i). Dit met het idee dat die versterker in de toekomst nog wat meer gaat aansturen als je gaat uitbreiden.

* Een "kant en klaar set" van samsung, philips, sony of whatever, dan streep je hifi door maar heb je wel een hele set, en de helft van je geld over.

[Voor 7% gewijzigd door dyrc op 29-01-2023 21:55]

• Szwoar
dyrc schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:54:
Een paar opties waar ik zo aan denk:

*Instappen in het sonos ecosysteem?
Een beam (soundbar) en twee One SL (kleine speakers) links en rechts naast de bank en je hebt een deftige set die supergebruiksvriendelijk is, eventueel aan te vullen met een sub (mini), maar dat drukt je budget wel net door je plafond heen.

*Een fatsoenlijke 'instap' AV receiver (Yamaha RX-V6A ) en twee goede boekenplankspeakers binnen het budget (Q acoustics 3030i). Dit met het idee dat die versterker in de toekomst nog wat meer gaat aansturen als je gaat uitbreiden.

* Een "kant en klaar set" van samsung, philips, sony of whatever, dan streep je hifi door maar heb je wel een hele set, en de helft van je geld over.
Sonos ziet er leuk uit, maar ook als een heel duur ecosysteem. Dan zou ik liever een leuke receiver halen en die combineren met de juiste speakers. Maar is het echt zo dat een instapreceiver al 830 euro kost?! Dat is meer dan de soundbar van Samsung (met cashback)! Dan blijft er weinig geld over voor leuke speakers, laat staan een subwoofer erbij..

Kant en klaar zou kunnen, maar als ik er toch zo'n bult met geld aan uitgeef heb ik liever iets wat ik later kan uitbreiden/upgraden. Ik denk dat dat ook een nadeel is van een soundbar, die zullen ook vrijwel niet te upgraden zijn (behalve alles natuurlijk). Zijn er misschien leuke tweedehands merken/types qua receivers waar ik op zou kunnen letten, om de kosten te drukken? Verhuizen naar een nieuwe woning duurt waarschijnlijk nog een maand of drie, dus het heeft gelukkig geen haast verder.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
een beetje leuke nieuwe av receiver gaat je altijd wel vanaf ~500 euro kosten.
er zit ook een wereld van verschil in de mogelijkheden van een 5.2 of 7.2 av receiver met eArc, atmos en wifi/airplay/veel standaarden aan ondersteuning, (gechargeerd) ten opzichte van een platgeslagen computerspeaker met bluetooth (een instap soundbar).

misschien een stapje terug en bedenken of je niet kan starten met een "leuk genoeg", om over een jaartje of vijf á 10 een deftige set te kopen.
(eerst de overige kosten van je eerste huis maar eens ;) )
marktplaats en coolblue tweedekans met een schuin oog in de gaten houden kan lonend zijn, als je weet wat je zoekt of niet te kieskeurig bent. let op marktpkaats wel op met oude versterkers, je mist vaak een fatsoenlijke hdmi aansluiting (bandbreedte, of helemaal geen hdmi) en dat maakt t voor je doel lastig om te gebruiken.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:17
Als je de ruimte hebt zou ik voor een 5.1 gaan ipv soundbar. Dat levert veel meer kwaliteit en surround ervaring op.

Kijk bijvoorbeeld is naar de Teufel Ultima 40 set en koop via Marktplaats een Denon versterker waar de kop vanaf is (bijv Denon x2400h)

Dan heb je deftig geluid binnen je budget.

[Voor 3% gewijzigd door Sethro op 30-01-2023 09:01]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:32
Basekid schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:21:
Ik heb die specifieke soundbar (Q990B), en het surround/atmos werkt gewoon goed hoor :)

Tegenwoordig zijn moderne soundbars zo ver doorontwikkeld dat ze echt wel dezelfde ervaring kunnen geven als een los speakersysteem.
Sorry, maar nee. Dat kan gewoon technisch / natuurkundig / biologisch gezien gewoon niet.

• Jorgen
Szwoar schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:19:
Aangezien ik over een aantal maanden ga verhuizen naar mijn eerste huisje, zou ik hier graag een leuke setup hebben voor muziek en het kijken van series/films.

Ik zoek een?
Een deftige audioset, in ieder geval om mee te beginnen en welke ik eventueel later kan uitbreiden/upgraden.

Wat is je budget?
Onder de 1000 euro wil ik echt blijven, anders wordt het me qua kosten te gek. Een leuke set is mij dat zeker waard, maar verhuizing gaat al genoeg kosten met zich meebrengen. :+

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Om als audioset te gebruiken voor het kijken van TV, series en films.
- Voor het luisteren van muziek. Dit zullen allerlei genres zijn, van metal en hiphop tot klassiek of radio rustig op de achtergrond tijdens het thuiswerken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb mij wat geprobeerd in te lezen en vergelijkbare topics gezocht met aankoopadvies. In de pricewatch bijvoorbeeld zie ik veel soundbars voorbij komen. In de eerste instantie leek de Samsung HW-Q990B mij een leuk setje, maar ik zie dat soundbars vaak afgeraden worden als het gaat om surround en/of Atmos ervaring en ook voor het luisteren van muziek. Nu hoef ik niet gelijk een ervaring die gelijk is aan Atmos in de bios, maar als ik voor een vergelijkbaar bedrag een leuk setje kan samenstellen dan heeft dat de voorkeur.

Van wat ik hebben kunnen vinden heb ik dan dus sowieso een receiver nodig. Deze zou ik dan combineren met in ieder geval een subwoofer en twee speakers voor links/rechts. Die laatste heb ik liever niet in enorme zuilen, iets op mooie standaarden of wat kan staan op het toekomstige TV-meubel lijkt mij mooier. Speakers achter (dat zou waarschijnlijk aan de muur of op standaarden achter de bank worden) is leuk, maar ik weet niet of dit in het budget zou passen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hebben jullie advies over een leuk setje, of waar ik meer informatie kan inwinnen over wat aan mijn eisen voldoet? Ik ben een redelijke leek op audiogebied, dus weet ook niet precies wat ik "zoek" qua geluid in bijvoorbeeld mijn subwoofer of speakers zelf. In de topics waar een soundbar wordt afgeraden zie ik ook vaak geen concrete alternatieven in de vorm van een HiFi-set, waardoor ik het moeilijk vind een eerste verlanglijstje te maken. Soundbar is natuurlijk leuk en makkelijk strak weg te werken, maar ik ben wel bereid om het installeren en netjes wegwerken van een audioset voor lief te nemen.
Kijk eens bij de speakerpackages die Teufel aanbiedt. In die prijscategorie is Teufel vrjiwel onverslaanbaar.

Hoe je een receiver uitkiest, kun je hier lezen: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:15
Basekid schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:21: Tegenwoordig zijn moderne soundbars zo ver doorontwikkeld dat ze echt wel dezelfde ervaring kunnen geven als een los speakersysteem.
Ze zullen kwa klank misschien mee komen met een basic budget mid-fi stereo setje en voor film kijken voldoet het ook wel maar een soundbar (zelfs de beste soundbars) kunnen niet op tegen een hi-fi stereo setje met bookshelf speakers of vloerstaanders. Bij films blaas je elke soundbar volkomen weg en bij muziek is er helemaal geen vergelijk.

• Szwoar
Sethro schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:54:
Als je de ruimte hebt zou ik voor een 5.1 gaan ipv soundbar. Dat levert veel meer kwaliteit en surround ervaring op.

Kijk bijvoorbeeld is naar de Teufel Ultima 40 set en koop via Marktplaats een Denon versterker waar de kop vanaf is (bijv Denon x2400h)

Dan heb je deftig geluid binnen je budget.
Jorgen schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Kijk eens bij de speakerpackages die Teufel aanbiedt. In die prijscategorie is Teufel vrjiwel onverslaanbaar.

Hoe je een receiver uitkiest, kun je hier lezen: Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Thanks voor de reacties allemaal! Ik denk dat ik deze richting op ga, eerst voor mijzelf bepalen wat ik precies in een receiver zoek en deze vervolgens (hopelijk) 2e hands op de kop tikken. Die kan ik vervolgens combineren met een leuk 5.1 setje zoals die Teufel Ultima 40, die ziet er wel erg interessant uit. Als ik het zo lees ga ik daar een stuk blijer van worden dan een soundbar :*)

• Jorgen
Dat weet ik wel zeker!

Let bij een oudere receiver op de juiste HDMI versie en hdcp (kopieerbeveiliging via HDMI) versie, zodat alles wat je wilt gebruiken ook echt kan.

• mikkip
  • Laatst online: 10:00
Als je een wat kleinere set zoekt dan de Teufels dan is wellicht deze set op Marktplaats nog iets voor je: https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Is een 5.1 set van Dali met 5 zensor pico's en een subwoofer. Voordeel is dat ze lekker klein zijn (en nadeel dat je dat natuurlijk wel hoort), maar ook dat je later vrij makkelijk je fronts kunt upgraden als je toch wat meer wilt.
NB: Diezelfde aanbieder heeft trouwens ook een hele rij prima betaalbare receivers staan. Misschien kun je daar ook wat mee.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 21:56
@Szwoar ik zou het in de hoek van het advies van @Jorgen zoeken als je voor nieuw wilt gaan.

Je kunt het advies ook omdraaien en rustig aan opbouwen vanuit een solide 2.0 opstelling. Steek voor nu je geld voornamelijk in twee knappe (2e hands) front speakers (vloerstaanders). Denk aan € 800. Koop daar een 2e hands receiver bij voor weinig (< € 200). Dan kun je vanuit daar de komende jaren uitbouwen. Je hebt het meeste lol aan twee goede frontspeakers, aangezien je die ook gaat gebruiken met muziek luisteren en 2.0 materiaal zoals tv kijken.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Szwoar
@Jorgen @mikkip @Hulleman Bedankt voor de reacties! Ik ga rustig kijken naar een 2e hands receiver en denk dat ik om te beginnen voor een leuk Teufel setje ga. Wat betreft het advies van @Hulleman lijkt het mij wel leuk om direct voor een 5.1 set te gaan, dus ik denk dat ik het over die boeg ga gooien.

• StanKM
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-03 11:46
Ik heb zelf de Samsung HW-Q990B afgelopen jaar gekocht voor € 750,- na cashback. Ik zat een beetje met het zelfde budget in gedachte en heb ook gekeken naar 2e hands opties. Qua geluidskwaliteit is het prima maar natuurlijk niet te vergelijken met een teufel setje. Echter denk ik door de vele speakers in alle richtingen voor films/series uiterst geschikt is en misschien wel beter dan een 5.1 set. Alleen al achter je heb je 6 speakers in verschillende richtingen! Zelf luister ik muziek toch wel op mijn bookshelf speakers of koptelefoon dus daar hoefde ik het in ieder geval niet voor te doen. Daarnaast is het wel echt een gemakkelijk systeem met alle nieuwste features.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Szwoar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:46:
@Jorgen @mikkip @Hulleman Bedankt voor de reacties! Ik ga rustig kijken naar een 2e hands receiver en denk dat ik om te beginnen voor een leuk Teufel setje ga. Wat betreft het advies van @Hulleman lijkt het mij wel leuk om direct voor een 5.1 set te gaan, dus ik denk dat ik het over die boeg ga gooien.
Check vooral ook die link naar MP van @mikkip. Dali maakt top speakers en die sub is volgens mij ook niets mis mee (ik heb z'n kleinere broertje en in een woonkamer van 25 vierkante meter meer dan voldoende ;)

Dan kun je die boekenplank speakers later stap voor stap upgraden naar wat beters/groters en heb je nu nog budget voor een nieuwe reciever (als je €100,- bij de budget doet kun je een nieuwe Denon X1700H aanschaffen waar je de komende tien/vijftien jaar meer dan voldoende aan hebt. Ik heb m zelf ook).

• Szwoar
D-Ed schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:24:
[...]

Check vooral ook die link naar MP van @mikkip. Dali maakt top speakers en die sub is volgens mij ook niets mis mee (ik heb z'n kleinere broertje en in een woonkamer van 25 vierkante meter meer dan voldoende ;)

Dan kun je die boekenplank speakers later stap voor stap upgraden naar wat beters/groters en heb je nu nog budget voor een nieuwe reciever (als je €100,- bij de budget doet kun je een nieuwe Denon X1700H aanschaffen waar je de komende tien/vijftien jaar meer dan voldoende aan hebt. Ik heb m zelf ook).
Die zien er ook interessant uit, ik heb de verkoper een berichtje gestuurd. Maar ik denk dat een Teufel Ultima 40 5.1 setje ook wel in mijn woonkamer moet passen en dan heb ik (lijkt mij?) gelijk ook wel leukere fronts. Maar moet ik allemaal nog kijken hoe het gaat uitkomen in de nieuwe woning, ik kan in ieder geval speakers achter aan de muur bevestigen en als ik een klein TV-meubel pak kunnen de staande speakers van de Teufel daar mooi naast, met de nieuwe TV aan de muur :D

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:35

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Laatst bij mijn vader de bw800 van Samsung met 2 draadloze rears geïnstalleerd en moet zeggen dat dat best klonk na wat instellingen door te lopen en de calibratie.

Enige dat ik niet voor elkaar kreeg was DTS audio.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:24
Basekid schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:21:

:+ :+

Ligt aan met wel speakersysteem je het vergelijkt.

• RobbieHifi
Best belangrijk, wil je surround of vooral voor muziek?

Een goede stereo set is dan ook echt wel aan te bevelen.
Dus een paar leuke bookshelf speakers en stereo versterker kunnen echt een super goed geluid geven.

Je kunt ook op marktplaats voor audio kijken, zelf heb ik daar zeer goede ervaringen mee. Een receiver met HDMI kan het signaal decoderen, zeker als je eArc hebt kun je het geluid vanuit de tv (bij ingebouwde tuner en/of streaming in je tv) omzetten tot het signaal.

[Voor 61% gewijzigd door RobbieHifi op 03-02-2023 10:54]

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Je zou ook eens naar zoiets kunnen kijken, en dan voor 200 een receiver erbij kopen tweedehands
https://www.marktplaats.n...0-dali-speakerset-te-koop

Of deze. 150 euro boven je budget, maar incl goede Marantz versterker. Speakers zijn wat oud, maar hoeft geen probleem te zijn.
https://www.marktplaats.n...5015-dab-en-dali-boxenset

• Szwoar
RobbieHifi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:48:
Best belangrijk, wil je surround of vooral voor muziek?

Een goede stereo set is dan ook echt wel aan te bevelen.
Dus een paar leuke bookshelf speakers en stereo versterker kunnen echt een super goed geluid geven.

Je kunt ook op marktplaats voor audio kijken, zelf heb ik daar zeer goede ervaringen mee. Een receiver met HDMI kan het signaal decoderen, zeker als je eArc hebt kun je het geluid vanuit de tv (bij ingebouwde tuner en/of streaming in je tv) omzetten tot het signaal.
Ik zou zeggen een combinatie, wil zowel lekker muziek kunnen luisteren in de woonkamer, als series en films kijken met een leuke surround ervaring. Ik denk dat ik inderdaad op mijn gemak marktplaats in de gaten ga houden voor leuke setjes. Welke merken zijn goed om op te zoeken? Ik weet dat ik in ieder geval Dali en Teufel in de gaten kan houden.
caspervc schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:54:
Je zou ook eens naar zoiets kunnen kijken, en dan voor 200 een receiver erbij kopen tweedehands
https://www.marktplaats.n...0-dali-speakerset-te-koop

Of deze. 150 euro boven je budget, maar incl goede Marantz versterker. Speakers zijn wat oud, maar hoeft geen probleem te zijn.
https://www.marktplaats.n...5015-dab-en-dali-boxenset
Die eerste ziet er dan wel strak uit, alleen wit gaat wat minder goed samen met het TV-meubel en de inrichting. Volgende week donderdag ga ik sowieso pas maten opmeten, dus dan weet ik concreet wat er vooral qua fronts in de woning past. Maar ik ga marktplaats zeker in de gaten houden, want tweedehands moet er genoeg te vinden zijn zie ik al.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Szwoar schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Ik zou zeggen een combinatie, wil zowel lekker muziek kunnen luisteren in de woonkamer, als series en films kijken met een leuke surround ervaring. Ik denk dat ik inderdaad op mijn gemak marktplaats in de gaten ga houden voor leuke setjes. Welke merken zijn goed om op te zoeken? Ik weet dat ik in ieder geval Dali en Teufel in de gaten kan houden.

[...]

Die eerste ziet er dan wel strak uit, alleen wit gaat wat minder goed samen met het TV-meubel en de inrichting. Volgende week donderdag ga ik sowieso pas maten opmeten, dus dan weet ik concreet wat er vooral qua fronts in de woning past. Maar ik ga marktplaats zeker in de gaten houden, want tweedehands moet er genoeg te vinden zijn zie ik al.
Jep en speakers gaan best lang mee. Als ze normaal klinken, en niet beschadigd zijn, is het (zeker voor je eerste set) een prima starpunt. En ook receivers zijn tweedehands best interessant (als je niet 4k doorgifte en 7 hdmi poorten nodig hebt... >:) ) .

• RobbieHifi
Die dali set is prima om mee te beginnen. Receiver erbij en je hebt echt iets fijns, ook voor stereo

• mikkip
  • Laatst online: 10:00
Szwoar schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Ik zou zeggen een combinatie, wil zowel lekker muziek kunnen luisteren in de woonkamer, als series en films kijken met een leuke surround ervaring. Ik denk dat ik inderdaad op mijn gemak marktplaats in de gaten ga houden voor leuke setjes. Welke merken zijn goed om op te zoeken?
Naast Dali, Teufel, kun je bijvoorbeeld kijken naar Kef, q acoustics, Focal, monitor audio, b&w, wharfedale. Geen uitputtend lijstje, maar voor mijn gevoel zo'n beetje de hifi-merken die een prima aanbod hebben voor jouw vraag en waar ook 2e hands vaak best veel moois van is te vinden.

• Szwoar
RobbieHifi schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:19:
Die dali set is prima om mee te beginnen. Receiver erbij en je hebt echt iets fijns, ook voor stereo
Indien deze set past heb ik hier ook wel serieuze interesse in. Denk je dat het nodig is om een sub aan te schaffen als aanvulling op een set als deze? Zie dat deze hier niet bij zit namelijk.
mikkip schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Naast Dali, Teufel, kun je bijvoorbeeld kijken naar Kef, q acoustics, Focal, monitor audio, b&w, wharfedale. Geen uitputtend lijstje, maar voor mijn gevoel zo'n beetje de hifi-merken die een prima aanbod hebben voor jouw vraag en waar ook 2e hands vaak best veel moois van is te vinden.
Super, thanks! Toch fijn om een langer lijstje te hebben van merken waar ik op kan zoeken voor tweedehands setjes. Kan altijd reviews opzoeken etc, maar alvast een shortlist hebben van merken maakt het zoeken wel een stuk makkelijker.

• RobbieHifi
Szwoar schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Indien deze set past heb ik hier ook wel serieuze interesse in. Denk je dat het nodig is om een sub aan te schaffen als aanvulling op een set als deze? Zie dat deze hier niet bij zit namelijk.

[...]

Super, thanks! Toch fijn om een langer lijstje te hebben van merken waar ik op kan zoeken voor tweedehands setjes. Kan altijd reviews opzoeken etc, maar alvast een shortlist hebben van merken maakt het zoeken wel een stuk makkelijker.
Een subwoofer geeft wel extra, maar hier komt doorgaans meer laag uit dan menig setje met 'kleine sub'

Dus eigenlijk gewoon NEE, hier kun je echt naar tevredenheid spelen. Wil je een keer nog meer OEMPFF in je set, kun je altijd nog een sub aanschaffen.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:54
Of op V&A alhier: Jamo S 606 HCS 5 (Zwart) aangeboden met een nieuwe Sony STR-DH590 of de qua aansluitingen iets modernere (o.a HDMI 2.1) Marantz NR1510 Zilver/Goud.

[Voor 28% gewijzigd door martyw op 05-02-2023 23:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee