Toon posts:

Unifi AP niet werkend te krijgen met Cat6a kabel

Pagina: 1
Acties:

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-03 21:15
Dag beste Tweakers!

Een tijdje geleden heb ik een netwerkje bij mijn vader opgezet wat er ongeveer als volgt uitziet:

- Unifi Dream Machine Pro
- Unifi 24p PoE switch
- Unifi Accesspoint WiFi 6 Pro (2x)
- Unifi Accesspoint Long Range

En een aantal Cat6a kabels van fs.com.

Bijna hetzelfde netwerk heb ik hier thuis bij mijzelf draaien en werkte bij mij perfect.

Vraag/probleem:
Na het opzetten, installeren, configureren van het netwerk merkte ik al snel dat de access points het niet doen met een Cat6a kabel (of eigenlijk elke kabel waar een metaal plaatje aan de buitenkant zit zoals deze foto: )

En de access points het alleen maar doen met kabels waarbij dit niet is en het rj45 kopje volledig van plastic is zoals dit:

Nu heb ik het vermoeden dat het misschien iets met aarde (elektrischiteid) te maken heeft, een belangrijk punt om te vermelden is namelijk ook, het netwerkkastje is hoog op de muur opgehangen bij mijn vader en bij mij thuis is het gewoon een op de grond staande 19" rack.

Hebben jullie eerder mee te maken gehad en als jullie denken dat het iets met aard of elektrischieit te maken heeft, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt _/-\o_

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:45
De afbeelding laad niet in. Maar ben even benieuwd waar de andere kant van de kabel in gaat. Je kunt dat uiteinde van de kabel namelijk ook her-verbinden met een CAT6 koppelstuk zonder metaal

• Melchuzz
Hierbij een vervangende afbeelding:

De kabel gaat van de PoE switch naar de access point, tussen stukje zou ik kunnen proberen maar denk dat ik daaruit de zelfde conclusie kan trekken als nu, namelijk dat het alleen werkt wanneer de utp kabel rj45 stukje volledig plastic is en dan wel werkt en wanneer het rj45 stukje van een andere kabel van metaal is, de access point helemaal niet werkt (niet eens stroom ook).

@Fidelity

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:45
Dat snap ik, maar je kunt hiermee testen of er geen kortsluiting ontstaat in de access point. Als de storing in de access point zit ben je namelijk snel klaar; vervangen die hap

[Voor 4% gewijzigd door Fidelity op 29-01-2023 20:55]

• Melchuzz
Fidelity schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:54:
Dat snap ik, maar je sluit hiermee uit dat er geen kortsluiting ontstaat in de access point. Als de storing in de access point zit ben je namelijk snel klaar; vervangen die hap
Ohhh op die manier, zeker waar!

Maar moet wel zeggen dat ik beide gevallen op alle 3 de access points heb geprobeerd en ze alle 3 het wel doen met een kabel met rj45 plastic en ze het ook alle 3 niet doen met een kabel met rj45 metaal waardoor het vrij onwaarschijnlijk is dat de (spliternieuwe) access points kapot zijn.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39
Zou die SFTP (Shielded foiled twisted pair) kabel(s) dan testen tussen de pc/laptop en het patch paneel ofzo als deze geen verbinding meer maakt is de kabel ruk.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:47
Ik weet van de Unifi 16p PoE (gen1 althans) dat deze niet lekker werkt met shielded kabels. Wellicht heeft deze switch dat ook..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee