Toon posts:

Streamen/thuiswerken icm VPN vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-03 07:38
Goedenavond allen,

Al een tijdje speel ik al met het idee om een VPN aan te schaffen, om zo weer toegang te krijgen tot bepaalde series die helaas in Nederland niet aangeboden worden, of pas veel later beschikbaar komen. Ook een stukje algehele security en adblocking klinkt wel interessant.

Ik heb al een aantal van de "bekende" VPN aanbieders bekeken (NordVPN/Surfshark etc.). De meesten hiervan werken met een app, die je installeert op een apparaat, activeert, instelt en daarmee is die verbinding beveiligd/heb je toegang tot buitenlandse content. Echter streamen wij ook vaak via de TV, maar deze is dan niet verbonden via een VPN. Klopt mijn gedachtengang dan dat deze geen buitenlandse content kan streamen/casten? Gezien deze verbinding natuurlijk niet "in het buitenland" is.

Als die theorie klopt, dan zou een volgende stap zijn om de VPN op het hele netwerk te zetten. Helaas biedt ons standaard Ziggo (het nieuwe zwarte modem) geen mogelijkheid tot het instellen daarvan, en was ik aan het kijken voor een losse router, deze in te stellen, en dan het thuisnetwerk volledig daar achter te zetten. Enige punt is dan: Kan ik dan nog instellen dat die router zich dan bijvoorbeeld in Frankrijk bevindt?

Ook zit ik nog met het dilemma dat mijn vriendin vaak thuis werkt, en haar werkgever niet zo happig is op het feit dat haar locatie in het buitenland is, maar dit lijkt mij oplosbaar door haar werklaptop direct te verbinden met het Ziggo modem (staat naast haar thuiswerkplek), en de rest van ons netwerk te laten verlopen door de router met VPN.

Okee, hele lap tekst, maar dan nu concreet de vragen:

- Klopt het dat ik een router met VPN nodig heb om buitenlandse content te streamen op mijn tv? Of werkt casten via de telefoonapp van de desbetreffende aanbieder gewoon als ik de telefoon via VPN heb verbonden?

- Kan ik op een router ook een ander land instellen voor content uit dat land? Of is dit alleen mogelijk via een app?

- Klopt mijn theorie dat mijn vriendin gewoon op het Ziggo modem bekabeld zonder VPN kan werken, en de rest van het netwerk via de router wel er achter hangt?

Graag hoor ik jullie tips en ervaringen/bevindingen, alsmede sta ik open voor suggesties welke router of VPN aanbieder ik dan het beste kan nemen!

Mvg, Willem

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Je kunt ook een VPN app (NordVPN of ExpressVPN) op de meeste smart TVs installeren.

Echter, zat providers checken op VPNs en blokkeren ze.

[Voor 25% gewijzigd door gambieter op 29-01-2023 18:29]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Je kan ook een router nemen die enkel bepaalde clients via de VPN stuurt. Of alleen Netflix.com via de VPN laat gaan.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:53
Ik vraag me serieus af of je echt veiliger bent achter een vpn. Als het puur idd voor netflix zou ik alleen dat verkeer erover laten lopen. De rest van je verbinding wordt er niet sneller van als je dit door een vpn laat lopen.
Koop dan een raspberrypi een zet daar pihole op voor add blocking ed.

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:48
Is het ook geen kwestie van tijd ? Netflix weet donders goed vanaf welk land een account gebruikt wordt.

Als daar voldoende misbruik van gemaakt wordt neemt men daar tegen ook actie, er zijn immers simpelweg niet voor alle regio's rechten betaald.

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee