Toon posts:

Samsung q990b of Sonos arc volledig uitgebreid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LaameLei
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-03 09:13
Hallo,

Ik had gehoopt hier wat meer over te vinden bij een goeie Google-sessie maar het valt me toch wat tegen…
Ik ben namelijk aan het twijfelen wat een goed geluidssysteem is bij een 65” LG G2.

De genoemde systemen in de titel vind ik beiden zeer interessant, voor de duidelijkheid het gaat in het geval van de Sonos dan dus om een Arc, Sub Gen 3 en twee One’s voor de rear kanalen. Qua kosten is dat ongeveer hetzelfde als de Samsung-set, maar ik vraag me af wat de consensus is over welke van die twee opties beter is.

Alle reacties

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Sonos set is veel duurder maar de vraag is welk doel je wil bereiken? Niets is altijd beter, het hangt af van de toepassing.

Bijv multiroom audio of muziekconcerten luisteren en bekijken of?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• LaameLei
Ho volgens mij heb ik de prijzen van die Samsung-set niet meer recent bekeken, die kostte ooit 1500 euro. Nu is het wel een flink prijsverschil inderdaad…
‘T gaat voornamelijk om film en series met goeie atmos-weergave. Muziek luister ik normaal op een set MFB 587.
Multiroom audio is geen must, wel leuk natuurlijk.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
LaameLei schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:02:
‘T gaat voornamelijk om film en series met goeie atmos-weergave.
Als je op zoek bent naar Atmos raad ik je aan om het over een compleet andere boeg te gooien. Dat ga je sowieso nooit uit een soundbar krijgen. Laatst nog een Ambeo gehoord; zo’n beetje de duurste soundbar. Atmos effect was gewoon nul.

• LaameLei
Wat is dan een beter alternatief daarvoor, een beetje binnen die 1.5-2k prijsklasse? Da’s voor losse speakers en een receiver volgens wel de ondergrens qua budget, nie?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 15:17
Hiermee ben je al een heel eindje op=weg

uiteraard nog wel de atmos speakers erbij, maar de basis al best wel prima.

https://teufelaudio.nl/ul...Pv_c7eSCPEwIaAlsVEALw_wcB

[Voor 8% gewijzigd door NL_Scratch op 30-01-2023 16:16]

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:26
Zelf die teufel kleine speakers gehoord, sorry maar klinkt voor geen meter..
Haal 2e hands setje op mp.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Zal toch wel wat genuanceerder liggen. Die vloerstaanders met center en rears zal beter klinken en een beter surroundeffect hebben dan welke soundbar dan ook.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Het zal ongetwijfeld een stuk beter klinken dan een soundbar, maar dan leg je de lat ook niet al te hoog :+
Het blijft een setje van 6 speakers voor krap 700.-, als je je verwachtingen daarrnaar aanpast kan het prima voldoen en redelijk klinken.

Zelf vind ik het zonde geld om daar een Denon x2800 aan te hangen en zou ik eerder een goedkopere receiver en wat duurdere speakers nemen. (Zoals van de set hierhoven)
Helaas zijn er niet heel veel voordeligere opties en is een gebruikte receiver misschien de beste keus.

Of 5 fatsoenlijke speakers nemen en de sub weglaten als je het budget niet hebt.
Set goede frontspeakers en degelijke center, rears wat voordeligers zoeken en de sub laten vallen. (Kan evt altijd nog)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee