Remeha Elga Ace maakt bijgeluiden. Is dat normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depeter2
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-04 20:49
Sinds 2 weken is er bij mij een Remeha Elga Ace 6kW warmtepomp geïnstalleerd.
Deze maakte erg veel bijgeluiden, slurpende en sissende geluiden in de koelleidingen, zowel binnen, maar ook buiten storend.

Om dit op te lossen heeft de installateur de koelleidingen verlengd naar de minimale 3 meter. (Was 1,5 meter). De manier waarop vind ik prutswerk en dat komen ze op mijn verzoek nog een keer over doen. Daar nu even geen focus op.

Maar de bijgeluiden zijn gebleven. Zie video. Volgens de installateur zijn de geluiden normaal, maar dat kan ik bijna niet geloven...
Wat is jullie mening /evaring?
- Is het sissende geluid normaal?
- Wat kan de oorzaak zijn en wat is er aan te doen?
Ik zie jullie hulp graag tegemoet!

YouTube: Bijgeluiden Elga Ace in koelleidingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-05 22:04

DIY

Wat suizen en sissen van de koelleidingen is normaal. Er gaat tijdens het verwarmen op hoge snelheid gas naar de binnenunit en er stroomt vloeistof terug naar de buitenunit.

Als de Elga heel luidruchtig is zou je kunnen controleren of de leiding ergens geknikt is.
Ik ben trouwens benieuwd waar de monteur de extra lengte volgens jou dan kwijt zou moeten,gezien de beperkte ruimte boven de binnen unit?

[ Voor 4% gewijzigd door DIY op 29-01-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobJ
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23-04-2024
Hier hetzelfde probleem. Met 9 meter leiding. Dezelfde geluiden. Heb je het al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Dat koudemiddel leidingen iets sissen bij opstart tot het expansieventiel en drukken gestabiliseerd zijn, is vrij normaal.
Maar dat het geluid dusdanig (of filmpje moet geluid zwaar vertekenen) aanwezig blijft normaliter niet, maar zelf doe ik niks met Remeha.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 16-04-2024 22:50 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

DIY schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:33:
Ik ben trouwens benieuwd waar de monteur de extra lengte volgens jou dan kwijt zou moeten,gezien de beperkte ruimte boven de binnen unit?
In de handleiding staat minimaal 3 meter afstand.
Daar hadden ze bij opname (installatie) al rekening mee kunnen houden.
In dit geval vind ik @depeter2 niet onredelijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu